وزارت صمت بودجه ساخت پل فلزی جیرفت را می دهد

اعظمی گفت:وزارت صمت بودجه ساخت پل جاده اسفندقه (پل فلزی) را تامین کرده و بزودی کلنگ زنی انجام می‌شود. فت فتو کرمان – ذبیح الله اعظمی گفت: در سفر امروز سید رضا فاطمی امین وزیر صمت به جنوب کرمان، معدن مس کرور عنبرآباد آغاز به کار کرد. او می‌گوید: حدود سه ماه قبل فاز اول […]

اعظمی گفت:وزارت صمت بودجه ساخت پل جاده اسفندقه (پل فلزی) را تامین کرده و بزودی کلنگ زنی انجام می‌شود.

فت فتو کرمان – ذبیح الله اعظمی گفت: در سفر امروز سید رضا فاطمی امین وزیر صمت به جنوب کرمان، معدن مس کرور عنبرآباد آغاز به کار کرد.

او می‌گوید: حدود سه ماه قبل فاز اول جاده سازی معدن کرور شروع شده بود و امروز با حضور مقام عالی وزارت فاز اول این معدن فعالیت خود را آغاز کرد.

به گفته اعظمی وزیر صمت قول داده است که با پیگیری و برنامه‌ ریزی آموزش‌های لازم برای اشتغالزایی  مردم منطقه صورت بپذیرد و که این اشتغالزایی از شهریور ماه سال آینده انجام می‌شود.

اعظمی گفت: ۸ کیلومتر از ۱۶ کیلومتر جاده منتهی به معدن کرور باقی مانده که مناقصه این بخش نیز انجام شده وآماده سازی جاده تا تابستان سال آینده طول می‌کشد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد گفت: بخشی از تجهیزات و ماشین آلات سفارش داده شده و بخشی خریداری شده و از نظر باطله برداری و استخراج مشکلی نخواهیم داشت.

به گفته اعظمی بخش مطالعات اکتشافات و حفاری این معدن همچنان ادامه دارد و ذخیره معدن بیش از ۵۰۰ میلیون تن است، سالیانه تقریبا بیش از ۳ هزارمیلیارد دلار به درآمد شرکت ملی صنایع مس ایران می‌افزایدو این مجموعه کمک بسیار بزرگی به اشتغال و توسعه خواهد کرد.

او می‌گوید: مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران قول داده است که حداقل ۴۰ درصد از سهام این معادن به مردم منطقه واگذار شود که خبر بسیار خوبی است.

اعظمی گفت: ۳ هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری که در این معدن خرج می‌شود در منطقه هزینه می‌شود که در رونق و توسعه دو شهرستان جیرفت و عنبرآباد تاثیر زیادی دارد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد می‌گوید: از وزیر خواستیم مسیر جاده مردهک تا دسترسی به معدن کرور و بخشی از مسیر که به مردهک ختم می‌شود را دوبانده در نظر گرفته شود و هزینه‌های تامین این جاده را شرکت ملی صنایع مس ایران بپردازد.

او می‌گوید: در بخش مسئولیت‌های اجتماعی معدن کرور مقرر شد علاوه بر اینکه هرسال یک گروه پزشکی و دندانپزشکی را به منطقه اعزام کند که امسال و سال قبل در پاییز انجام شد در بخش تامین زمین‌های چمن و تامین بخش‌های فرهنگی و ورزشی هم کمک کنند.

اعظمی گفت: راه اندازی مجموعه معدن کرور به طور قطعی تاثیر زیادی برای منطقه خواهد داشت.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد گفت: از وزیر درخواست راه اندازی مجموعه سنگ بری جیرفت که به نام جبالبارز نام گذاری شده است را داشتیم که این مجموعه در میثم آباد عنبرآباد قرار دارد.

اعظمی گفت: نیازمندی سرمایه در گردش شرکت نیلی صنعت یکی از درخواست‌های دیگر ما از وزیر صمت بود.

او در خصوص بازدید وزیر صنت از پایانه صادراتی جنوب کرمان می‌گوید: شرکت گلشن آرای ارم می‌تواند سالانه ۱۰۰ هزار تن محصول را بسته بندی کند.

اعظمی می‌گوید: دستگاه‌های مورد نیاز پایانه صادراتی جنوب کرمان خریداری شده و مبلغی حدود ۲۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است تا این مجموعه راه اندازی شود و حدود ۱۵۰ میلیارد تومان نیز سرمایه در گردش است.

اعظمی گفت: قابل توجه کشاورزان یکی از حلقه‌های گمشده صنعت و پایانه صادراتی جنوب کرمان می‌باشد که در توسعه صادرات می‌تواند بسیار کمک کند و در کنار این مورد بخش‌های خصوصی نیز فعال هستند.

او می‌گوید: وزارت صمت بودجه پل جاده اسفندقه (پل فلزی) را تامین کرده و بزودی کلنگ زنی انجام می‌شود.

اعظمی گفت: از وزیر برای تامین اعتبار انتقال خط برق فشار قوی ۱۳۲ از جیرفت به ساردوییه کمک خواستیم که بخشی از اعتبار را وزارت صمت به عهده گرفت و مصوبه امضاء شد و بخش پست انتقال این خط برق هم به عهده وزارت نیرو می‌باشد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد گفت: در بحث اکتشاف و استخراج معادن منطقه از بحرآسمان و جبالبارز شمالی قول مساعد دادند و همچنین برنامه‌هایی برای جلوگیری از خام فروشی داشته باشیم که امروز در مصوبات مطرح شد و وزیر صمت مصوبات را امضاء کرد.

انتهای پیام/ی




وزارت صمت بودجه ساخت پل فلزی جیرفت را می دهد

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? وزارت صمت بودجه ساخت پل فلزی جیرفت را می دهد