نیاز مبرم استان کرمان به گروه‌های خونی +O و –O | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به اینکه گرمای شدید روزهای اخیر منجر به کاهش مراجعات مردمی شده، گفت: اکنون ذخیره خون استان از ۱۰ روز به هفت روز کاهش پیدا کرده و به گروه‌های خونی +O و –O نیاز مبرم داریم. دکتر ایرج شکوهی امروز ۱۸ مردادماه در جمع خبرنگاران ضمن […]



نذیر کرمان/کرمان مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به اینکه گرمای شدید روزهای اخیر منجر به کاهش مراجعات مردمی شده، گفت: اکنون ذخیره خون استان از ۱۰ روز به هفت روز کاهش پیدا کرده و به گروه‌های خونی +O و –O نیاز مبرم داریم.

دکتر ایرج شکوهی امروز ۱۸ مردادماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: اگر همراهی خبرنگاران با ما نبود، به موفقیتِ پاسخگویی ۱۰۰ درصد ینیازهای بیمتارستانی استان کرمان در سال گذشته نمی‌رسیدیم.

وی در ادامه افزود: وظیفه انتقال خون تامین سلامتی بیماران و نیازهای بیماران نیازمند به خون است و در استان کرمان بالغ بر ۴۲ موسسه درمانی داریم که بیماران نیازمند به خون در آنها بستری می‌شوند.

شکوهی با اشاره به اینکه مصرف خون در استان کرمان بالاست، تصریح کرد: بیماران تالاسمی و هموفیلی در استان زیاد هستند و ماهیانه دو بار باید خونگیری داشته باشند تا ادامه حیات بدهند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان ادامه داد: در استان کرمان و به ویژه در جنوب تصادفات زیاد است و این مسئله مصرف خون را افزایش می‌دهد و ۳۰۰ واحد، مصرف روزانه خون در استان است.

وی با بیان اینکه علت دیگر مصرف خون، انجام اعمال جراحی در بیمارستان‌هاست؛ گفت: سال گذشته بیش از ۲۸۰ هزار عمل جراحی در استان انجام شده و جراح به اتاق عمل نمی‌رود، مگر اینکه خون رزرو باشد.

شکوهی تصریح کرد: بیمارستان افضلی پور بیشترین مصرف خون را در استان دارد، زیرا سانتر پیوند دارد و عمده بیماران سراسر استان به این مرکز اعزام می‌شوند و بیماران سیستان و بلوچستان و بعضا هرمزگان اینجا پذیرش می‌شوند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به فعالیت بیمارستان باهنر به عنوان سانتر تروما اظهار کرد: همکاران ما شبانه‌روزی تلاش می‌کنند زیرا خون مایه حیاتی است و علی رغم پیشرفت علم پزشکی، تاکنون دانشمندان نتوانسته‌اند مایعی جایگزین که عملکرد خون را داشته باشد، تولید کنند.

وی با اشاره به اینکه همراهی مردم با انتقال خون را مرهون جامعه خبری می‌دانم، گفت: بهترین مردم کسانی هستند که به دیگران نفع می‌رسانند بنابراین هم اهداکنندگان خون، همکاران ما و اصحاب رسانه جزء این دسته هستند.

شکوهی در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت ذخایر خونی استان کرمان بیان کرد: اکنون به همت مردم وضعیت ذخایر خونی خوب است اما گرمای شدید روزهای اخیر منجر به کاهش مراجعات مردمی شده است.

وی با بیان اینکه اکنون ذخیره خون استان از ۱۰ روز به هفت روز کاهش پیدا کرده، افزود: نیاز به مراجعه بیشتر است و به گروه‌های خونی +O و –O نیاز مبرم داریم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: کل خون مصرفی استان توسط هم استان‌ها اهدا می‌شود و شبکه ملی خون رسانی داریم که اگر زمانی استانی کمبود داشت، مثلا در مواقع بحران، استان‌های دیگر کمک می‌کنند.

وی اظهار کرد: مردم کرمان همکاری خوبی در پویش‌های انتقال خون دارند و ۱۸ درصد در پویش ماه محرم نسبت به سال قبل افزایش اهدای خون داشتیم و بیش از ۱۱۰۰ نفر مراجعه کردند که تقریبا ۹۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

انتهای پیام


نیاز مبرم استان کرمان به گروه‌های خونی +O و –O

منبع: ایـسنا
? نیاز مبرم استان کرمان به گروه‌های خونی +O و –O