واریز ۲۰۰ هزار میلیاردی صنعت‌گرانی کرمانی‌ به خزانه

مدیرکل صنعت و معدن استان کرمان با اشاره به واریز ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی صنایع و معادن به حساب خزانه، گفت: برگشت سهم قانونی استان کرمان باید پیگیری شود. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت شمال کرمان؛ مهدی حسینی‌نژاد در ششمین روز […]



مدیرکل صنعت و معدن استان کرمان با اشاره به واریز ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی صنایع و معادن به حساب خزانه، گفت: برگشت سهم قانونی استان کرمان باید پیگیری شود.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت شمال کرمان؛ مهدی حسینی‌نژاد در ششمین روز از هفته دولت با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال‌های اخیر، اتفاقات خوبی در استان کرمان در حوزه صنعت، معدن و تجارت رخ داده است، اظهار کرد: در طول برنامه ششم توسعه بیش از ۲۰ درصد رشد در حوزه صمت در استان داشتیم.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات GDP (تولید ناخالص داخلی) استان کرمان را از ۳/.۲ درصد به ۴/۱ درصد افزایش داده است، گفت: از هفته دولت سال گذشته تا امسال بالای ۴۰ هزار میلیارد تومان طرح قابل افتتاح در استان داشتیم که تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان آن افتتاح شده و ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر آن آماده افتتاح است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه این طرح‌ها برای حدود ۵ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است، ادامه داد: در مجموع از سال گذشته تاکنون ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال در حوزه صمت استان کرمان ایجاد شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌هایی که در استان کرمان وجود دارد و نقش بسزای صمت در حوزه درآمدهای دولت، بیان کرد: حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان وصولی مالیات استان کرمان بود که به حساب خزانه واریز شده و حدود ۷۵ درصد آن در حوزه صمت بود.

حسینی‌نژاد با بیان اینکه وصول حقوق دولتی معادن کرمان با حق انتفاع آن بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: بالای ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز حقوق ورودی گمرکی پرداخت شده که برای واردات خودروسازی‌ها و ماشین‌آلاتی که برای خطوط تولید و طرح‌های توسعه استان کرمان بوده است.

وی با اشاره به اینکه بالای ۹۰ هزار میلیارد تومان سودی است که شرکت‌های استان کرمان تقسیم کردند، عنوان کرد: در مجموع در همین چند مورد نزدیک ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از حوزه صنایع و معادن استان کرمان به حساب خزانه واریز شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه برگشت سهم قانونی استان کرمان از این ۲۰۰ هزار میلیارد تومان مطالبه عمومی مردم و پیگیری مسئولان را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: برگشت سهم قانونی استان کرمان کمک می‌کند که بتوانیم برای توسعه پایدار استان کرمان گام‌های مهمی برداریم.

انتهای خبر/ طهماسبی


واریز ۲۰۰ هزار میلیاردی صنعت‌گرانی کرمانی‌ به خزانه

منبع:آرمـان
? واریز ۲۰۰ هزار میلیاردی صنعت‌گرانی کرمانی‌ به خزانه