هشدار زرد هواشناسی: فعالیت مجدد سامانه مونسون از اول هفته آینده در کرمان

کرمان – فت فتو – هواشناسی استان کرمان با اعلام اطلاعیه هشدار زرد از آغاز فعالیت سامانه مونسون از روز شنبه هفته آینده تا اواسط همان هفته در مناطقی از این استان و سیلابی شدن مسیل‌ها خبر داد. به گزارش فت فتو، اداره کل مدیریت بحران کرمان روز یکشنبه در اطلاعیه ای بر اساس هشدار هواشناسی […]

کرمان – فت فتو – هواشناسی استان کرمان با اعلام اطلاعیه هشدار زرد از آغاز فعالیت سامانه مونسون از روز شنبه هفته آینده تا اواسط همان هفته در مناطقی از این استان و سیلابی شدن مسیل‌ها خبر داد.

به گزارش فت فتو، اداره کل مدیریت بحران کرمان روز یکشنبه در اطلاعیه ای بر اساس هشدار هواشناسی اعلام کرد: پیرو هشدار قرمز تاریخ ۲ مرداد، ادامه فعالیت سامانه مونسونی تا روز سه شنبه آینده در مناطق غرب و جنوب غرب این استان پیش بینی می شود.

این هشدار زمان آغاز فعالیت سامانه را از شنبه هشتم مرداد و پایان آن را سه شنبه ۱۱ مرداد اعلام کرد.

رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، رعد و برق، وزش تندهای لحظه ای و بارش احتمالی تگرگ از مخاطرات احتمالی جوی طی روزهای آینده است.

در اطلاعیه هشدار مدیریت بحران کرمان، مناطق غربی و جنوب غرب استان بویژه شهرستان های بافت، بردسیر، رابر، سیرجان، شهربابک، فاریاب و بخش لاله زار مناطق تحت تاثیر سامانه ذکر شده است.

این اطلاعیه تاکید می کند: بارش رگباری باران و رعد و برق به صورت سریع، در مدت زمان کوتاه و با شدت زیاد که منجر به آبگرفتگی معابر، جاری شدن آب از بالادست و سیلابی شدن مسیلها در برخی مناطق، بویژه در جنوب غرب و غرب استان کرمان خواهد شد و همچنین ایجاد خسارت در اثر تندبادهای لحظه ای در برخی مناطق محتمل است.

اطلاع رسانی به موقع از طریق صدا و سیمای مرکز کرمان و ادارات کل امور عشایری و جهاد کشاورزی شمال و جنوب این استان، آمادگی فرمانداری ها، شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط، برای اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی برای مقابله با اثرات این سامانه توصیه شده است.

به گزارش فت فتو، فعالیت سامانه پربارش مونسون از روز شنبه هفته جاری در استان کرمان موجب بارش های پرقدرت و جاری شدن سیلاب و وارد آمدن خسارت به مناطقی از روستاها و شهرهای استان کرمان شده است.




هشدار زرد هواشناسی: فعالیت مجدد سامانه مونسون از اول هفته آینده در کرمان

منبع: ایرنـا
? هشدار زرد هواشناسی: فعالیت مجدد سامانه مونسون از اول هفته آینده در کرمان