واردات مرغ مشروط شد

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از ممنوع شدن واردات مرغ از ترکیه از هفتۀ پیش‌رو خبر داد و گفت که سرپرست وزارت کشاورزی با توجه به مسائل مطرح‌شده در اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی،قول داده‌اند که دیگر مرغ وارد کشور نشود؛ مشروط بر این‌که آن‌ها مرغ را با نرخ مصوب یعنی کیلویی 73 […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از ممنوع شدن واردات مرغ از ترکیه از هفتۀ پیش‌رو خبر داد و گفت که سرپرست وزارت کشاورزی با توجه به مسائل مطرح‌شده در اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی،قول داده‌اند که دیگر مرغ وارد کشور نشود؛ مشروط بر اینکه آن‌ها مرغ را با نرخ مصوب یعنی کیلویی 73 هزار تومان توزیع کنند.

ذبیح‌‌الله اعظمی با بیان این‌که سرپرست وزارت جهاد کشاورزی موافقت اولیۀ خود در زمینۀ واردات نهاده و توزیع از سوی بخش خصوصی را اعلام کرده است،در عین حال خاطرنشان کرد که تا عملیاتی شدن این مهم فاصلۀ زیادی داریم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد افزود:«اگر قرار باشد نهادۀ دامی از سوی بخش خصوصی وارد شود،رانت از بین خواهد رفت اما در ازای آن بخش خصوصی باید متعهد شود با قیمتی که دولت تعیین می‌کند،جوجه یکروزه و مرغ را توزیع کنند تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی در بازار نباشیم».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایلنا،وی با اشاره به آخرین نتایج جلسۀ کمیسیون کشاورزی مجلس با سرپرست وزارت کشاورزی،گفت:«موضوعاتی چون تلاطم در بازار جوجه یکروزه،تولید و توزیع مرغ و گوشت و …. به بحث گذاشته شد؛ در این جلسه که تولیدکنندگان نیز حضور داشتند در نهایت تصمیم گرفته شد که با هدف حمایت از تولید داخلی،واردات مرغ ممنوع شود».

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس،قیمت‌گذاری دستوری را یکی از عوامل بر هم زدن نظم بازار مرغ بیان کرد و افزود:«زمانی مشکل پیش می‌آید که عده‌ای ارز دولتی دریافت ‌و اقدام به واردات کنند این افراد چندان دغدغۀ تولید ندارند و برای آن‌ها اهمیت ندارد که چه بلایی ممکن است بر سر تولید داخلی آورده شود و بدون توجه به تولید داخلی اقدام به واردات مرغ از ترکیه می‌کنند». /پ




واردات مرغ مشروط شد

منبع:خبر کرمان
?

واردات مرغ مشروط شد

:اخبار استان کرمان – اقتصادی