هر آنچه زائران اربعین استان کرمان باید بدانند

نذیر کرمان/کرمان جلسه ستاد اربعین استان کرمان عصر امروز دوم مرداد ماه به ریاست استاندار برگزار شد. محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این نشست با اشاره به گرمی هوا اظهار کرد: حداکثر تلاش خود را برای ارائه خدمت بهتر به زائران اربعین انجام دهید. وی تاکید کرد: هیچ فردی بدون هماهنگی به مرز مراجعه نکند […]



نذیر کرمان/کرمان جلسه ستاد اربعین استان کرمان عصر امروز دوم مرداد ماه به ریاست استاندار برگزار شد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این نشست با اشاره به گرمی هوا اظهار کرد: حداکثر تلاش خود را برای ارائه خدمت بهتر به زائران اربعین انجام دهید.

وی تاکید کرد: هیچ فردی بدون هماهنگی به مرز مراجعه نکند و همه زوار باید در سامانه سماح ثبت نام کنند.

« موکب‌ها باید استانداردهای لازم را داشته باشند و موکب با ایستگاه‌های صلواتی تفاوت دارد ضمن آنکه مسائل بهداشتی را رعایت کنند.» این مطلب بخش دیگری از سخنان استاندار کرمان در این جلسه بود.

وی با تاکید برآنکه از حداکثر ناوگان استان استفاده شود، تصریح کرد: زائران اتباع پاکستانی حتما باید در موکب ماهان پیاده شوند تا مورد استقبال قرار گیرند و با شرایط بهتری به سفر خود ادامه دهند.

فداکار با بیان این مطلب که مشکل سوخت فردا حل شود، اظهار کرد: شرایط آب و هوایی به افراد مسن اطلاع رسانی شود و اگر همچنان قصد شرکت در راهپیمایی اربعین را دارند، حتی الامکان توصیه شود که شب‌ها حرکت کنند.

طبق اعلام سرهنگ عبدالعلی روانبخش، جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان، زائران امسال برای دریافت گذر زیارتی باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و یا از طریق سامانه «پلیس من» ثبت‌نام کنند و ظرف مدت ۷۲ ساعت گذرنامه را دریافت می‌کنند.

علی عبدالهی مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: مشکل حمل و نقل اتوبوسی داریم و همه ظرفیت حمل و نقل اتوبوسی استان را پای کار آورده‌ایم و نیازمند استفاده از ظرفیت حمل و نقل معادن هستیم.

وی ادامه داد: پیش فروش بلیت‌های اتوبوس از ۱۰ مردادماه آغاز می‌شود و نرخ بلیت هم به‌زودی اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین سازندگی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام مظم رهبری در سازمان حج و زیارت استان کرمان نیز اظهار کرد: درخواست کردیم تا سایت شهیدستان در سامانه سماح قرار داده شود تا هر زائر یکی از شهدا را انتخاب و نایب‌الزیاره آن شهید باشد.

طبق اعلام وی، همایش فرهنگ مقاومت در سوم و چهارم مهرماه برگزار می‌شود و ازحدود ۵۰ کشور برای شرکت در این همایش به کرمان سفر می‌کنند.

به گفته علی جزینی زاده مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان، در حال حاضر هفته‌ای دو پرواز از کرمان به عراق وجود دارد و هواپیمایی ماهان قول مساعد برای اعزام زوار اربعین امسال را داده است.

وی افزود: در ایام اربعین سال گذشته ۳۳۰۰ نفر از فرودگاه کرمان به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

جزینی‌زاده تاکید کرد: تله‌گذاری برای پشه آئدس در محیط‌هایی فرودگاه انجام شده است.

مجید ارجونی مدیر منطقه‌ای راه آهن کرمان نیز گفت: در سال گذشته حدود ۵۸۶۰ نفر زائر از طریق خطوط ریلی کرمان به قم و از آنجا با قطارهای بعدی به مرز رفتند.

رسول فتحی، مدیر امور مواکب ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کرمان نیز در جلسه ستاد اربعین گفت: امسال مواکب به‌صورت حقوقی ثبت می‌شوند و تمام موکب‌های ثبت‌نامی شناسه دریافت می‌کنند و تاکنون ۸۸ موکب ثبت تقاضا کرده‌اند.

فتحی، از اسکان روزانه ۱۲۰ هزار زائر در سامرا، نجف و کربلا و توزیع ۲۰۰ هزار نفر غذا در هر وعده خبر داد و اظهار کرد: از ۱۱ مردادماه اعزام کالاهای موکب‌ها با قریب به ۴۰۰ دستگاه خودروی سنگین انجام می‌شود که نیازمند کمک جدی گمرک است.

انتهای پیام


هر آنچه زائران اربعین استان کرمان باید بدانند

منبع: ایـسنا
? هر آنچه زائران اربعین استان کرمان باید بدانند