هفتۀ جاری احتمالا آخرین هفتۀ بسیار گرم سال است | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان ـ گروه اقتصاد:وزیر نیرو از رشد ۸.۸ درصدی مصرف برق در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:«هفتۀ پیش رو شاید آخرین هفتۀ بسیار گرم سال است و ممکن است در برخی نقاط مثل تهران رکورد گرمایی هم زده شود». علی‌اکبر محرابیان با اشاره به تداوم افزایش دمای هوا در […]

نذیر کرمان ـ گروه اقتصاد:وزیر نیرو از رشد ۸.۸ درصدی مصرف برق در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:«هفتۀ پیش رو شاید آخرین هفتۀ بسیار گرم سال است و ممکن است در برخی نقاط مثل تهران رکورد گرمایی هم زده شود».

علی‌اکبر محرابیان با اشاره به تداوم افزایش دمای هوا در کل مناطق کشور ادامه داد:«این افزایش دمای هوا در کشورهای همجوار نیز مشاهده می‌شود و در چنین شرایطی نیاز به مدیریت مصرف برق در کشور وجود دارد».

وی افزود:«میزان تامین برق در سال جاری از سناریوهای بدبینانه پیش‌بینی شده وزارت نیرو هم پیشی گرفت».

وی با اشاره به محدودیت‌های تامین برق در سایر کشورها اظهار کرد:«در کشور کویت بیش از یک ماه است که جداول خاموشی اعلام و اعمال می‌شود همچنین در عربستان سعودی،اردن و عمان مستمراً قطعی برق صورت می‌گیرد».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از نذیر کرمان،وی ۱۳ مردادماه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت:«اوج مصرف برق تابستان سال گذشته برابر با ۷۲ هزار و ۷۲۵ مگاوات بود. با توجه به گرمای بی‌سابقه هوای کشور،این عدد امسال به ۷۹ هزار و ۱۸۹ مگاوات رسیده است به عبارت دیگر حدود ۹ درصد (۸.۸ درصد) با رشد مصرف برق روبرو شده‌ایم».

وزیر نیرو افزود:«متوسط رشد ۱۰ سال صنعت برق ایران ۴.۷ درصد به ثبت رسیده است. در چنین شرایطی می‌توان گفت که کشور امسال دو برابر رشد متوسط سال‌های گذشته رشد مصرف برق را تجربه کرده است».

محرابیان همچنین بیان کرد:«رکورد دمایی شهر تهران در طول تاریخ حدود ۴۳ درجه بوده و به نظر ممکن است امسال این رکورد زده شود. شهرهایی مثل ورامین،قم و اصفهان شرایط گرم خیلی جدی خواهند داشت».

وزیر از مردم درخواست کرد که در این روزهای گرم صنعت برق را برای تامین برق پایدار برای همه بخش‌های کشور یاری کنند.

محرابیان ابراز امیدواری کرد:« این هفته آخرین هفته گرم باشد». وی اضافه کرد:«پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که از هفته آینده شرایط دمایی بهتر خواهد شد». / الف




هفتۀ جاری احتمالا آخرین هفتۀ بسیار گرم سال است

منبع:خبر کرمان
? هفتۀ جاری احتمالا آخرین هفتۀ بسیار گرم سال است :اخبار استان کرمان – اقتصادی