همایش طلایه داران پیشگیری از وقوع جرم در کرمان برگزار می شود

کرمان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: یکی از برنامه‌های مد نظر این معاونت در سال جاری، برگزاری همایش طلایه داران پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی است. به گزارش نذیر کرمان، سید مهدی قویدل صبح دوشنبه در دیدار حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری […]



کرمان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: یکی از برنامه‌های مد نظر این معاونت در سال جاری، برگزاری همایش طلایه داران پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش نذیر کرمان، سید مهدی قویدل صبح دوشنبه در دیدار حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان با اعضای این معاونت، اظهار داشت: برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم اثربخشی بسیار خوبی دارد.

وی افزود: با تلاش همکاران این معاونت، پیرو برنامه‌هایی که از قبل ریل گذاری شده و برنامه‌های ابلاغی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، رؤسای حوزه‌های قضائی را در موضوع پیشگیری از وقوع جرم فعال کرده‌ایم.

قویدل بیان کرد: پیگیری بسیار خوبی در حوزه پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی در دست انجام است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: براساس اقدامات انجام شده، موضوع پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در مجموعه قضائی به عنوان یک اولویت دیده می‌شود.

وی یادآور شد: طی سال گذشته بیش از ۱۷۸ شورای پیشگیری از وقوع جرم با بیش از یک هزار مصوبه در استان برگزار شده است.

قویدل گفت: بیشتر موضوعات این جلسات، مربوط به جرایم اولویت دار و آسیب‌های اجتماعی اولویت دار بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تاکید کرد: حوزه‌های قضائی سراسر استان در زمینه مطالبه گری و تعیین نقش سایر دستگاه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم، به خوبی اقدام کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

قویدل بیان کرد: تاکنون بانک اطلاعاتی ۶۳۱ سازمان مردم نهاد در استان تشکیل شده و در کنار آن ۶۹۰۰ مصلح نیز آموزش دیده‌اند.

وی همچنین گفت: در راستای اجرای پروژه سجام بیش از ۱۲ هزار دیده بان پیشگیری در استان کرمان آغاز به کار کرده‌اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اظهارداشت: در سال گذشته حدود ۴۰۰۰ گزارش مردمی در این حوزه داشته‌ایم که این موارد به مراجع مربوطه ارسال و پیگیری شده است.

قویدل افزود: دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در بسیاری از شهرستان‌های استان کرمان نیز راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مد نظر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در سال جاری، برگزاری همایش طلایه داران پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: پیگیری‌های لازم به منظور راه اندازی مرکز شوق زندگی نیز در استان کرمان انجام شده است.

کد خبر ۶۱۴۶۳۶۱


همایش طلایه داران پیشگیری از وقوع جرم در کرمان برگزار می شود

منبع: مــهر
? همایش طلایه داران پیشگیری از وقوع جرم در کرمان برگزار می شود