همتی مضاعف در جذب ۳۰۰ درصدی اعتبارات راه‌سازی

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: با پیگیری‌ مستمر فرمانداران ۲۰ شهرستان‌ حوزه شمال کرمان قصد داریم ۳۰۰ درصد اعتبارات را جذب کنیم.  علی عبداللهی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» از رشد و توسعه راه‌های استان خبر داد و گفت: به‌دنبال این هستیم که با پیگیری‌های […]



مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: با پیگیری‌ مستمر فرمانداران ۲۰ شهرستان‌ حوزه شمال کرمان قصد داریم ۳۰۰ درصد اعتبارات را جذب کنیم.

 علی عبداللهی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» از رشد و توسعه راه‌های استان خبر داد و گفت: به‌دنبال این هستیم که با پیگیری‌های مستمر با فرمانداران ۲۰ شهرستان‌ حوزه شمال استان در سال‌جاری اعتبارات استانی حداقل ۳۰۰ درصدی را جذب کنیم.

وی ادامه داد: عملیات مراحل پایانی بخشی از احداث راه‌های روستایی‌ و گردشگری به اتمام رسیده و  مراحل پایانی روکش آسفالت را نیز در برخی نقاط انجام دادیم که در شرف بهره‌برداری هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان افزود: «بُندر پای سیب» در محدوده بخش چترود در حوزه استحفاظی شهرستان کرمان قرار دارد که بخشی از پروژه به طول ۲ هزار و ۲۰۰ متر با صرف اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی احداث شده است.

وی ادامه داد: بهسازی و روکش آسفالت بخشی از كريدور شمال به جنوب در حوزه استان كرمان در دستور کار راهداری استان کرمان قرار گرفته و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 عبداللهی اذعان کرد: این محور، حساس‌ترین و در زمره پرترددترین جاده سنگین رو کشور محسوب می‌شود که از آن به‌عنوان کُریدور اصلی شمال به جنوب کشور یاد می‌شود.

مدیرکل راهداری تصریح کرد: در راستای ایمن‌سازی و نگهداری راه‌های شریانی جنوب و جنوب غربی، موافقت‌نامه بهسازی، لکه‌گیری و روکش آسفالت محور شهربابک_ انار، مهريز به بردسیر و بالعكس و محور شهربابک_سيرجان، انتهای حوزه به طرف بندرعباس و بالعكس با شرکت‌های پیمانکاری حوزه راهداری صادر شده است.

عبدالهی با بیان اینکه عملیات اجرایی ایمن‌سازی راه‌ها در حوزه شهربابک به‌زودی آغاز می‌شود، افزود: میزان اعتبار این پروژه مبلغ  ۲۵۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات ملی «سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای» تامین و در مدت زمان ۳۶۵ روز مجری طرح موظف است تا پروژه را به اتمام برساند.

وی از موافقت‌نامه احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی ریحان‌شهر در محور کرمان به زرند خبر داد و گفت: قرارداد آن با اعتباری  بالغ بر ۴۴۰ میلیارد ریال شرکت‌های راهسازی منعقد شد و عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود و مصوب است که طی ۲۴۰  روز این طرح به اتمام برسد.

 مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان اذعان کرد: محور کرمان به زرند یکی از جاده‌های نسبتا پر تردد استان در حوزه حمل و نقل برای کامیون‌ها به‌ویژه حاملان محموله‌های معدنی است که باید در این عرصه اقدامات ایمن‌سازی با جدیت بیشتر صورت گیرد.

علی عبداللهی ادامه داد: در راستای ایمن‌سازی و نگهداری راه‌های شریانی استان کرمان، موافقتنامه بهسازی لکه‌گیری و روکش آسفالت محور باغین به بردسیر  با شرکت‌های پیمانکاری حوزه راهداری صادر شده که عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.

 وی میزان اعتبار این پروژه را مبلغ ۴۹۰  میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مدت زمان اجرای طرح  ۳۶۵ روز است و شرکت مجری طرح موظف است در موعد مقرر تعهدات خود را تحت نظارت اداره نگهداری راه این اداره کل به اتمام برساند.

 مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان  در پایان خاطرنشان کرد: محور باغین بردسیر به‌عنوان یکی از پرترددترین جاده‌های استان در حمل و نقل کالا و مسافر از طرف بندرعباس به سیرجان و بردسیر و منتهی به استان‌های سیستان و بلوچستان از یک طرف، خراسان جنوبی و مرزهای شرقی کشور از طرف دیگر محسوب می‌شود که ایمن‌سازی آن از اولویت‌های اصلی است.

انتهای خبر/ طهماسبی

 


همتی مضاعف در جذب ۳۰۰ درصدی اعتبارات راه‌سازی

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? همتی مضاعف در جذب ۳۰۰ درصدی اعتبارات راه‌سازی