هفته وحدت فرصتی برای تقریب مذاهب و همدلی مسلمین جهان است

نذیر کرمان/کرمان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: هفته وحدت فرصتی برای هم اندیشی بیشتر برای تقریب مذاهب و همدلی مسلمین جهان است تا مسلمانان در مسائل مربوط به جهان اسلام همسو و همفکر حرکت کنند. احمدعلی مقدم در گفت و گو با  نذیر کرمان با تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: وجود نبی اکرم […]

نذیر کرمان/کرمان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: هفته وحدت فرصتی برای هم اندیشی بیشتر برای تقریب مذاهب و همدلی مسلمین جهان است تا مسلمانان در مسائل مربوط به جهان اسلام همسو و همفکر حرکت کنند.

احمدعلی مقدم در گفت و گو با  نذیر کرمان با تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: وجود نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) مهمترین دلیل وحدت در همه ادوار اسلامی بوده و امام راحل با نامگذاری فاصله بین دو تاریخ نقل شده ولادت نورانی پیامبر به عنوان هفته وحدت، باعث اتحاد و همبستگی مسلمانان شدند تا دشمن از این اختلافات به نفع خود استفاده نکند.

وی با اشاره تاکید رهبر معظم انقلاب درباره پرهیز از اختلاف و تفرقه افزود: بنابراین امروز مصلحت مهم مسلمانان، حفظ اسلام و نظام اسلامی از خطرات و تهاجم شیاطین داخلی و خارجی، با اتحاد و وحدت است چراکه اتحاد اسلامی بر توانایی و مقاومت جامعه برای مقابله با دشمنان می‌افزاید و فراهم کننده قدرتی حقیقی است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان با اشاره به ضرورت وحدت آفرینی در امت اسلامی، گفت: دشمنان اسلام و مسلمین و در راس آنها وهابیت مغرض و مزدور، همیشه با ایجاد تفرقه و شبهات اختلاف انگیز بین مسلمین جهان سعی داشته‌اند با سوء استفاده از این اختلافات به مقاصد چپاولگری و سلطه‌گری خود برسند لذا دشمنان اسلام با ترویج جاهلیت مدرن و تحریف عقاید مسلمانان برای از بین بردن وحدت جهان اسلام تلاش می‌کنند اما آنچه که این نقشه‌های کثیف را نابود می‌کند بیداری اسلامی، وحدت و مقاومت و در برابر جهان کفر است.

مقدم تشریح کرد: مسلمانان همگی یک امت واحد هستند و نامگذاری این ایام به عنوان هفته وحدت متضمن حکمت و نکاتی ظریف است چراکه مسلمانان دارای مشترکات بسیاری در جهان اسلام هستند و وحدت، برای مسلمین یک نیاز قطعی و حیاتی است و همچنین رمز پیروزی اسلام و مسلمانان، وحدت کلمه و برادری بین شیعه و اهل سنت است چراکه اگر مسلمانان با هم یکدل و متحد باشند سران سلطه و استکبار جهانی هیج کاری نمی‌توانند انجام دهند بنابراین مسلمین جهان برای زمینه سازی ظهور و تشکیل جامعه آرمانی به رهبری حضرت حجت(عج) باید سوای همه اختلافات عقیده‌ای، همدل باشند و با مشورت با هم مشکلات جهان اسلام را برطرف کنند.

وی بیان کرد: وحدت مسلمین یعنی تعامل، همفکری و وحدت در مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و …. برای مسلط شدن بر دشمنان اسلام و جلوگیری از تسلط و غارت بلاد مسلمین توسط مستکبران با تدبیر حکیمانه امام راحل هفته وحدت، به زمانی برای هم اندیشی بیشتر برای تقریب مذاهب و همدلی مسلمین جهان تبدیل شد تا مسلمانان در مسائل مربوط به جهان اسلام همسو و همفکر حرکت کنند و سرمایه‌ها و تجهیزات خود را علیه یکدیگر بکار نبرند و به یکدیگر کمک کنند.

مقدم با بیان اینکه وحدت مسلمانان، راه مقابله با نقشه‌های تفرقه انگیزانه صهیونیسم بین‌الملل و وهابیت است، مطرح کرد: همانطور که در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی، شیعه و سنی در کنار هم ایستادند و مقاومت کردند و سبب پیروزی کشورمان شدند اکنون نیز بیش از هر زمانی نیاز است که مسلمین جهان با اتحاد خود پوزه آمریکا و صهیونیسم جهانی را به خاک بمالند و برای همیشه اسرائیل جعلی را از نقشه جهان نیست و نابود کنند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان خاطرنشان کرد: هفته وحدت، مشتی محکم بر بدنه برهم زنندگان اتحاد شیعه و سنی و دشمنان اسلام است، مسلمین جهان اگر وحدت و مشورت در امور داشته باشند با توجه به جمعیتی بیش از یک میلیاردی مسلمانان جهان، می‌توانند به بزرگترین ابر قدرت جهان تبدیل شوند و از آنجاییکه شکست سلطه غرب و غلبه بر جهان خواران و رهایی مظلومان از چنگال استبداد، منفعت واحد امت‌های اسلامی است بنابراین راه رسیدن به این منافع مشترک، هوشیاری و مقاومت برای تحقق وحدت حداکثری است.

انتهای پیام




هفته وحدت فرصتی برای تقریب مذاهب و همدلی مسلمین جهان است

منبع: ایـسنا
? هفته وحدت فرصتی برای تقریب مذاهب و همدلی مسلمین جهان است