هفتۀ فرش کرمان برگزار می‌شود

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان این‌که فرش کرمان باید برند مختص خود را داشته باشد،گفت:«ساختمان تاریخی شرکت فرش باید احیا شود که تفاهم‌نامۀ مربوطه تنظیم شده و در سفر وزیر صمت عملیاتی می‌شود». امیر حسن‌زاده در کارگروه فرش استان کرمان افزود:«فرش یک هنر است و به تبع آن […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان این‌که فرش کرمان باید برند مختص خود را داشته باشد،گفت:«ساختمان تاریخی شرکت فرش باید احیا شود که تفاهم‌نامۀ مربوطه تنظیم شده و در سفر وزیر صمت عملیاتی می‌شود».

امیر حسن‌زاده در کارگروه فرش استان کرمان افزود:«فرش یک هنر است و به تبع آن باید هنرمند و بافندۀ فرش نیز دیده شود و مورد حمایت قرار گیرد که برگزاری جشنوارۀ استانی فرش علاوه بر تجلیل از بافنده‌ها به ترویج آموزش هم کمک می‌کند».

وی ادامه داد:«در بازدیدی که با استاندار کرمان از موزه فرش ایران داشتیم،مقرر شد تا هفتۀ فرش کرمان در فضایی مشخص و بازۀ زمانی بهمن تا اسفند برگزار شود».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان،حسن‌زاده ۹ مهرماه در این کارگروه بیان کرد:«برای رونق صنعت فرش در استان کرمان باید سه بخش بافندگان‌،مواد اولیه و صادرات را در دستور کار جلسات شورا قرار دهیم».

گفتنی است،توجه به علایق و ذائقۀ بازارهای هدف،تفکیک فرش صادراتی از نیاز بازار داخل،تامین مواد اولیه و سرویس‌های فرش،تجهیز کارگاه‌ها و راه‌اندازی کارخانۀ ریسندگی و بیمۀ بافندگان فرش از مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده در این نشست کارشناسی بود.




هفتۀ فرش کرمان برگزار می‌شود

منبع:خبر کرمان
?

هفتۀ فرش کرمان برگزار می‌شود

:اخبار استان کرمان – اقتصادی