واردات موبایل فقط برای تولیدکنندگان

به گزارش نذیر کرمان، با توجه به فهرست جدید تعرفه‌های مجاز برای ثبت سفارش واحد‌های تولیدی می‌توان گفت که احتمالاً کد تعرفه موبایل از فهرست ثبت سفارش مجاز بازرگانی حذف شده است. با توجه به این اطلاعیه جدید سامانه جامع تجارت، این احتمال وجود دارد که امکان ثبت سفارش تلفن‌های همراه با محدودیت‌هایی مواجه شده […]


به گزارش نذیر کرمان، با توجه به فهرست جدید تعرفه‌های مجاز برای ثبت سفارش واحد‌های تولیدی می‌توان گفت که احتمالاً کد تعرفه موبایل از فهرست ثبت سفارش مجاز بازرگانی حذف شده است.

با توجه به این اطلاعیه جدید سامانه جامع تجارت، این احتمال وجود دارد که امکان ثبت سفارش تلفن‌های همراه با محدودیت‌هایی مواجه شده باشد، در حقیقت به این دلیل که کد تعرفه جزو موارد مجاز بازرگانی شناخته نشده است، و طبق جدول فهرست مجاز ثبت سفارش واردات موبایل کامل از طریق واحد‌های تولیدی انجام می‌شود.

با توجه به جدول زیر وزارت صمت بایستی در خصوص جزئیات تغییر کانال ثبت سفارش از شرکت‌های بازرگانی به مجموعه‌های تولیدی شفاف‌سازی کند.

احتمال اصلاح این فهرست در هفته جاری وجود دارد، پیش‌تر نیز سابقه اصلاح پیاپی فهرست کالا‌های بازرگانی مجاز به ثبت سفارش حاشیه‌برانگیز شده بود.

تاکنون هیچ ثبت سفارشی در حوزه تلفن همراه در سال ۱۴۰۳ به مرحله تخصیص ارز نرسیده است.

لازم به ذکر است؛ تلفن همراه هوشمند با کد تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ در قسمت تعرفه‌های مجاز ثبت سفارش واحد‌های تولیدی دیده می‌شود در حالی که تا پیش از این کد تعرفه آن در بخش بازرگانی وجود داشت.

در قسمت تولیدی ۴۶۵۵ کد تعرفه در قسمت بازرگانی ۳۷۵۴ کد تعرفه مجاز برای ثبت سفارش اعلام شده‌اند.

انتهای پیام/


واردات موبایل فقط برای تولیدکنندگان

منبع: بــرنا
? واردات موبایل فقط برای تولیدکنندگان