واقعه غدیر در روستای ده‌زیار بازسازی می‌شود | اخبار فرهنگی کرمان

نذیر کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: مسئول هیات تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده‌زیاربا اشاره به برنامه‌های این روستا برای عید غدیر خم گفت:«به همت هیات تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) آیین بازسازی واقعه غدیر برای سیزدهمین سال متوالی در ده‌زیار برگزار می‌شود». هوشنگ انکوتی با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ ذاکر تعزیه‌خوان و مردمی در این مراسم […]

نذیر کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: مسئول هیات تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده‌زیاربا اشاره به برنامه‌های این روستا برای عید غدیر خم گفت:«به همت هیات تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) آیین بازسازی واقعه غدیر برای سیزدهمین سال متوالی در ده‌زیار برگزار می‌شود».

هوشنگ انکوتی با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ ذاکر تعزیه‌خوان و مردمی در این مراسم نقش دارند افزود:«بیش از ۱۰۰ نفر از زنان روستا در اجرای هنرمندانۀ این آیین همکاری می‌کنند».

وی ادامه داد:«آیین بازسازی واقعه غدیر در روستای ده‌زیار از ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه پنجم تیرماه همزمان با روز عید غدیر در بلوار خروجی روستا برگزار می‌شود».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از نذیر کرمان کرمان،مسئول هیات تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده‌زیار از برگزاری جشن بزرگ عید ولایت در شب عید غدیر در این روستا خبر داد و گفت:«در این آیین،حلیم نذری در هشت دیگ و در محل مسجد مقدس حضرت جوادالائمه (ع) ده‌زیار در شب عید تا سحر پخت و صبح عید بین مردم توزیع می‌شود».

وی بیان کرد:«جشن بزرگ عید ولایت با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ایزدخواه از مشهد مقدس،اجرای نمایش طنز،نورافشانی و اجرای گروه سرود تنها علمدار همراه است که همه‌ساله مورد استقبال باشکوه مردم قرار گرفته است».

انکوتی با دعوت از عموم مردم برای شرکت در برنامه‌ها یادآور شد:«خواهرانی که قصد شرکت در آیین بازسازی واقعه غدیر به‌عنوان بازیگر را دارند،می‌توانند با چادر نماز سفید در این آیین شرکت کنند تا از آن‌ها در بخش‌های طواف خانه خدا و همچنین حجةالوداع و صحنۀ بیعت گرفتن پیامبر (ص) برای حضرت علی (ع) استفاده شود». /پ


واقعه غدیر در روستای ده‌زیار بازسازی می‌شود

منبع:خبر کرمان
?واقعه غدیر در روستای ده‌زیار بازسازی می‌شود :اخبار استان کرمان – فرهنگ