همایش روز جهانی خاک در کرمان برگزار شد

به‌مناسبت روز جهانی خاک، همایش روز جهانی خاک در اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان برگزار شد. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان؛ همايش روز جهاني خاك توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان و با […]

به‌مناسبت روز جهانی خاک، همایش روز جهانی خاک در اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان برگزار شد.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان؛
همايش روز جهاني خاك توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان و با حضورجمعی از فرهیختگان، دستگاه‌های اجرایی، صنایع استان و با تأکید بر تغییرات جدی در رویکردهای مدیریتی منابع خاک به‌عنوان بستر اصلی حفاظت از محیط زیست برگزار شد.

نیک‌طبع گفت: تحقيقات متعددي در مؤسسات تحقيقات مربوط به خاك و آب و دانشگاه انجام می‌شود كه می‌توانيم با برگزاري نشست هايی تخصصی، موضوعات و نیروها را به صورت مناسب و در جهت اهداف مشخص در استان هدايت نماییم.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان موضوع خاک را یک مسئله زیست محیطی جدی که با سلامت انسان ها در ارتباط است دانست و ابراز کرد: تنها در ایران حدود ۹ درصد از خاک حاصلخیز مناسب کشت دارد که می‌توان از آن استفاده کشاورزی مفید داشت. حفظ و نگهداری خاک یک وظیفه مهم و حیاتی است که روی سلامت انسان ها، آب و هوا تأثیر مستقیم دارد.

وی با تأکید بر اینکه سلامت انسان از نظر تغذیه، آب و هوا در گروه سلامت خاک است، افزود : اگرخاک با فلزات سنگین آلوده شود مسمویت غذایی را در پی دارد، اگر خاک سالمی داشته باشیم، مقدار کربنی که از اتمسفر در خاک ذخیره می‌شود، کاهش می‌یابد و در نتیجه با گرمایش زمین و اثر گلخانه‌ای رابطه مستقیم دارد.

در پایان جلسه محصول زیست پالاینده طبیعی بیوچار که یک اصلاح‌کننده طبیعی خاک است معرفی گردید.

انتهای خبر/م
 




همایش روز جهانی خاک در کرمان برگزار شد

منبع:آرمـان
? همایش روز جهانی خاک در کرمان برگزار شد