همدلی باعث پیشرفت و عزت کشور می‌شود

ائمه جمعه استان کرمان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفتند: شایسته است رفتارهای رقابتی انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود و همه برای آبادانی مادی و معنوی کشور تلاش کنند و تزریق امید به کشور، ایجاد اتحاد و همدلی در مسئولان و توده مردم باشد. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ آئین […]



ائمه جمعه استان کرمان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفتند: شایسته است رفتارهای رقابتی انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود و همه برای آبادانی مادی و معنوی کشور تلاش کنند و تزریق امید به کشور، ایجاد اتحاد و همدلی در مسئولان و توده مردم باشد.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.

در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ائمه جمعه به مسائلی همچون تقوای الهی، خودسازی، بیان احادیث، روایات ائمه معصومین علیهم‌السلام، واقعه عاشورا در ماه محرم  و دیگر موضوعات اشاره و تأکید داشتند.
 

امام‌ جمعه بافت: رئیس جمهور از میدان دادن به افراد غیرمعقول پرهیز کند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد محمدزاده با اشاره به شروع فعالیت دولت چهاردهم گفت: عقل و منطق حکم می‌کند رئیس‌جمهور منتخب در انتخاب وزرا معاونین به مسیر عقلانیت اولویت دهد.

امام‌ جمعه شهرستان بافت ادامه داد: از میدان دادن به افراد و افکاری که تند و غیرمعقول هستند شدیداً پرهیز و به افرادی روحیه افراط‌ و تفریط دارند و غیر معتدل هستند، نمی‌شود مسئولیت داد.

وی افزود: استفاده از افراد خسته که توانایی کار جهادی را ندارند پرهیز شود و از نیروهای توانمندی که می‌توانند با روحیه جهادی کار می‌کنند، استفاده شود.

امام‌ جمعه شهرستان بافت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد ارتباط با آمریکا اظهار کرد: یک سری افراد از مبارزه با آمریکا خسته شده‌اند و ممکن است دست از آرمان‌خواهی و کار جهادی برداشته باشند نباید به کابینه راه پیدا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدزاده خاطرنشان کرد: امسال سال اول برنامه پنج ساله هفتم توسعه است که با شروع دولت و مجلس هم‌زمان شده و یکی از نکات مثبت و امیدبخش در رویکرد رئیس‌جمهور منتخب عملیاتی‌شدن برنامه هفتم توسعه است که امیدواریم این وعده محقق شود.

امام جمعه کوهبنان: غزه مظلوم امروز تکرار کربلاست

حجت‌الاسلام حسن ایزدی در خطبه‌های نمازجمعه گفت: غزه مظلوم امروز تکرار کربلاست کاش کشورهای اسلامی از یمن درس می‌گرفتند و در برابر صهیونیست‌ها ایستادگی می‌کردند.

امام جمعه کوهبنان تاکید کرد: بر اساس فرهنگ عاشورا امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است که همواره باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: سفر نماینده مردم شهرستان کوهبنان در مجلس را در منطقه داشتیم در دیدار با وی بر موضوع تکمیل جاده و اشتغال تاکید شد زیرا جاده برای سرمایه‌گذار مؤثر است.

حجت‌الاسلام ایزدی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان از ارکان اصلی نظام اسلامی است یکی از وظایف اصلی شورای نگهبان نظارت بر انتخابات است جا دارد خدا قوت و خسته نباشید به عزیزان دفتر نظارت داشته باشیم.

امام جمعه شهربابک: مردم از دولتی که در خط ولایت فقیه باشد حمایت می‌کنند

حجت‌الاسلام انصاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: امام سجاد علیه‌السلام درباره تقوا می‌فرمایند«اعمال انسان باتقوا هیچوقت کم شمرده نمی‌شود».

امام جمعه شهربابک افزود: در تاریخ بشریت سه نمونه از زن استفاده شده است، نخست، استفاده خانگی که در این نمونه یک زن ضعیف و پاک‌دامن معرفی شده است.

حجت‌الاسلام انصاری بیان کرد: در نمونه دوم حد و مرز بین زن و مرد را برداشتند و در نمونه سوم زن نباید در خانه بماند و خلاقیت، استعداد و ظرفیتش از دست برود، در این نمونه زن به فردی تشخص یافته و پاکدامن تبدیل شده است که حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها، حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها الگویی از آن هستند.

امام جمعه شهربابک با اشاره به اینکه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در عین تشخص و قداست مسئولیت اجتماعی خود را انجام داد و ضربه آخر را به بنی امیه زد، اظهار کرد: کار زینبی ما نیز آغاز شده است و باید یاد و خاطره شهدای کربلا را زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه هیچ امام و پیامبری اربعین ندارد، خاطرنشان کرد: طبق فرموده شهید مطهری زوایای قیام امام حسین علیه‌السلام نیاز به تفکر دارد و تا اربعین زمان تامل است.

حجت‌الاسلام انصاری یادآور شد: جنگ در زمان رسول خدا(ص) بین کفر و اسلام بود اما جنگ در زمان امام حسین علیه‌السلام بین مسلمان و مسلمان بود که بسیار پیچیده است.

وی کسی را در جنگ شناختی موفق دانست که اهل بصر و صبر باشد و افزود: آدم بصیر کسی است که تاریخ را بشنود و بخواند و از عبرت‌ها نفع ببرد.

حجت‌الاسلام انصاری تاکید کرد: ما باید تا اربعین در کنار کارهای احساسی و عاطفی در جهت تفکر در مورد قیام امام حسین علیه‌السلام گام برداریم و دوست و دشمن را بشناسیم.

حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به اینکه دولت چهاردهم در آستانه شروع به کار است، گفت: بعد از انتخابات رقابت‌ها به رفاقت تبدیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم هر دولتی را که در راستای آسایش مردم کار کند، در خط ولایت فقیه و ادامه دهنده راه شهید رئیسی باشد و برای حل مسائل مردم بکوشد حمایت می‌کنند.

امام جمعه شهربابک با بیان اینکه ما در شهربابک در کنار مسئله آب و اشتغال، مشکل مسکن داریم، افزود: هزینه اجاره‌خانه در شهربابک بسیار بالاست و حتی به اندازه اجاره‌خانه در شهرهای بزرگ و با جمعیت یک میلیون نفر رسیده است.

وی به مسئله زمین‌خواری و دامن زدن به بحث مسکن اشاره و تصریح کرد: اگر وضعیت مسکن ساماندهی نشود ممکن است فاجعه رخ دهد، ازدواجی انجام نشود و یا ازدواج‌های انجام شده به خطر بیفتد.

امام جمعه موقت فهرج: مکتب امام حسین (ع) مکتب انسان‌سازی و آبروست

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرسول مریدزاده، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان فهرج، با اشاره به برگزاری مراسمات پرشور دهه اول محرم گفت: دستگاه امام حسین علیه‌السلام، دستگاه انسان‌سازی و پرورش نیروی انسانی با تفکر انقلابی، برای پیشبرد اهداف اسلام‌ ناب است.

امام جمعه موقت فهرج با بیان اینکه در این مکتب، مصطفی صدرزاده‌ها و حاج‌قاسم سلیمانی‌ها، پرورش یافتند، افزود: مکتب امام حسین علیه‌السلام، مکتب آبروست و هر کس دستش را به دامان اهل‌بیت علیه‌السلام چنگ بزند، پیروز است.

وی تصریح کرد: امروز، مکتب امام حسین علیه‌السلام به ما این درس را می‌دهد، اسلامی که قبله آن نیویورک و آمریکاست را کنار بزنیم و اسلام ناب محمدی را بگیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مریدزاده برگزاری محافل عزای سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش را در دهه اول محرم، بی‌نظیر توصیف کرد و از روحانیت معزز، مداحان، خادمین تکایا، هیئات مذهبی، رئیس شورای تامین، نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه مقتدر، بسیجیان و سربازان گمنام، که در برپایی و تامین امنیت مراسمات ایفای نقش داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه ریگان: تعامل با جهان باید مبتنی بر اصول انقلابی در سیاست خارجی باشد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم عباس‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان با بیان اینکه بعد از انتخابات باید رفتارهای رقابتی به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود، اظهار کرد: ماهیت انتخابات نوعی رقابت است، تا رقابت نباشد خطوط تمایز روشن نمی‌شود و پیشرفت حاصل نمی‌شود.

امام جمعه شهرستان ریگان به دستاوردهای انتخابات اخیر اشاره و تصریح کرد: انتخابات اخیر طی دو مرحله انجام شد و مردم در این دو مرحله بیش از ۵۵ میلیون رأی را در صندوق‌ها ریختند و رئیس‌جمهور منتخب خود را برگزیدند.

عباس‌زاده در ادامه عنوان کرد: انتقال متین قدرت از دولتی به دولت دیگر با دو گرایش متفاوت بسیار ارزشمند و در خور تأمّل و تحسین است.

خطیب جمعه ریگان خاطر نشان کرد: مرحله دوم انتخابات برخلاف ادوار قبل با مشارکت ۵۰ درصدی روبه‌رو شد که در جای خود یک حد نصاب مقبول به‌شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه تعامل باجهان باید مبتنی بر اصول انقلابی در سیاست خارجی باشد، خاطرنشان کرد: چارچوب اصلی؛ اصول عزت، حکمت و مصلحت است و دیپلماسی باید خردمندانه و قاطعانه باشد.

امام جمعه جیرفت: قدرت در جمهوری اسلامی ابزاری برای خدمت به مردم است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میثم تارم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جیرفت گفت: قدرت در جمهوری اسلامی و جهان‌بینی اسلام هدف نسیت، قدرت یک ابزار و وسیله برای اجرای عدالت و خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم است، با این منطق و دید در انتخابات شکست نداریم، شکست نه برای نامزد‌هایی که رأی نیاوردند و نه برای طرفداران آن‌ها هیچ‌گونه شکستی از این جهت قابل تصور نیست.

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: باید همگی به رئیس جمهور منتخب کمک کنند برای اینکه بتواند در اجرای عدالت و خدمت صادقانه به این مردم موفق باشد، دوم اینکه در اجرای عدالت و خدمت صادقانه باید مثل شهید رئیسی، محرومین و مناطق کم‌بهره و دور‌‌ دست باید در اولیت قرار بگیرند و نباید این‌ها را خدایی ناکرده فراموش شوند.

وی بیان کرد: رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی در این زمینه می‌فرمایند «دل‌های مسئولان به‌طور دائم باید برای رفع محرومیت‌ها بتپد و از شکاف‌های عمیق طبقاتی به شدت بیمناک باشند، در جمهوری اسلامی کسب ثروت نه‌تنها جرم نیست که مورد تشویق نیز است اما تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به ویژه‌خواری و مدارا با فریب‌کاران اقتصادی که همه به بی‌عدالتی ‌می‌انجامد به‌شدت ممنوع است، همچنین غفلت از قشر‌های نیازمند حمایت به‌هیچ وجه مورد قبول نیست»

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: در نظام جمهوری اسلامی مطابق قانون اساسی سه قوا ما مستقل‌اند اما استقلال قوا به این معنا نسیت که باهم همکاری و هم‌فکری نداشته باشند لذا این امر هم لازمه که رؤسای سه قوه باید باهم‌فکری و با وحدت در مسائل کلی نظام و در اصول و قواعد اساسی انقلاب و نظام باید همدل و مساعد یکدیگر باشند و باهم همکاری کنند، بنابراین اهداف مدنظر جمهوری اسلامی با وحدت سه قوا و همکاری سه قوه میسر خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین تارم در ادامه خطبه‌ها عنوان کرد: آنچه که باید مدنظر سه قوه و به‌ویژه رئیس جمهور منتخب قرار بگیرد به عنوان یک موضوع اساسی و محوری، برنامه هفتم توسعه است که بسیار برای آن کار شده و وقت گذاشته شده و مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفته و مقام معظم رهبری همواره از عدم اجرای دقیق برنامه‌های ۶ گانه گذشته گله می‌کردند و این عمل نکردن به برنامه را به‌عنوان یک خسارت نام بردند، لذا وقتی که برنامه حساب‌ شده و دقیق داریم باید مورد توجه و محور مسئولان نظام قرار گیرد.

وی اظهار کرد: همان‌طور که رئیس جمهور منتخب در تبلیغات انتخاباتی خود مطرح می‌کرد اصول سیاست خارجی ما بر اساس اصل عزت حکمت و مصلحت است، بر اساس رعایت این سه اصل و اولویت توجه‌به کشور‌های همسایه و کشور‌های مسلمان و کشور‌هایی که آماده همکاری با ما هستند به‌ویژه دنیای شرق و آمریکای لاتین که ان‌شاءالله مورد توجه مسئولان و رئیس جمهور منتخب قرار خواهد گرفت.

امام جمعه انار: همدلی باعث پیشرفت و عزت کشور می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر علیدادی‌سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به انتخابات رياست‌جمهوري گفت: این انتخابات یک دستاورد مهم برای کشور داشت، که در دو مرحله ۵۵ میلیون آرا به صندوق آمد، انتخاباتی سالم، که به نحو احسن از انتخابات صیانت شد.

امام جمعه شهرستان انار تصریح کرد: مرحله دوم انتخابات از مرحله اول بیشتر بود که یک مشارکت مقبول واقع شد، مهم‌ترین دستاورد طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مردم ایران و رئیس جمهور منتخب و همه فعالان این صحنه حساس، همگان را به همراهی و نیک‌اندیشی برای پیشرفت و عزت روزافزون کشور توصیه کردند.

وی خاطرنشان کرد: شایسته است رفتارهای رقابتی انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود و همه برای آبادانی مادی و معنوی کشور تلاش کنند و تزریق امید به کشور، ایجاد اتحاد و همدلی در مسئولان و توده مردم باشد.

امام جمعه زرند: ملاک تشکیل کابینه تقوا و پشتکار افراد باشد

حجت‌الاسلام شجاعی ضمن تسلیت ایام محرم و آرزوی قبولی عزاداری‌ها گفت: از حضور گرم مردم مومن زرند در مراسم‌های عزاداری، علما و روحانیون معزز، مداحان و ذاکرین اهل‌بیت علیهم‌السلام که شور حسینی را زنده کردند و بانیان‌ و خیران که پذیرایی این مجالس را عهده‌دار بودند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

امام جمعه زرند افزود: از نیروهای اطلاعاتی، نیروی‌انتظامی، ناحیه مقاومت بسیج و سپاه شهرستان زرند، شورای تامین و ادارات که باتوجه‌به تهدیدات مباحث امنیتی مراسم را برعهده داشتند قدردانی کرده و از خداوند برایشان جزای خیر داریم.

شجاعی قیام امام حسین علیه‌السلام را دارای دو مرحله دانست و تاکید کرد: مرحله اول قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام جنگ سخت بود که تا عصر عاشورا ادامه داشت و تمام شد، مرحله دوم جنگ نرم بود که با رهبری امام سجاد علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها بعد از شهادت حضرت ادامه داشت.

وی تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های بنی‌هاشم در این جنگ نرم و جهاد تبیین تبدیل تهدید به فرصت برای پیشبرد ارزش‌های اسلامی و تببین نهضت عاشورا بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شجاعی عنوان کرد: یکی از دوران سخت بعد از شهادت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام آغاز اسارت اهل‌بیت عصمت و طهارت بود خطبه‌خوانی حضرت‌ زینب سلام‌الله‌علیها در کوفه یاد امام علی علیه‌السلام را زنده کرد همان‌گونه با عزت و اقتدار بیان می‌کرد و کسانی که آمده بودند جشن پیروزی بگیرند با این خطابه‌ها برنامه‌شان بهم خورد، عده‌ای از کوفیان تازه فهمیدند چه اشتباهی کردند.

امام جمعه زرند با اشاره به آغاز دولت چهاردهم یادآور شد: در آستانه تشکیل دولت جدید هستیم امیدواریم کابینه جدید بر اساس بیانات مقام معظم رهبری اقدامات‌ و سیاست‌های دولت شهید رئیسی را ادامه دهد و کابینه جدید بر اساس تعهد، تقوا، پشتکار و تخصص افراد تشکیل شود.

وی با اشاره به حملات گسترده رژیم غاصب صهیونیستی تصریح کرد: این روزها شاهد دست و پا زدن رژیم صهیونیستی هستیم و این رژیم کشتارهای بی‌رحمانه مردم مظلوم غزه را آغاز کرده است و امیدواریم خداوند به دعاها و شعارهای شما گره‌گشایی کند و شاهد ریشه کن شدن این رژیم باشیم.

امام جمعه رابر:رفتارهای رقابتی را به رفتارهای رفاقتی تبدیل کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی‌سلیمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با قدردانی از نیروهای امنیتی و برگزاری مراسمات عزاداری پر شور و شعور حسینی گفت: عاشورای ابا‌عبدالحسین بزرگ‌ترین تبیین شرک است.

امام جمعه شهرستان رابر در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه از آرای ملت رشید انقلاب اسلامی صیانت شد، عنوان کرد: برای صیانت از آرای ملت رشید انقلاب اسلامی دو شهید نیروی انتظامی از دست داده‌ایم.

وی ادامه داد: دو شهید نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان جان و خون دادند اما از آرای مردم صیانت کردند انتقال قدرت از دولتی به دولت دیگر با دو گرایش متفاوت، که این‌ها از ابعادی که کمتر درباره آن بحث شده و خواهد شد اما باید رفتارهای رقابتی به رفتارهای رفاقتی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدای‌سلیمانی با طرح این سوال که چگونه می‌توانیم هنجارهای رقابتی را به رفتارهای رفاقتی تبدیل کنیم با اشاره به سه نکته راهبردی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با دیگر نظام‌های سیاسی ایران هم شباهت و تفاوت‌های جدی دارد در جمهوری اسلامی ایران باید قدرت ابزار و عاملی برای خدمت به مردم رشید انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: حق این است قدرت در جمهوری اسلامی ابزار و عاملی برای خدمت و رسیدن به آرمان های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

خطیب جمعه رابر گفت: قدرت در جمهوری اسلامی عامل رسیدن به مناسک و موقعیت منزلتی و اقتصادی و امثال هم نیست؛ اگر کسی فکر کند که در جمهوری اسلامی ایران قدرت عامل رسیدن به مقاصد است با روح و ماهیت جمهوری اسلامی آشنا نیست، با این تفکر است که اگر کسی کمترین آرا را هم به‌دست آورد باید به دولت مستقر کمک کند و فکر نکند شکست خورده است از نظر فکری و دیگر مسائل باید به جد به‌دولت مستقر کمک برای رسیدن به این هدف کنید.

وی افزود جمهوری اسلامی ایران دشمنان بسیار متعدد دارد دشمنی که سال‌هاست جنگ‌های همه‌ جانبه، ترکیبی، شناختی و جنگ‌های پیچیده به‌راه انداختند همه حرف دشمن در یک کلام براندازی انقلاب اسلامی بود در یک جمله نابودی جمهوری اسلامی ایران که به فضا الهی  این خواب های آشفته تعبیر نخواهد شد.

خطیب جمعه رابر گفت: باید بدانیم  وقتی با چنین دشمنی روبه‌رو هستیم اتحاد و انسجام ملی، وفا و همدلی ،رفاقت یک ضرورت غیرقابل انکار است.

وی تأکید کرد: به وحدت و انسجام ملی نیاز داریم در صورت خدشه‌دار شدن این وحدت و انسجام ملی دشمن قسم خورده ما به طمع می‌افتند، باید راه‌های طمع دشمن را بست که یکی از راه‌های بسته شدن این طمع انسجام و وحدت و رفاقت است.

خطیب جمعه رابر یکی از نیازهای جامعه امروز ما تقویت امید در ما بین مردم برشمرد و تصریح کرد: نباید بگذاریم افراد و اشخاص یا جریان‌های سیاسی این امید را از مردم عزیز ما کم‌رنگ کنند.

وی افزود: یکی از مسائلی که باعث کم‌رنگ شدن امید مردم این است چهره‌های سیاسی اشخاص، افراد و جریان‌های سیاسی دنبال منافع شخصی و جریان‌ها حزبی و سیاسی بودند مردم می‌فهمند این‌گونه افراد دغدغه‌ای برای رفع مشکل مردم ندارند این امید در جامعه تضعیف می شود.

خطیب جمعه رابر گفت: برای از بین بردن تضعیف امید در جامعه ما نیاز به این داریم با رفاق، همدلی دست‌ به‌ دست هم دهیم جریان‌های سیاسی از هر فکر و جناحی تحت لوای ولایت و رهنمودهای حکیمانه مقام عظمای ولایت به این مردم سرافراز انقلاب اسلامی خدمت کرد این خدمت عبادت است.

انتهای خبر/م
 


همدلی باعث پیشرفت و عزت کشور می‌شود

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? همدلی باعث پیشرفت و عزت کشور می‌شود