واکنش مسئولان و فعالان رسانه‌ای به معاون اولی عارف در دولت پزشکیان

به گزارش اصلاحات نیوز؛ امروز طی حکمی از طرف دکتر مسعود پزشکیان، محمدرضا عارف به عنوان معاون اول دولت چهاردهم انتخاب شد. در ادامه واکنش مسئولان و فعالان رسانه‌ای به ابن حکم را می خوانید: انتخاب درست عبدلله رمضان زاده نوشت: دکتر عارف را سالهاست که می شناسم. سیاستمداری واقع‌بین، تیزهوش، با افکار اصلاح طلبانه […]


به گزارش اصلاحات نیوز؛ امروز طی حکمی از طرف دکتر مسعود پزشکیان، محمدرضا عارف به عنوان معاون اول دولت چهاردهم انتخاب شد.

در ادامه واکنش مسئولان و فعالان رسانه‌ای به ابن حکم را می خوانید:

انتخاب درست

عبدلله رمضان زاده نوشت: دکتر عارف را سالهاست که می شناسم. سیاستمداری واقع‌بین، تیزهوش، با افکار اصلاح طلبانه اما میانه‌رو در عمل و دارای قدرت مدیریت تعارض های موجود در ساختار دولت.
‏حافظه استثنایی او در یادآوری جزئیات مطروحه در مباحث و اخلاق نیک او در مدیریت تعارض ها در کشور موثر خواهد بود.

عارف در مقام معاون اول

احمد زید آبادی فعال سیاسی اصلاح طلب در واکنش به این موضوع نوشت:

گویا انتخاب دکتر محمدرضا عارف به عنوان معاون اول دکتر پزشکیان نهایی شده است. بر خلاف تصور رایج در بین بسیاری از اصلاح‌طلبان، به نظر من آقای عارف از همۀ گزینه‌های ممکن برای تصدی معاون اولی، مناسب‌تر است!

واقعیت این است که آقای عارف، معمولاً در موضع‌گیری‌های کلامی آدمی محافظه‌کار و محتاط و دست به عصا بوده که دلایل مخصوص به خود را داشته است، اما به لحاظ کارنامۀ اجرایی چه در پست ریاست دانشگاه تهران، چه وزارت پست و تلگراف و تلفن و چه مقام معاون اولی دولت سید محمد خاتمی، کارنامۀ خوبی از خود به جا گذاشته و چهره‌ای زحمتکش و علمی و کم سر و صدا و بدون حاشیه به شمار می‌رود. از این جهت، کاملاً گزینۀ مناسبی برای معاون اولی دولتی با ماهیت و رویکرد دولت پزشکیان است. در این میان، گاف فرزندش هم قابل گذشت است!

آرش هاشمی خبرنگار مشهدی نوشت:

معاون اولی محمدرضا عارف که معاون اول سیدمحمد خاتمی و دولت اصلاحات بود، انتخاب خوبی برای رد گزاره‌ی «دولت سوم روحانی» است.

رضا بهرامی نوشت:

محمدرضا ⁧ عارف⁩ در دولت دوم ⁧ خاتمی⁩ نشان داد از پسِ مسوولیت‌هایی مثل ⁧ معاون اولی⁩ که ‌به صورت سنتی بر ⁧ اقتصاد⁩ متمرکز است، خوب بر می‌آید‌. از یاد نبریم دولت هشتم موفق‌ترین دولت ⁧ #ایران⁩ پس از انقلاب بوده است.

هادی موسوی نوشت: یادمان باشد عارف معاون اول موفق‌ترین دولت بعد از انقلاب بود.

سیدصادق حسینی نوشت:

غیر موضوع ۷۳ سال سن؛ آقای عارف چهره‌ای عملگرا و مدیر؛ آشنا با دیوان‌سالاری و میانه‌
رو؛ روشن‌بین و خوش‌نام است. اگر سن باقی اعضای کابینه در بازهٔ ۴۰ تا۶۰ باشد؛ معاون اولی عارف؛ انتخاب خوبی است.

اولین توییت عارف پس از معاون اولی

بسم الله الرحمن الرحیم
‏برای خدمت به مردم، به همراهی و کمک همه دوستداران ایران عزیز نیازمندیم.

آرش رمضانی نوشت:

عارف می‌تواند دولت را با ثبات، نظم و برنامه‌ریزی اداره کند و تیم را به خوبی هدایت کند تا از برآیند همه‌ی رویکردهای عقلانی‌ای که بر دولت حاکم می‌شود، اضطرابِ نبض اقتصاد کاهش پیدا کند.

عارف بهترین انتخاب برای معاون اولی پزشکیان است

محمدعلی ابطحی نوشت:

قدرت اجرایی بی سروصدا و بالایی دارد.
‏از بن دندان اصلاح طلب است.
‏توانایی به کار گیری همه توان کشور، برای حل مشکلات مردم دارد.
‏وزانت اداره دولت را دارد و به پزشکیان فرصت بیشتری می دهدکه بتواند برنامه های کلانش را برنامه ریزی کند.
‏به تجربه و خطا نیاز ندارد.
‏واقعا من و همکارانش در طول این سالهای دوستی بر سعه صدر، بی توجهی به حواشی، باوربه مردم ، آرامش، داستن سواد علمی و فنی، و تیزهوشی ویژه اش می توانیم گواهی دهیم.
‏مبارک باشد.

عبدالرضا داوری مشاور سابق احمدی نژاد نوشت:

اشاره عبدالرضا داوری به درجات علمی دکتر عارف: محمدرضا عارف، رتبه اول المپیاد ریاضی ایران ١٣۴٨، رتبه دوم کنکور سراسری ریاضی ١٣۴٩، شاگرد اول برق دانشکده فنی دانشگاه تهران ١٣۵۴ و شاگرد اول دکترای برق دانشگاه استنفورد ١٣۵٩، معاون اول دولت چهاردهم شد.
تبریک به همه بچه های فنی

معاون اول مناسب

محمدجواد روح نوشت:

در پی انتخاب محمدرضا عارف به‌عنوان معاون اول رئیس‌جمهور، برخی دوستان آن را “پالس منفی به جامعه” دانستند.

شخصا با شناختی که از مجموعه سوابق سیاسی و مدیریتی معاون اول جدید دارم، دلیل این برخوردهای منفی با دکتر عارف را نمی‌فهمم.

ایشان سابقه وزارت ارتباطات و معاون اولی دولت اصلاحات، ریاست شورایعالی اصلاح‌طلبان و ریاست فراکسیون امید مجلس دهم را در کارنامه دارد که طبعا با نقاط قوت و ضعفی همراه بوده است.اما آیا می‌توان مدعی شد که ایشان مثلا مدیر نیست؟ اصلاح‌طلب نیست؟ از نظرات خاتمی و مجموعه اصلاح‌طلبان پذیرش ندارد؟ با طیف‌های مختلف ارتباط ندارد؟ در مواقع لازم ازخودگذشتگی نکرده؟

شخصا اگر جای #مسعود_پزشکیان بودم، از بین گزینه‌های موجود و ممکن، عارف را انتخاب می‌کردم. ضمن آنکه عارف و پزشکیان در دولت و مجلس با هم کار کرده‌اند و شناخت لازم را دارند؛ برخلاف طیب‌نیا، ظریف، لاریجانی و حتی جهانگیری.

در انتخابات هم اولین شخصیتی که پس از تاییدصلاحیت از پزشکیان حمایت و با او دیدار کرد، عارف بود. سرمایه‌های اصلاحات را آسان نفی نکنیم…

حمایت دکتر طیب نیا از معاون اولی دکتر عارف / من به دلایل شخصی آمادگی پذیرش این مسوولیت را نداشتم


آقای عارف می‌توانید

علی احمدنیا سردبیر اصلاحات نیوز در توییتر نوشت: محمدرضا عارف معاون اول دولت طلایی اصلاحات حالا معاون اول دولت پزشکیان شد تا دوشا دوش پزشکیان طبیب ایران برای رفاه و حل مشکل اقتصادی مردم ⁧ #برای_ایران ⁩ شبانه روز تلاش کند

‏سلام آقای عارف دوران سختی در پیش است اما به لطف خدا و دعای خیر مردم ⁧ می‌توانید.

 


واکنش مسئولان و فعالان رسانه‌ای به معاون اولی عارف در دولت پزشکیان

منبع: اصلاحات نیوز
? واکنش مسئولان و فعالان رسانه‌ای به معاون اولی عارف در دولت پزشکیان