نیروگاه‌های خورشیدی به کمک چاه‌های کشاورزی راور می‌آیند!

به گزارش نذیر کرمان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راور از احداث نیروگاه‌های خورشیدی در مجاورت چاه‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد. هدف از این طرح: کاهش خاموشی چاه‌های کشاورزی: با توجه به مصوبه جدید، موتورهای پمپ‌های کشاورزی در راور باید از خرداد تا شهریور روزانه به مدت ۵ ساعت خاموش شوند. احداث نیروگاه‌های خورشیدی به […]

به گزارش نذیر کرمان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راور از احداث نیروگاه‌های خورشیدی در مجاورت چاه‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

هدف از این طرح:

  • کاهش خاموشی چاه‌های کشاورزی: با توجه به مصوبه جدید، موتورهای پمپ‌های کشاورزی در راور باید از خرداد تا شهریور روزانه به مدت ۵ ساعت خاموش شوند. احداث نیروگاه‌های خورشیدی به این چاه‌ها کمک می‌کند تا ۸۰ درصد برق مصرفی خود را تامین کنند و از خاموشی در این ۴ ماه معاف شوند.
  • تامین برق در ۸ ماه باقیمانده سال: وزارت نیرو متعهد شده است که برق تولیدی این نیروگاه‌ها را در ۸ ماه باقیمانده سال به مدت ۲۰ سال به صورت تضمینی خریداری کند.
  • ایجاد منبع درآمد جدید: احداث نیروگاه‌های خورشیدی می‌تواند برای کشاورزان راوری منبع درآمد جدیدی باشد.
  • جلوگیری از خسارت به محصول پسته و موتور پمپ‌ها: خاموشی چاه‌های کشاورزی در فصل تابستان می‌تواند به محصول پسته و موتور پمپ‌ها آسیب جدی برساند. احداث نیروگاه‌های خورشیدی مانع از این خاموشی‌ها و در نتیجه از این خسارات جلوگیری می‌کند.

مقامات محلی از کشاورزان راوری خواسته‌اند تا در احداث این نیروگاه‌ها مشارکت کنند.

مزایای احداث نیروگاه‌های خورشیدی برای کشاورزان راور:

  • کاهش هزینه‌های برق: با تامین برق توسط نیروگاه‌های خورشیدی، کشاورزان راوری می‌توانند هزینه‌های برق مصرفی خود را به طور قابل توجهی کاهش دهند.
  • حمایت از محیط زیست: استفاده از انرژی خورشیدی به جای سوخت‌های فسیلی، به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.
  • ایجاد اشتغال: احداث و نگهداری از نیروگاه‌های خورشیدی می‌تواند برای افراد محلی اشتغال‌زایی کند.

با توجه به مزایای متعدد این طرح، انتظار می‌رود که احداث نیروگاه‌های خورشیدی در راور با استقبال کشاورزان این شهرستان روبرو شود.

هشتگ‌ها:

  • #نیروگاه_خورشیدی #راور #کشاورزی #ایران #خاموشی #پسته #محیط_زیست #اشتغال #نذیر_کرمان

تجهیز چاه‌های کشاورزی راور به نیروگاه‌های خورشیدی

منبع: ایـسنا
? تجهیز چاه‌های کشاورزی راور به نیروگاه‌های خورشیدی