همکاری چین و کشورهای آسیای مرکزی در زمینه کشاورزی

به گزارش خبرنگار علم و فناوری نذیر کرمان؛ چین، بازار مهمی برای گندم قزاقستان محسوب می‌شود، اما این محصول در برابر بیماری‌ها آسیب‌پذیر است‎ لذا چین ‏به‌عنوان کشوری پیشرو در فناوری اصلاح نباتات، در جهت حل این مشکل، فرصتی برای همکاری‌های جدید ایجاد کرده است. ‏استفاده از گونه‌های بذر اصلاح‌شده‌ی چینی، به افزایش قابل‌توجهی در […]



به گزارش خبرنگار علم و فناوری نذیر کرمان؛ چین، بازار مهمی برای گندم قزاقستان محسوب می‌شود، اما این محصول در برابر بیماری‌ها آسیب‌پذیر است‎ لذا چین ‏به‌عنوان کشوری پیشرو در فناوری اصلاح نباتات، در جهت حل این مشکل، فرصتی برای همکاری‌های جدید ایجاد کرده است. ‏استفاده از گونه‌های بذر اصلاح‌شده‌ی چینی، به افزایش قابل‌توجهی در بازده و کیفیت گندم قزاقستان منجر شده است.

این ‏محصول با استقبال فراوان مصرف‌کنندگان در چین روبرو شده و به طور فزاینده‌ای به این کشور صادر می‌شود. قزاقستان، سالانه ‏شش تا هشت میلیون تُن گندم صادر می‌کند، درحالی‌که تنها ۸۰۰ هزار تُن از آن به چین صادر می‌شود که نشان‌دهنده ظرفیت ‏عظیمی برای افزایش تجارت است. در همین راستا، در چارچوب سازمان همکاری‌های شانگهای (‏SCO‏) و ابتکار یک کمربند یک ‏راه؛ دانشگاه کشاورزی و فناوری شمال غربی چین، هشت پارک نمایشی علوم و فناوری کشاورزی را در خارج از کشور راه‌اندازی ‏کرده است.

بسیاری از شرکت‌ها و دانشگاه‌های چینی نیز پایگاه‌های نمایشی کشاورزی را با کمک همتایان محلی خود در سراسر آسیای مرکزی راه‌اندازی کرده‌اند. انتظار می‌رود که تجارت کشاورزی میان چین و آسیای مرکزی ‏امسال رشد سریعی داشته باشد. تقویت همکاری‌های کشاورزی بین چین و آسیای مرکزی، مزایای متعددی از جمله افزایش امنیت غذایی، ایجاد شغل و رونق اقتصادی خواهد ‏داشت.

انتهای پیام/


همکاری چین و کشورهای آسیای مرکزی در زمینه کشاورزی

منبع: بــرنا
? همکاری چین و کشورهای آسیای مرکزی در زمینه کشاورزی