وجود ۲۵۶ محکوم جرائم غیرعمد مشمول ستاد دیه در استان کرمان

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان گفت: هم اکنون تعداد ۲۵۶ محکوم جرائم غیرعمد مشمول ستاد دیه در سطح زندان‌های استان کرمان وجود دارد. به گزارش «نذیر کرمان» به نقل از مهر، سیدحجت الله موسوی قوام پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیاز جامعه به فرهنگ سازی در عدم ورود […]


مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان گفت: هم اکنون تعداد ۲۵۶ محکوم جرائم غیرعمد مشمول ستاد دیه در سطح زندان‌های استان کرمان وجود دارد.

به گزارش «نذیر کرمان» به نقل از مهر، سیدحجت الله موسوی قوام پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیاز جامعه به فرهنگ سازی در عدم ورود محکومان غیرعمد به زندان‌ها است.

وی افزود: در حوزه فرهنگ سازی نقص‌هایی وجود دارد، اما می‌توان با آموزش و اطلاع رسانی همگانی در تمام سطوح جامعه گام برداشت.

موسوی قوام بیان کرد: این فرهنگ سازی در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در جرایم غیرعمد بسیار مؤثر است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: این امر با یک برنامه‌ریزی مدون و دقیق در تمامی سطوح جامعه خصوصاً مراکز آموزشی و خانواده‌ها محقق می‌شود.

وی سپس گفت: از طریق ستاد دیه کشور و ستاد‌های مردمی دیه استان‌ها، اقدامات پیشگیرانه خوبی در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در جرایم غیرعمد انجام شده است.

موسوی قوام تاکید کرد:، اما ورود آمار محکومان غیرعمد به زندان‌ها نشان می‌دهد که این اقدامات کافی نبوده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان یادآور شد: کاهش آمار محکومان غیرعمد به زندان‌ها، نیازمند یک بسیج همگانی و همکاری تمامی مؤسسات، نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی در سطح کشور است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان همچنین اظهار کرد: هم اکنون تعداد ۲۵۶ محکوم جرایم غیرعمد مشمول ستاد دیه در سطح زندان‌های استان کرمان وجود دارد.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۷۷ درصد ورودی پنج ماهه ابتدای سال جاری هستند که جای نگرانی دارد.

موسوی قوام بیان کرد: مردم نیکوکار می‌توانند کمک‌های نقدی خود را برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به نام ستاد مردمی دیه استان کرمان واریز کنند.


وجود ۲۵۶ محکوم جرائم غیرعمد مشمول ستاد دیه در استان کرمان

منبع: تــابناک
? وجود ۲۵۶ محکوم جرائم غیرعمد مشمول ستاد دیه در استان کرمان