هیچ کودک کار ایرانی در مراکز بهزیستی البرز نداریم

به گزارش نذیر کرمان از استان البرز، وجیهه محمدی فلاح در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات بهزیستی در جهت ارائه خدمت به معلولان استان اظهار کرد: برای نخستین بار آزمون استخدامی ویژه معلولین در کشور و استان برگزار شد و ۱۲ هزار نفر معلول در سراسر کشور در این آزمون شرکت […]



به گزارش نذیر کرمان از استان البرز، وجیهه محمدی فلاح در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات بهزیستی در جهت ارائه خدمت به معلولان استان اظهار کرد: برای نخستین بار آزمون استخدامی ویژه معلولین در کشور و استان برگزار شد و ۱۲ هزار نفر معلول در سراسر کشور در این آزمون شرکت کردند و بیش از ۴ هزار نفر پذیرفته و مشغول به کار می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه در گام اول برگزاری میزهای خدمت و در محلات مهدی آباد و ملک آباد و چهارباغ برگزار شد، گفت: همچنین در مرحله دوم ۵۰۰ محله در دستور کار قرار دارد.

کاشت حلزون برای ناشنوایان زیر پوشش بهزیستی

وی بیان کرد: کاشت حلزون برای ناشنوایان زیر پوشش بهزیستی انجام شد و اتفاق خوبی بود که رقم خورد.

محمدی فلاح بیان کرد: پرداخت کمک هزینه در حوزه مناسب سازی خودرو و منزل برای افراد معلول از جمله اقدامات بهزیستی است.

وی با اشاره به افتتاح اولین مرکز اعصاب و روان بانوان روستایی در استان گفت: براین اساس ۲۲۲ روستا زیر پوشش این طرح قرار گرفتند، ضمن اینکه قبوض برق و آب ۱۷ هزار نفر از افراد زیر پوشش بهزیستی رایگان شده است. 

هیچ کودک کار و خیابان ایرانی در مراکز بهزیستی نداریم

وی بیان کرد: دو مرکز نگهداری کودکان کار خیابانی داشتیم و تمام کودکان که وارد مرکز کودکان کار بهزیستی می شدند، اتباع افغان بودند. سال گذشته حتی یک کودک کار و خیابان ایرانی در این مراکز نداشتیم و همه آنها از فرزندان اتباع بودند که طرد شدن این خانواده ها از استان در این زمینه بسیار کمک کننده بود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه حدود ۷۱ هزار نفر از خدمات رایگان بهزیستی برخوردار شده اند، گفت: امسال هزینه تحصیل ۱۵۹ دانشجو در مقاطع مختلف بر اساس دهک بندی از طرف اداره کل بهزیستی البر پرداخت شده است.

افزایش۵۰ درصدی رقم یارانه معلولان 

محمدی فلاح ادامه داد: افزایش۵۰ درصدی رقم یارانه معلولان از جمله اقدامات اداره کل بهزیستی استان البرز در دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه در حوزه کودکان بی سرپرست در استان البرز ۲۰ مرکز ۳۸۰ کودک را تحت پوشش دارند، افزود: ۵۸۰ کودک به صورت امداد گیر در خانواده های تحت پوشش بهزیستی خدمات دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: اکنون یک هزار و ۲۴۴ دانش آموز معلول در استان البرز از خدمات بهزیستی استفاده می کنند و در حوزه معتادان متجاهر پنج مرکز وجود دارد که یک مرکز مختص بانوان و چهار مرکز به آقایان اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: در حوزه کمپ ماده ۱۵ که رشد قارچ گونه در استان داشتیم، طرح اجرا و ارزشیابی و بازدید های مستمر انجام شد و ۱۲۰ مرکز به عنوان کمپ با مجوز و بدون مجوز فعال بودند که بخش قابل توجه ای که بدون مجوز بودند و استانداردهای لازم را نداشتند تعطیل و هم اکنون ۵۱ مرکز نگهداری معتادین که شرایط استاندارد دارند در استان فعال هستند.

انتهای پیام/

خبرنگار؛ مریم ابوئی مهریزی 


هیچ کودک کار ایرانی در مراکز بهزیستی البرز نداریم

منبع: بــرنا
? هیچ کودک کار ایرانی در مراکز بهزیستی البرز نداریم