هزینه درمان ۸ میلیاردی روزانه بیمه سلامت | اخبار استان کرمان

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان، گفت: روزانه ۲۴ هزار نفر از بیمه‌شدگان برای درمان به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و ۸ میلیارد تومان هزینه می‌شود. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» محمد جعفری صبح امروز در دیدار مدیرکل، معاونان و تعدادی از همکاران بیمه سلامت استان کرمان با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی، نماینده […]




مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان، گفت: روزانه ۲۴ هزار نفر از بیمه‌شدگان برای درمان به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و ۸ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» محمد جعفری صبح امروز در دیدار مدیرکل، معاونان و تعدادی از همکاران بیمه سلامت استان کرمان با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان به مناسبت هفته سلامت، با بیان اینکه در کشور حدود ۴۵ میلیون نفر و در استان کرمان بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در استان کرمان بیمه رایگان سلامت هستند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه حمایتی نظام مقدس اسلامی بر روی اقشار کم درآمد جامعه وجود دارد، گفت: به ازای هر ۱۲ هزار نفر بیمه شده در استان یک کارمند داریم و در تمام شهرستان‌ها دفتر بیمه سلامت وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان، با بیان اینکه تقریباً روزانه ۲۴ هزار نفر از بیمه‌شدگان بیمه سلامت برای درمان به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، افزود: روزانه ۸ میلیارد تومان توسط بیمه سلامت برای درمان بیمه‌شدگان در استان کرمان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی بیمه‌ها بالای ۹۰ درصد هزینه دارو را بیمه سلامت پرداخت می‌کند، بیان کرد: پرداخت بیمه سلامت به مراکز درمانی، بیمارستانی، داروخانه‌ها و پزشکان خانواده تقریباً به‌ روز است و این رضایت‌مندی وجود دارد.

جعفری، با بیان اینکه عمده خدمات ما غیرحضوری است و یا در محل بیمارستان انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر بیمه سلامت نیست، ادامه داد: اکثر بیماران از جنوب استان کرمان و استان‌های همجوار به کرمان می‌آیند و سعی شده که خدمات الکترونیکی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تعویض دفاتر نداریم و بیمه خودکار تمدید می‌شود و از این نظر هم نیازی به مراجعه حضوری نیست، بیان کرد: تمام روستائیان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بیمه سلامت رایگان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان، با بیان اینکه مادران باردار و کودکان زیر هفت سال بیمه رایگان سلامت هستند، ادامه داد: هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمه سلامت کاملاً رایگان است و طی یک‌ سال گذشته حدود ۹۵ میلیارد تومان برای درمان کودکان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۰ عنوان بیماری خاص و صعب‌العلاج داریم که بیماران آن تحت پوشش بیمه سلامت رایگان هستند و این بیماران نشان‌دار شدند، گفت: از ابتدای این طرح در سال گذشته تاکنون حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای درمان و تامین داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج توسط بیمه سلامت در استان کرمان هزینه شده است.

جعفری، با بیان اینکه برای درمان ناباروری یک کار بین‌بخشی خوبی با همکاری سپاه و استانداری در استان انجام شده است، افزود: درمان ناباروری در کرمان در بیمارستان افضلی‌پور و مراکز خصوصی کاملاً رایگان است و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وی یادآور شد: حتی بخشی از خدمات نیز در کنار درمان به صورت رایگان ارائه می‌شود؛ مثلاً یک شب اسکان و پذیرایی از زوجین که از شهرهای دیگر به کرمان آمدند به صورت رایگان انجام می‌شود.

منبع: ایسنا
انتهای خبر/ پسند


هزینه درمان ۸ میلیاردی روزانه بیمه سلامت

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? هزینه درمان ۸ میلیاردی روزانه بیمه سلامت