ورود دادستانی به موضوع پسماندهای بیمارستانی | اخبار استان کرمان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند خبر داد: عدم‌تفکیک و امحا زباله‌های عفونی و بیمارستانی تهدید جدی برای بهداشت عمومی و جرم است. به گزارش سرویس شهرستان‌ها پایگاه‌ خبری تحلیلی «راه‌آرمان»، رضا یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با اشاره به گزارشات رسمی و مردمی در خصوص عدم‌تفکیک زباله‌ها در بعضی از مراکز پزشکی […]




دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند خبر داد: عدم‌تفکیک و امحا زباله‌های عفونی و بیمارستانی تهدید جدی برای بهداشت عمومی و جرم است.

به گزارش سرویس شهرستان‌ها پایگاه‌ خبری تحلیلی «راه‌آرمان»، رضا یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با اشاره به گزارشات رسمی و مردمی در خصوص عدم‌تفکیک زباله‌ها در بعضی از مراکز پزشکی و درمانی در شهرستان زرند گفت: عدم‌اجرای دقیق مقررات قانون مدیریت پسماند، مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی، در پی دارد و موجب به خطر افتادن سلامت شهروندان می‌شود، لذا در پی وصول این اخبار، دادستانی شهرستان به این موضوع ورود پیدا کرده‌است.

وی با تشریح موادی از قانون مدیریت پسماندها، تصریح کرد: مطابق ماده ۱۳ این قانون، مخلوط کردن پسماندهای پزشکی با سایر پسماندها و تخلیه و پخش‌ آن‌ها در محیط و یا فروش، استفاده و بازیافت آن‌ها ممنوع است.
این مقام‌قضایی افزود: نظارت بر بهداشت عمومی یکی از مصادیق حقوق عامه است و دفع پسماندهای عفونی به علت خطراتی که متوجه عامه شهروندان می‌‌سازد از اهمیت به‌سزایی برخوردار است لذا گزارشات واصله به دادسرای شهرستان، جهت صحت‌سنجی، مستندسازی و معرفی متخلفین احتمالی، به دستگاه‌های مربوط ارسال شده‌است.
 
دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند ادامه داد: مقرر شده کارگروه مشترکی متشکل از شبکه و مرکز بهداشت شهرستان به همراه کارشناسان محیط‌زیست و شهرداری ضمن بازدید میدانی محسوس و نامحسوس از مراکز درمانی و آزمایشگاهی که به نحوی تولید زباله‌های عفونی دارند، موارد تخلف را شناسایی کنند.

وی افزود: بعد از شناسایی ضمن اعلام جرم علیه مقصرین به آسیب‌شناسی و چاره‌اندیشی موضوع پرداخته و راهکارهای کاربردی را جهت هماهنگ‌سازی در خصوص جمع‌آوری، جداسازی و دفع زباله‌های عفونی ارائه نمایند.

انتهای خبر/ زارعی


ورود دادستانی به موضوع پسماندهای بیمارستانی

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? ورود دادستانی به موضوع پسماندهای بیمارستانی