هرکس به غرور ملی علاقه دارد در انتخابات حضور یابد

امام جمعه کرمان گفت: هرکس به غرور ملی علاقه دارد یا به عزت اسلامی دل داده، لازم است که در انتخابات حضور فعال داشته باشد. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلی امام علی(ع) و به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه برگزار شد. حجت‌الاسلام […]

امام جمعه کرمان گفت: هرکس به غرور ملی علاقه دارد یا به عزت اسلامی دل داده، لازم است که در انتخابات حضور فعال داشته باشد.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلی امام علی(ع) و به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان کرمان در آیین وحدت‌بخش نماز جمعه این هفته پس از سفارش به تقوای الهی در جمع نمازگزاران واژه «صبر» را تشریح کرد و گفت: مهم‌ترین مسئله در صبر این است که باید کاملاً مراقبت کنیم تا برخود مسلط باشیم و اجازه ندهیم در سختی‌ها و شدائد، هواوهوس ظهوروبروز کند؛ صبر به معنی ثبات قوه عاقله در مقابل شهوات است.

امام جمعه کرمان افزود: وقتی صبر در یک مسئله اتفاق افتاد خدا هم با ما همراهی کرده و کمک می‌کند؛ یک دسته از کسانی که مورد علاقه خداوند هستند، صابرین هستند و صبر زمانی نتیجه واقعی خود را نشان می‌دهد که برای جلب رضای خدا باشد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: نکته دیگر این است که در روابط اجتماعی هم صبر مهم و از دستورات الهی است بنابراین وقتی از جانب دیگر بندگان در صحنه اجتماع به شما بدی می‌رسد، مقابل به مثل نکنید بلکه با صبر و حوصله با نیکی‌کردن موضوع را به پایان ببرید.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: وقتی پیامبرخاتم (ص) تبلیغ دین را شروع کرد و به هدایت مردم تعیین شد، خیلی حرف‌ها در مورد پیامبر(ص) زده می‌شد و شایعات و یاوه‌گویی‌ها زیاد بود، قرآن به پیغمبر گفت؛ در رابطه با چیزهایی که به تو می‌گویند صبر کن و به بهترین وجه با آن‌ها برخورد کن.

وی افزود: باید توجه داشت که در مقابل هجمه‌ها، حمله‌ها و توهین‌ها ما حق توهین نداریم، متأسفانه یکی از مشکلاتی که در کشور ما هست، فضای مجازی‌ است که گاهی تحریک‌کننده است، به کسی حرفی می‌زنیم و طرف مقابل تحریک به جواب‌گویی می‌شود و در کشور نشر میابد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم نمازجمعه امروز گفت: وفات ام‌البنین(س) را در پیش داریم، یکی از زن‌های حماسه‌ساز، بامعرفت، شجاع و ایثارگر در تاریخ اسلام و به خصوص در جریان کربلا و بعد آن، به همین مناسبت تکریم از مادران و همسران شهداء را داریم که نور چشم ما و در این کشور منبع خیرات هستند.

وی ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) را به همه موحدان جهان و خصوصا مسیحیان تبریک گفت و تصریح کرد: همانطور که مردم در دفاع از غزه بیدار شدند؛ دولت‌های خود را هم وادار کنید تا از آن‌ها دفاع کنند.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: مسیحیت در سازمان ملل حق وتو دارد، چندبار حاکمان شما از این حق به نفع مردمان مظلوم استفاده کردند؟ پیغمبر شما ظلم‌ستیز و مدافع مظلوم است چرا به همان مسیر نمی‌روید؟ امیدوارم حکام مسیحی به دین مسیحیت برگردند و از عیسی مسیح تبعیت کنند.

وی با اشاره به حوادث غزه گفت: اسرائیلی‌ها نه به آزادی اسراء رسیدند و نه موفق شدند حماس را از بین ببرند؛ حماس در عملیات واقعی در مواجه با ارتش رژیم جعلی و غاصب آزمون بزرگی را تجربه کرد و هرچه جلو برویم به فروپاشی رژیم جعلی نزدیک‌تر می‌شویم.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی عنوان کرد: مردم بی‌دفاع شهید می‌شود اما جبهه مقاومت به رژیم جعلی امان نخواهد داد، در این حوادث متوجه شدیم چقدر کشورهای اسلامی قدرت داردند و گوشه‌ای از قدرتشان را نشان دادند که نه تنها اسرائیل بلکه کشورهای غربی در رأس آن آمریکا را مستاصل کرده‌اند و امروز دریای سرخ برایشان ناامن است.

وی در ادامه به دو انتخابات سرنوشت‌ساز در پایان سال اشاره کرد و گفت: یک بخش از این انتخابات کسانی هستند که در بخش‌های اجرایی و نظارت‌ها مسئولیت دارند، آن‌ها با دقت هرچه تمام‌تر صلاحیت نامزدها را بررسی می‌کنند و قانون‌گذار در توقف‌گاه‌های مختلف شرایطی به وجود آورده اگر کسی حقش ضایع شد رسیدگی شود.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: بخش دیگر انتخابات نامزدهایی هستند که در این مسیر تأیید صلاحیت می‌شوند، آن‌ها حق ندارند کسی را تخریب کنند و اگر تخریبی توسط نامزدها صورت گرفت مردم هوشیار باشند کسانی که تخریب می‌کنند صلاحیت ندارند و شورای نگهبان باید ورود کند تا در یک فضای حقیقی هر کس بتواند از دارایی‌ها و برنامه‌های خود برای مردم بگوید.

وی افزود: بحث سوم حضور‌ مردم و حضور حداکثری است که دنیا بر مشارکت مردم و درصد آن حساب باز می‌کند؛ بنابراین هرکس به غرور ملی علاقه دارد یا به عزت اسلامی دل داده است، لازم هست که در انتخابات حضور فعال داشته باشد.

انتهای خبر/ طهماسبی




هرکس به غرور ملی علاقه دارد در انتخابات حضور یابد

منبع:آرمـان
? هرکس به غرور ملی علاقه دارد در انتخابات حضور یابد