همتی از دانش و کارنامه مناسب برای مقابله با چالش‌های اقتصادی برخوردار است | اخبار اصلاحات

اصلاحات نیوز| زهرا خدادادی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تایید برنامه های “عبدالناصر همتی“، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در کمیسیون اقتصادی مجلس، افزود: مهم ترین خواسته از وی، مهار تورم و کنترل نقدینگی است که با توجه به  برنامه ارایه شده از سوی وی، امیدواریم بتواند این مطالبه مهم را محقق […]


اصلاحات نیوز| زهرا خدادادی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تایید برنامه های “عبدالناصر همتی“، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در کمیسیون اقتصادی مجلس، افزود: مهم ترین خواسته از وی، مهار تورم و کنترل نقدینگی است که با توجه به  برنامه ارایه شده از سوی وی، امیدواریم بتواند این مطالبه مهم را محقق کند.

وی اضافه کرد: پس از مهار تورم و کنترل نقدینگی، می توان اولویت هایی مانند مولدسازی دارایی های راکد و حفظ ارزش پول را برشمرد که ضروری است مورد توجه قرار گیرد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: برای وی آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم که وی بتواند مشکلات اقتصادی را حل و فصل کند.
“عبدالناصر همتی” در ۲۱ مردادماه از سوی رییس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.
وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی دولت چهاردهم دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران و دانشیار دانشکده اقتصاد این دانشگاه است و در سوابق اجرایی خود مسئولیت‌های متعددی در حوزه های پولی و مالی بر عهده داشته است.
وی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به عنوان رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرد و پیش از آن نیز رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین بوده است.
همتی فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۹ در سازمان صدا و سیما آغاز کرد و تا سال ۱۳۶۸ به عنوان مدیرکل خبر فعالیت نمود و از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ معاون سیاسی سازمان صدا و سیما بود.
او از سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ به مدت ۱۲ سال، ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برعهده داشت.
وی از ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ برای مدت ۷ سال مدیرعامل بانک سینا و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ نیز مدیرعامل بانک ملی ایران بود.
همتی از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ برای بار دوم ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت.
او به مدت ۵ سال در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی عضو کمیته اقتصادی دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی بود.

/شادا


همتی از دانش و کارنامه مناسب برای مقابله با چالش‌های اقتصادی برخوردار است

منبع: اصلاحات نیوز
? همتی از دانش و کارنامه مناسب برای مقابله با چالش‌های اقتصادی برخوردار است