نیمه‌شرقی استان کرمان طوفانی و نیمه جنوبی، سیلابی

نذیر کرمان/کرمان رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: امروز و فردا در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده در ارتفاعات نیمه جنوبی دور از انتظار نیست و چون این بارش‌ها در مدت زمان کوتاهی رخ می‌دهد، احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست. حمیده حبیبی در گفت‌وگو با نذیر کرمان درباره آخرین وضعیت […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: امروز و فردا در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده در ارتفاعات نیمه جنوبی دور از انتظار نیست و چون این بارش‌ها در مدت زمان کوتاهی رخ می‌دهد، احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

حمیده حبیبی در گفت‌وگو با نذیر کرمان درباره آخرین وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: از امروز تا سه‌شنبه وزش باد شدید در برخی از مناطق استان مخصوصا نیمه شرقی و بعضی نقاط جنوب و شمال پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: این وزش باد و گرد و خاک موجب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا مخصوصا در نیمه شرقی استان خواهد شد.

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در ادامه اطهار کرد: امروز و فردا در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده در ارتفاعات نیمه جنوبی دور از انتظار نیست و چون این بارش‌ها در مدت زمان کوتاهی رخ می‌دهد، احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

به گزارش نذیر کرمان، اداره کل هواشناسی استان کرمان با پیش‌بینی رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، درباره آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه‌های فصلی، وزش باد در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در مناطق مذکور، هشدار سطح زرد صادر کرده است.

بر اجتناب از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از هرگونه تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و اتخاذ تمهیدات لازم در کشاورزی، اجتناب از رفت و آمدهای غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی و … تاکید شده است.

انتهای پیام




نیمه‌شرقی استان کرمان طوفانی و نیمه جنوبی، سیلابی

منبع: ایـسنا
? نیمه‌شرقی استان کرمان طوفانی و نیمه جنوبی، سیلابی