وجود ۷۰۰ هزار شغل مستقیم در اینستاگرام

فردای کرمان – گروه اقتصاد: رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق ایران با اشاره به تاثیر تصمیمات گرفته شده در خصوص فضای مجازی بر کسب‌وکارها،گفت:«زمانی که صحبت از فضای مجازی می‌شود،یکسری تصور می‌کنند که چون فضای غیرواقعی است می‌توان هر تصمیمی برای آن گرفت در حالی که این فضا،یک مدیا است که در آن اتفاقات واقعی […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق ایران با اشاره به تاثیر تصمیمات گرفته شده در خصوص فضای مجازی بر کسب‌وکارها،گفت:«زمانی که صحبت از فضای مجازی می‌شود،یکسری تصور می‌کنند که چون فضای غیرواقعی است می‌توان هر تصمیمی برای آن گرفت در حالی که این فضا،یک مدیا است که در آن اتفاقات واقعی رخ می‌دهد».

افشین کلاهی در نشست چالش‌های قطعی اینترنت و اثرات آن بر فضای کسب‌وکارها افزود:«از سوی دیگر خسارات‌ ایجاد شده به صورت جدی دیده نمی‌شود. زمانی که دربارۀ فضای مجازی و یا مدیایی مانند اینستاگرام تصمیم‌گیری می‌شود و صحبت از ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار شغل مستقیم در اینستاگرام مطرح می‌شود،به راحتی تصمیم‌گیری می‌شود در حالی که این نوع تصمیم‌گیری‌ها را حتی برای پاساژها هم نمی‌توانیم بگیریم».

وی ادامه داد:«پاساژی که در آن ۴۰ مغازه وجود دارد را نمی‌توانیم به یک‌باره ببندیم و به مغازه‌داران آن بگوییم به جای دیگری بروند،حال وقتی صحبت از وجود ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار شغل مستقیم در اینستاگرام می‌شود چگونه می‌توانیم آن‌ها را به یکباره مسدود ‌کنیم،گویی یک روزه حدود ۳ تا ۴ هزار مرکز خرید را در کشور مسدود کنیم».

به گزارش فردای کرمان به نقل از ایسنا،رئیس مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه در این فضای مجازی آدم‌های واقعی،کارهای واقعی انجام می‌دهند،اظهار کرد:«در این فضا،اقتصاد واقعی در جریان است و ما حواسمان نیست که تصمیماتی که برای آن گرفته می‌شود،چه میزان می‌تواند در زندگی سایرین تاثیرگذار باشد».

وی یادآور شد:«همین طور حواسمان نیست که فضای مجازی در دنیای امروز فانتزی نیست و یکی از زیرساخت‌های اساسی است که هر کسی می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد و همانند زیرساخت‌های دیگر،جزو نیازهای اساسی به شمار می‌رود».

کلاهی اضافه کرد:«هنر حکومت‌ها این است که با حفظ نیازهای اساسی مردم در کف هرم نیازها،تلاش کنند تا نیازهای بعدی مانند امنیت را برای مردم تامین کنند». /پ




وجود ۷۰۰ هزار شغل مستقیم در اینستاگرام

منبع:خبر کرمان
?

وجود ۷۰۰ هزار شغل مستقیم در اینستاگرام

:اخبار استان کرمان – اقتصادی