هنوز سویه JN.۱ کرونا در کشور شناسایی نشده است

برخی از ورود سویه جدید کرونا تحت عنوان JN.۱ به کشور خبر می‌دهند، اما معاون وزیر بهداشت تأکید می‌کند که هنوز هیچ نمونه قطعی از ابتلا به این سویه در کشور شناسایی نشده است. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» حسین فرشیدی در خصوص سویه جدید JN.۱ در ایران گفت: زمانی که یک ویروس […]

برخی از ورود سویه جدید کرونا تحت عنوان JN.۱ به کشور خبر می‌دهند، اما معاون وزیر بهداشت تأکید می‌کند که هنوز هیچ نمونه قطعی از ابتلا به این سویه در کشور شناسایی نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» حسین فرشیدی در خصوص سویه جدید JN.۱ در ایران گفت: زمانی که یک ویروس در نقطه‌ای از دنیا شناسایی می‌شود باتوجه‌به تردد و رفت و آمدهای میان کشورها این ویروس به‌سایر مناطق نیز منتقل خواهد شد.

وی در خصوص تشکیل کارگروه و کمیته‌ای برای بیماران تنفسی در وزارت بهداشت گفت: این کمیته براساس اطلاعات مربوط‌به آزمایش‌ها، تست‌ها و موارد بستری شده در بیمارستان‌ها گزارشی را ارائه خواهند داد و براساس  آن تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌دهند.

معاون وزیر بهداشت در ادامه یادآور شد: در خصوص مبتلایان به سویه JN.۱ کرونا هنوز به‌طور رسمی موردی در کشور ثبت نشده است.

فرشیدی با اشاره به اینکه اقدامات وزارت بهداشت در ارتباط با بیماری‌های تنفسی محدود به آنفلوانزا نیست، افزود: کمیته بیماری‌های تنفسی وزارت بهداشت تنها به بیماری آنفلوانزا توجه نمی‌کند، بلکه کووید را نیز در کانون توجه قرار داده و تمهیدات لازم را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت برنامه‌های لازم در ارتباط با کووید را اجرا می‌کند تا از وقوع مواقعه جلوگیری شود، خاطر نشان کرد: در خصوص سویه جدید نکته امیدوارکننده آن است که مرگ و میر و موارد بستری بالایی ندارد زیرا JN1  ویروس خطرناکی نیست اما لازم است شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به این سویه از کرونا هم رعایت شود.

انتهای خبر/ طهماسبی

منبع: راه دانا




هنوز سویه JN.۱ کرونا در کشور شناسایی نشده است

منبع:آرمـان
? هنوز سویه JN.۱ کرونا در کشور شناسایی نشده است