نیمی از بیکاران کرمان دارای مدرک کارشناسی به بالا

پیگیری جدی مصوبات کمیته های تخصصی ستاد راهبردی فن آوری ، تولید و دانش بنیان استان در دستور کار استانداری کرمان است. عصر امروز در شورای راهبردی حمایت از تولید و شرکت‌های دانش بنیان استان کرمان گفت: چشم انداز استان کاملا روشن است و اگر مدیری نمی‌تواند اسناد بالادستی استان را اجرا کند مشکل از […]

پیگیری جدی مصوبات کمیته های تخصصی ستاد راهبردی فن آوری ، تولید و دانش بنیان استان در دستور کار استانداری کرمان است.

عصر امروز در شورای راهبردی حمایت از تولید و شرکت‌های دانش بنیان استان کرمان گفت: چشم انداز استان کاملا روشن است و اگر مدیری نمی‌تواند اسناد بالادستی استان را اجرا کند مشکل از مدیر است نه ساختارها، لذا باید مدیران کارآمد جایگزین کنیم و به ساختار‌های اسناد بالادستی دست نزنید. نیمی از بیکاران کرمان دارای مدرک کارشناسی به بالا

علی زینی‌وند با تاکید بر استفاده از تجربیات کشور‌های موفق در حوزه دانش بنیان گفت: ساختار شورای راهبردی فناوری تولید دانش بنیان را منعطف می‌گذاریم و تصمیمات این شورا قانونی و قابلیت اجرایی دارند و همچنین مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند.

او با اشاره به تعداد بیکاران دارای تحصیلات عالی در استانگفت: در برخی از استان‌ها که رشته‌ها در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای خود براساس نیاز استان هایشان تعریف کرده اند؛ دانش آموختگان آن‌ها تقریبا بیکار نیستند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته فرهنگی و اجتماعی در کمیته‌های بخشی، گفت: در تعیین اهداف و راهبرد‌ها با ید با نگاه همه جانبه هم اهداف خرد دیده شود و هم کلان.

زاهدی گفت: توجه به دانشگاه‌ها و فعالیت نخبگان در کنار مراکز تولیدی دانش بنیان میتواند برای نجات وضعیت بیکاری واقتصاد موثر باشد.

او گفت: استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌های استان در انجام طرح‌های تحقیقاتی شرکت‌های صنعتی و معدنی بزرگ کرمان را باید مصوب کنید که همه شرکت‌ها و صنایع بزرگ معدنی و صنعتی استان ملزم شوند از ظرفیت دانشگاه‌های استان برای طرح‌های تحقیقاتی خود استفاده کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز سهم استان از شرکت‌های دانش بنیان رابه لحاظ تعداد ۱.۸ درصد اعلام کرد وگفت: از۱۱۰ هزار بیکار در استان ۶۹ هزار نفر آن‌ها تحصیلکرده و در مجموع بیش از نیمی از کل بیکاران استان دارای تحصیلات لیسانس به بالا هستند.

فت فتو کرمان کرمان




نیمی از بیکاران کرمان دارای مدرک کارشناسی به بالا

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? نیمی از بیکاران کرمان دارای مدرک کارشناسی به بالا