همراهی مردم عامل مهمی در توسعه گردشگری استان کرمان است

کرمان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: گفتمان مشترک در جامعه و همراه کردن مردم با جریان گردشگری، عامل مهم و تاثیرگذاری در توسعه گردشگری استان کرمان است. به گزارش نذیر کرمان، سعید شاهرخی صبح یکشنبه در دیدار با مدیرعاملان هلدینگ و گروه‌های گردشگری، به بیان توانمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری […]



کرمان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: گفتمان مشترک در جامعه و همراه کردن مردم با جریان گردشگری، عامل مهم و تاثیرگذاری در توسعه گردشگری استان کرمان است.

به گزارش نذیر کرمان، سعید شاهرخی صبح یکشنبه در دیدار با مدیرعاملان هلدینگ و گروه‌های گردشگری، به بیان توانمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پرداخت.

وی افزود: دارایی‌های استان کرمان قابلیت استفاده از ظرفیت‌های متنوع در حوزه گردشگری را فراهم کرده است.

شاهرخی بیان کرد: کنار هم قرار گرفتن تمام عناصر اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی عاملی تأثیرگذار در عرصه توفیقات گردشگری کرمان است.

وی ادامه داد: با آموزش علم، تجربه اندوزی و حمایت دولت می‌توان از ظرفیت رسوم و آئین‌های مذهبی در کنار سنت‌های دیرینه گوناگون استان، گردشگری را در جامعه به خصوص جوامع کم برخوردار روستایی گسترش داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: استان کرمان در حوزه نیروی انسانی از استان‌های برخوردار بوده و با آموزش مناسب می‌توان جریان مؤثر گردشگری استان را به سمت درست هدایت کرد.

شاهرخی در ادامه بیان کرد: حضور و وجود مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان فرصتی مغتنم در توسعه گردشگری تعالی بخش بوده و رویداد سالگرد شهادت سردار باید نه تنها در ایام شهادت بلکه در طول سال جاری و ساری باشد.

وی افزود: برای توسعه گردشگری مقاومت و تعالی بخش باید مانند سایر بخش‌های گردشگری نیروی آموزش دیده تربیت کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در ادامه تاکید کرد: این اداره کل هرنوع همکاری و همراهی در این مسیر را با آغوش باز پذیرا است.

شاهرخی گفت: برقراری اعتماد و گفتمان مشترک در جامعه و همراه کردن مردم با جریان گردشگری، عاملی مهم و تأثیرگذار در توسعه گردشگری استان کرمان است.

وی بیان کرد: آموزش به عنوان عامل افزایش کیفیت خدمات تأسیسات گردشگری کرمان به اندازه افزایش کمیت این تأسیسات در جذب گردشگر مؤثر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: برگزاری رسوم اقوام ایران همچون سده، قابلیت تعریف رویدادهای ملی و بین المللی گردشگری را برای جذب بیشتر گردشگر به کرمان دارا است.

وی یادآور شد: ظرفیت‌های منحصر بفرد استان، در کنار تنوع آثار تاریخی و فرهنگی، آداب و رسوم و اقلیم‌های متنوع از نقاط برجسته گردشگری کرمان است.

شاهرخی از آمادگی این اداره کل جهت عقد تفاهم‌نامه در راستای توسعه گردشگری مناطق کم برخوردارتر استان خبرداد.

وی در پایان بیان کرد: این تفاهم نامه برای تولید ثروت در خانواده‌ها، ایجاد جریان مهاجرت معکوس و تعریف رویدادهای مشترک، در چارچوب گردشگری رویداد محور است.

کد خبر ۶۱۳۸۸۲۹


همراهی مردم عامل مهمی در توسعه گردشگری استان کرمان است

منبع: مــهر
? همراهی مردم عامل مهمی در توسعه گردشگری استان کرمان است