همگام با زوار، ۵ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/تهران آنچه می‌خوانید اخبار امروز دوشنبه ۲۹ مرداد درباره اربعین سید و سالار شهیدان و یارانش و پیاده‌روی و تجمع عظیم مذهبی و دینی مردم دنیا برای بزرگداشت این واقعه است. اربعین همان روزی است که اسیران کربلا در بازگشت از شام و با پای پیاده برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفته‌اند. […]


نذیر کرمان/تهران آنچه می‌خوانید اخبار امروز دوشنبه ۲۹ مرداد درباره اربعین سید و سالار شهیدان و یارانش و پیاده‌روی و تجمع عظیم مذهبی و دینی مردم دنیا برای بزرگداشت این واقعه است. اربعین همان روزی است که اسیران کربلا در بازگشت از شام و با پای پیاده برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفته‌اند.

سیستان و بلوچستان-پیاده‌روی اربعین تجلی وحدت و قدرت اسلام است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حرکت جهانی پیاده روی اربعین حسینی نماد تجلی وحدت امت اسلامی و قدرت جبهه اسلام است.

محمد کرمی امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از مواکب پذیرایی از زائران اربعین حسینی (ع) واقع در مرز ریمدان، اظهار کرد: امام حسین (ع) شیفته و عاشق پروردگار بود، بنابراین خداوند عشق سیدالشهدا را بر دل انسان‌ها انداخت.

اردبیل-راهپیمایی اربعین نمایش وحدت و قدرت مسلمانان است

مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: راهپیمایی اربعین بزرگترین همایش و نمایش قدرت و وحدت مسلمانان جهان است.

اسماعیل دستگزار در گفت‌وگو با نذیر کرمان، ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حضرت سید الشهدا(ع) اظهار کرد: زیارت و پیاده‌روی اربعین یک سفر معنوی است که آثار اخلاقی بی‌شماری در بر دارد.

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار اربعین آمادگی کامل داریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آمادگی کامل سیستم بهداشت و درمان استان برای ارائه خدمات به زوار اربعین خبر داد.

دکتر قباد محمدی با اعلام اینکه بیش از ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی با امکانات کامل در سطح استان و خصوصاً در شهرهای محل تردد زوار در آماده باش است، گفت: بیش از شش هزار نیروی پزشکی و پیرا پزشکی به صورت ۲۴ ساعته آماده پذیرش و ارائه خدمات به زوار در ۱۹ بیمارستان دانشگاهی، دو بیمارستان تامین اجتماعی و سه بیمارستان نظامی سطح استان را دارند.

کرمان -اسکان شبانه‌روزی ۲۵۰۰ زائر اربعین در کربلا توسط موکب خیمه‌گاه اهل‌بیت رفسنجان

مسئول موکب خیمه‌گاه اهل‌بیت(ع) رفسنجان گفت: به‌طور متوسط در شبانه‌روز به ۲۵۰۰ نفر خواهر و برادر در صحن عقیله خدمات اسکان می‌دهیم.

رضا حسینی شامگاه ۲۸ مردادماه در سخنانی در جمع خبرنگاران رفسنجانی در کربلا در خصوص فعالیت این موکب اظهار کرد: این موکب از سال ۱۳۹۶ در کربلا و نجف و عمود ۱۰۹۷ به زائران خدمت‌رسانی خود را آغاز کرد.

وی افزود: سال ۱۳۹۶ در کربلا سه محل اسکان داشتیم و از نظر موقعیتی امکان خدمات رختشویخانه، ایستگاه صلواتی، واکس زنی، خدمات سلمانی و در عمود ۱۰۹۷ کنار موکب امام علی(ع) نوق و در نجف اشرف در صحن حضرت زهرا(س) مستقر بودیم.

حسینی ادامه داد: سال ۱۳۹۷ در محل صحن عقیله بنی‌هاشم دستگاه یخ‌ساز را آماده کردیم و هر چهار ساعت ۴۸ قالب یخ تحویل مواکب می‌دادیم.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به مشکل محدودیت برق که در صحن عقیله بود، ستاد عتبات عالیات درخواست کرد دستگاه یخ‌ساز را در اختیار مواکب آذربایجان شرقی قرار دهیم، بنابراین دستگاه یخ‌ساز را در موکب شهدای شهرستان بناب قرار دادیم‌.

کهگیلویه و بوبراحمد- ثبت‌نام ۳۱ هزار کهگیلویه و بویراحمدی در پیاده‌روی اربعین

 مدیر حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد از ثبت‌نام ۳۱ هزار نفر در پیاده‌روی اربعین حسینی از این استان تاکنون خبر داد.

سید محسن قوامی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار نذیر کرمان افزود: زائران حسینی جهت شرکت در مراسم بزرگ پیاده روی اربعین حسینی ۱۴۰۳ در سامانه سماح ثبت نام کنند.

وی اظهارکرد: تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۱ هزار نفر برای شرکت در مراسم بزرگ پیاده روی اربعین حسینی از طریق سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

مدیر حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: زوار حسینی برای دریافت ارز اربعین و خدمات بیمه اربعین ثبت نام خود را در این سامانه تکمیل کنند.

قوامی نژاد تصریح کرد: سال گذشته ۳۵ هزار نفر زائر از استان کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سماح ثبت نام کرده بودند.

سیستان و بلوچستان- زائران اربعین به تبلیغات دروغین فضای مجازی توجه نکنند

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی و افزایش تعداد زائران کربلا، هر ساله افراد سودجو با ارسال پیام‌های اغواکننده، زائران مشتاق را به لینک‌های آلوده هدایت کرده پس از نصب بدافزار بر روی تلفن همراه کاربران، اطلاعات بانکی آنان را سرقت می‌کنند.

سرهنگ حسن کیخا در گفت وگو با نذیر کرمان، افزود: رعایت برخی از نکات در زمان مراسم و  سفر معنوی، جهت پیشگیری از هر گونه سوء استفاده مجرمین سایبری ضروری است.

کرمانشاه- تردد ۴۰۷ هزار زائر از مرز خسروی

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از تردد بیش از ۴۰۷ هزار زائر از مرز خسروی خبر داد.

سیدشهرام کهریزی‌ در گفت و گو با خبرنگار نذیر کرمان، اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تا پایان روز گذشته (۲۸ مرداد)، ۴۰۷ هزار و ۷۹۴ نفر از پایانه مرزی خسروی تردد کردند.

وی میزان تردد روز گذشته از مرز خسروی را ۶۲ هزار و ۷۹۸ نفر اعلام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه روز گذشته ۴۱ هزار و ۶۸۸ نفر از مرز خسروی خارج شدند که ۴۱ هزار و ۱۶۹ نفر آنها ایرانی بودند، افزود: روز گذشته همچنین ۲۱ هزار و ۱۱۰ نفر از مرز خسروی وارد کشورمان شدند که ۲۰ هزار و ۹۴۱ نفر آنها ایرانی بودند.

کهریزی از افزایش قابل توجه آمار بازگشت زوار به کشور یاد و خاطرنشان کرد: برای موج بازگشت زوار آمادگی داریم.

وی تردد از مرز خسروی را روان اعلام کرد و از زوار خواست سفر زیارتی خود را به روزهای پایانی منتهی به اربعین موکول نکنند.

سیستان و بلوچستان – ۵۳ مصدوم بر اثر برخورد خودرو سواری با اتوبوس زائران در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه پژو پارس با اتوبوس حامل زائران ابا عبدالله الحسین(ع) در نیکشهر ۵۳ نفر مصدوم شدند.

سید سجاد سجادی اظهار کرد: این حادثه در کیلومتر پنج مسیر نیکشهر به ایرانشهر اتفاق افتاد که به دنبال آن ۵۳ مصدوم حادثه اقدامات سرپایی کمک‌های اولیه درمانی را توسط نیروهای هلال احمر دریافت کردند.

همگام با زوار، ۵ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

کرمانشاه- زوار از «چفیه» استفاده کنند/ لباس «آستین کوتاه» برای مردان ممنوع

یک متخصص پوست و مو با تاکید بر لزوم پوشاندن تمام نقاط بدن، از زوار اربعین خواست از چفیه برای پوشاندن سر و صورت استفاده کنند. 

دکتر علی ابراهیمی با تاکید بر لزوم استفاده از کلاه، گفت: زنان که چادر و روسری داشته و از سر و گردن آنها محافظت می‌کند. به مردان هم توصیه می شود که از چفیه استفاده کرده که بتوانند نواحی گردن و گوش را به خوبی در برابر نور آفتاب محافظت کنند و اگر چفیه را با آب قدری خیس کنند، برای آنها بهتر خواهد بود.

وی افزود: زوار حتی می‌توانند چفیه را جلوتر آورده و آن را بصورت سایه بانی برای صورت خود قرار دهند. استفاده مردان از لباس آستین کوتاه در این مسیر اصلا توصیه نمی‌شود، چرا که نور خورشید به پوست دست آنها آسیب خواهد رساند. حتی برای کودکان هم باید از لباس های پوشیده استفاده شود تا از تماس نورخورشید با بدن آنها جلوگیری شود.

ادامه دارد


همگام با زوار، ۵ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

منبع: ایـسنا
? همگام با زوار، ۵ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین