هنرمندان خوشنویس در معرفی هنر استان سهم بزرگی دارند

فردای کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: انتخاب نمایندگان انجمن خوشنویسان شعبۀ کرمان با حضور معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،نماینده انجمن خوشنویسان ایران و جمع زیادی از اساتید،پیشکسوتان و اعضای انجمن،۱۸ شهریورماه در محل سالن اجتماعات هنرستان هنرهای زیبای پسران کرمان برگزار شد. معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و […]

فردای کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: انتخاب نمایندگان انجمن خوشنویسان شعبۀ کرمان با حضور معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،نماینده انجمن خوشنویسان ایران و جمع زیادی از اساتید،پیشکسوتان و اعضای انجمن،۱۸ شهریورماه در محل سالن اجتماعات هنرستان هنرهای زیبای پسران کرمان برگزار شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مجمع با تقدیر از زحمات اعضای پیشین شورای انجمن،اظهار امیدواری کرد منتخبین جدید شورا که با رای اکثریت هنرمندان عضو انجمن انتخاب می‌شوند با انگیزه،علاقه،از خودگذشتگی و صرف وقت بتوانند با ترسیم چشم‌اندازی روشن و برنامه‌های مدون و با تقویت ارتباطات و بکارگیری رویه‌های جدید،در جهت حفظ وحدت و منافع جمعی اهالی هنر خوشنویسی موفق عمل کنند.

وحید محمدی مشارکت و حضور موثر و وحدت جامعۀ خوشنویسی را سرمایه‌ای ارزشمند برای هنر استان و به نفع جریان خوشنویسی دانست و افزود:«اساتید و هنرمندان خوشنویس در هویت‌بخشی و معرفی هنر استان سهم بزرگی داشته و همواره در جهت ترویج فضیلت‌های اخلاقی و انعکاس پیام انقلاب اسلامی و سایر مولفه‌های آن نقش‌آفرین و تاثیرگذار بوده و هستند».

به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان،وی ادامه داد:«اگرچه برای انجمن به‌عنوان بالاترین مرجع تخصصی اعتباردهی هنرمندان این عرصه،فعالیت‌های آموزشی همواره به عنوان رکن اصلی کار مورد توجه و اهمیت قرار دارد اما نباید در استان‌ها از فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی در جهت معرفی هرچه بیشتر این هنر غافل شویم و در این زمینه،انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با نهادها و دستگاه‌های مختلف و مجامع علمی و دانشگاهی می‌تواند فضای بهتر و دامنۀ وسیع‌تری را پیش روی ما بگذارد».

 محمدی نوع مدیریت انجمن خوشنویسان را مستقل‌ترین نوع مدیریت انجمن‌داری و فعالیت تشکیلات خصوصی حوزۀ هنر دانست که در جهت حفظ شأن و جایگاه و توجه به منافع جمعی هنرمندان این عرصه بهخوبی عمل کرده است.

 استاد یادگار خیام،عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران و نماینده دفتر مرکزی و ناظر انتخابات نیز با اشاره به خصلت‌های ارزشمند جامعۀ خوشنویسی و نقش استاد و شاگردی،شرایط فعلی پذیرش مسئولیت انجمن را نوعی از خود گذشتگی دانست.

وی حضور اساتید،پیشکسوتان،هنرمندان کرمانی و مشارکت بالای آنان در این مجمع را در سطح کشور کم‌نظیر و ارزشمند عنوان کرد و ضمن تشریح شرایط،موقعیت و امکانات انجمن،بحران کرونا و تعطیلی کلاس‌ها که بخش عمدۀ درآمدهای انجمن را تشکیل می‌دهند، را خسارت بار دانست.

عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران اظهارامیدواری کرد دورۀ جدید و فصل تازه‌ای از شکوفایی فعالیت‌های انجمن در سراسر کشور ایجاد شود.

همچنین در این جلسه پس از ارائۀ گزارش اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده توسط محمدرضا مومنی،رئیس انجمن و ارائۀ تراز مالی و استماع گزارش بازرس انجمن،چند تن از هنرمندان داوطلب به ارائۀ دیدگاه و برنامه‌های خود پرداختند و پس از آن انتخابات شورای انجمن برگزار شد که بر اساس آن،زهرا تیموری،محمد عراق‌سلطان،مرتضی عمید، محمدحسین مودب،مهدی ابراهیمی، حسین شهدادی،علیرضا رشیدی و فرزانه نژادمحمودآبادی به‌عنوان اعضای اصلی نمایندگان شعبه انجمن خوشنویسان کرمان انتخاب شدند.

همچنین حمیدرضا صفی‌زاده و داریوش کاظمی به عنوان اعضای علی‌البدل معرفی شدند.

با شمارش آرا،فاطمه گنج‌کریمی و علی‌اکبر آقابابایی،به‌عنوان بازرسین اصلی شعبه انجمن خوشنویسان کرمان و حمیدرضا صابری به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

مرتضی عمید،مهدی ابراهیمی و محمدحسین مودب نیز به‌عنوان نمایندگان انجمن خوشنویسان کرمان در مجمع سراسری انجمن خوشنویسان ایران معرفی گردیدند.

انجمن خوشنویسان کرمان با داشتن بیش از ۱۴۲ عضو دارای مدرک ممتاز،۳۲ عضو با مدرک فوق‌ممتاز و چهار هنرمند با مدرک استادی،بهعنوان انجمن شورایی درجه یک فعالیت دارد. /پ




هنرمندان خوشنویس در معرفی هنر استان سهم بزرگی دارند

منبع:خبر کرمان
?

هنرمندان خوشنویس در معرفی هنر استان سهم بزرگی دارند

:اخبار استان کرمانفرهنگ