ورود دادستانی کرمان برای حل مشکل ۳۹ ساله زمین‌های فرهنگیان

اراضی تعاونی مسکن فرهنگیان در کوهپایه چندین سال است که بلاتکلیف مانده و بعد از ۳۹ سال دادستانی کرمان برای تعیین تکلیف و حل مشکلات این اراضی ورود کرده است. – اخبار استانها – به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مهدی بخشی صبح امروز در جلسه با حضور نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، […]

اراضی تعاونی مسکن فرهنگیان در کوهپایه چندین سال است که بلاتکلیف مانده و بعد از ۳۹ سال دادستانی کرمان برای تعیین تکلیف و حل مشکلات این اراضی ورود کرده است.

– اخبار استانها –

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مهدی بخشی صبح امروز در جلسه با حضور نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون حقوق عامه دادستانی و سایر مسئولین در خصوص رفع معضل اراضی تعاونی مسکن فرهنگیان در کوهپایه، اظهار داشت: از سال ۱۳۶۴ زمین‌هایی در کوهپایه کرمان به تعدادی از فرهنگیان داده شد، اما با مشکلاتی مواجه است که دست برخی از فرهنگیان را خالی گذاشته و در عمل زمین‌هایشان بلاتکلیف مانده‌ است.

وی با اشاره به اراضی فرهنگیان در کوهپایه که قبلاً از سوی مدیریت امور اراضی به شرکت تعاونی فرهنگیان در قالب طرح کشاورزی واگذار شده، بیان کرد: در حال حاضر سند مالکیت زمین‌های مذکور به واسطه انقضا قرارداد اجاره توسط هیئت نظارت جهاد کشاورزی فسخ و سند آن‌ها با توجه به تغییر و تحولات ایجاد شده به نام بنیاد مسکن جمهوری اسلامی صادر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، ادامه داد: عطا احمدی (خیر مدرسه‌ساز) پس از خرید این اراضی، بخشی از این اراضی را در قبال پاداش پایان خدمت به بازنشستگان آموزش و پرورش واگذار کرده است.

وی با تأکید بر ضرورت حل مشکلات فرهنگیان به عنوان قشر زحمتکش و تاثیرگذار جامعه، گفت: بنیاد مسکن و شهرسازی شهر کرمان نسبت به واگذاری این اراضی با قیمت عادله به افرادی که از سوی آموزش و پرورش و خیر مدرسه‌ساز عطا احمدی معرفی می‌شوند، اقدام کند.

دادستانی کرمان علیه یکی از مدیران استانی به اتهام قصور در انجام وظایف اعلام جرم کرد 
بخشی، افزود: در خصوص مابقی اراضی مربوط به شرکت تعاونی فرهنگیان که حکم به فسخ قرارداد اجاره صادر و در حال حاضر سند به نام بنیاد مسکن است، کارگروهی با محوریت بنیاد مسکن شهر کرمان تشکیل و نسبت به رفع مشکل آنان اقدام شود.

وی بیان کرد: سعی داریم فرهنگیانی که چندین سال پای این زمین‌ها ایستاده‌اند، تعدادی از آنان فوت کرده‌اند و خیلی‌ها به سنین پیری رسیدند و این زمین را برای فرزندان و یا نوه‌هایشان می‌خواهند، به حق واقعی خود برسند.

انتهای پیام/۵۱۱/




ورود دادستانی کرمان برای حل مشکل ۳۹ ساله زمین‌های فرهنگیان

منبع: تسنــیم
? ورود دادستانی کرمان برای حل مشکل ۳۹ ساله زمین‌های فرهنگیان