هرس چنار کهنسال باغ شاهزاده ماهان در اثر ترک خوردگی | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان طیق اعلام سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، چنار کهنسال باغ شاهزاده ماهان که بر اثر ناپایداری نسبت به وزش بادهای موسمی دچار ترک خوردگی شده بود، هرس شد. محسن موحدی امروز ۱۰ شهریورماه در این رابطه اظهار کرد: نظر به آسیب‌دیدگی و ترک‌خوردگی درخت کهنسال چنار واقع […]



نذیر کرمان/کرمان طیق اعلام سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، چنار کهنسال باغ شاهزاده ماهان که بر اثر ناپایداری نسبت به وزش بادهای موسمی دچار ترک خوردگی شده بود، هرس شد.

محسن موحدی امروز ۱۰ شهریورماه در این رابطه اظهار کرد: نظر به آسیب‌دیدگی و ترک‌خوردگی درخت کهنسال چنار واقع در فضای بیرون باغ جهانی شاهزاده ماهان و ناپایداری آن نسبت به وزش بادهای موسمی طی نظرخواهی از کارشناسان جهاد کشاورزی و مکاتبه با وزارتخانه در این خصوص تصمیم گرفته شده تا درخت مزبور هرس و کوتاه شود.

به گفته سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، این درخت از ریشه دچار آسیب نشده و ریشه کن هم نشده است.

وی با اشاره به اینکه با هرس این درخت کهنسال امکان جوانه‌زنی مجدد برای آن فراهم می‌شود بیان کرد: خوشبختانه با تشکیل جلسه شورای فنی و موافقت کلیه اعضای شورای با نظارت کارشناسان، درخت مزبور تا مرحله رفع خطر کوتاه شده و از هرگونه خطرات احتمالی، سقوط و آسیب به بازدیدکنندگان پیشگیری شده است.

انتهای پیام


هرس چنار کهنسال باغ شاهزاده ماهان در اثر ترک خوردگی

منبع: ایـسنا
? هرس چنار کهنسال باغ شاهزاده ماهان در اثر ترک خوردگی