هیات امنای جشنواره موسیقی نواحی تشکیل شود

نذیر کرمان ـ گروه فرهنگ‌وهنر:پیروز ارجمند ـ مسئول موسسه فرهنگی‌وهنری آیینه‌داران دوران که مجری جشنواره منطقه‌ای موسیقی نواحی در کرمان است،در پاسخ به انتقاد نذیر کرمان مبنی بر اینکه چرا استان در این دوره از جشنواره،دربارۀ برگزاری این رویداد که خاستگاه و زادگاه آن کرمان است در برابر تهران عقب‌نشینی کرد؟ گفت:«اینکه جشنواره‌ای ۱۶ دوره […]

نذیر کرمان ـ گروه فرهنگ‌وهنر:پیروز ارجمند ـ مسئول موسسه فرهنگی‌وهنری آیینه‌داران دوران که مجری جشنواره منطقه‌ای موسیقی نواحی در کرمان است،در پاسخ به انتقاد نذیر کرمان مبنی بر اینکه چرا استان در این دوره از جشنواره،دربارۀ برگزاری این رویداد که خاستگاه و زادگاه آن کرمان است در برابر تهران عقب‌نشینی کرد؟ گفت:«اینکه جشنواره‌ای ۱۶ دوره برگزار و تبدیل به برند شده اما حالا کارکرد خود را تغییر داده،نقدی است که چندین سال مطرح بوده و این پرسش وجود دارد که آیا اجازه هست این جشنواره تغییر کند یا نه؟».

وی افزود:«می‌توان تجربیات جهانی از جمله جشنواره‌های مراکش و سمرقند را مدنظر قرار دهیم که چگونه عمل کردند که جشنواره‌های آن‌ها ۳۰،۴۰ سال برگزار می‌شود و دغدغه‌ای در این زمینه ندارند».

وی افزود:«پیشنهادی که بنده به‌عنوان یک متخصص دارم و حداقل ۲۰۰ فستیوال دنیا را از نزدیک دیده‌ام این است که جشنواره‌ها باید هیات امنایی متشکل از اشخاص حقیقی و حقوقی داشته باشند تا استراتژی‌های جشنواره و مدل برگزاری آن را مشخص کند».

به گزارش خبرنگار نذیر کرمان،وی ۱۸ تیرماه در جمع خبرنگاران در ادامۀ این اظهارات تصریح کرد:«از تصدی‌گری دولت در این رویدادها به طور مطلق باید کاسته شود».

وی اضافه کرد:«شاید پیشنهاد ما این باشد که وزارت‌خانه ارشاد هیات امنایی برای جشنواره موسیقی نواحی مشخص کند و تعیین برگزاری را به این هیات امنا بسپارد تا با تغییر مدیران دستخوش سلیقه‌ها نشود».  / الف




هیات امنای جشنواره موسیقی نواحی تشکیل شود

منبع:خبر کرمان
?

هیات امنای جشنواره موسیقی نواحی تشکیل شود

:اخبار استان کرمان – فرهنگ