نیاز فوری محیط‌بانی کشور به ۱۰۰۰ خودرو

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به کمبودها و مطالبه محیط‌بانان، نیاز فوری به خرید هزار خودرو در حوزه محیط‌بانی کشور داریم. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ باتوجه به صعب‌العبور بودن برخی جاده‌های مناطق چهارگانه و لزوم برخورداری محیط‌بانان از خودروی به‌روز برای مقابله با شکارچیان غیرمجاز، تجهیز محیط‌بانان به […]



فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به کمبودها و مطالبه محیط‌بانان، نیاز فوری به خرید هزار خودرو در حوزه محیط‌بانی کشور داریم.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ باتوجه به صعب‌العبور بودن برخی جاده‌های مناطق چهارگانه و لزوم برخورداری محیط‌بانان از خودروی به‌روز برای مقابله با شکارچیان غیرمجاز، تجهیز محیط‌بانان به این وسیله نقلیه می‌تواند از اقدامات مهم سازمان مهم زیست باشد.

به این منظور اوایل اردیبهشت‌ماه از ٢۵ خودروی عملیاتی برای تحویل به محیط‌بانان رونمایی و  ۵٠٠ دوربین و هزار کیسه خواب نیز به محیط‌بانان تحویل داده شد. با این وجود فرمانده یگان حفاظت محیط زیست این تعداد خودرو را بسیار اندک دانست و اعلام کرد: محیط‌بانان سطح کشور به حداقل هزار خودروی دیگر نیاز دارند. 

جمشید محبت‌خانی درباره مشکلات و کمبودهای یگان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: خوشبختانه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از بدنه سازمان است و مشکلات را می‌داند و لمس کرده است. وی روز اول کارش را با بازدید از پاسگاه محیط‌بانی شروع کرد. این کار تاکنون بی‌سابقه بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به مطالبات مطرح شده با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه محیط‌بانی گفت: خودروهای محیط بانان همه فرسوده هستند. ۲۵ خودروی خارجی خریداری شده اما نیاز فوری محیط‌بانی کشور خرید حداقل هزار خودروی خوب است. با توجه به منع قانونی در خرید خودروهای خارجی، بیش‌تر خریدهای ما بعد از یکی دو سال اول از رده خارج می‌شوند. جاده‌های ما خاص و صعب العبور هستند و صعب‌العبورترین ترددها در حوزه محیط‌بانی کشور است بنابراین به خودروهای تخصصی این حوزه نیاز داریم. هر جا می‌رویم محیط‌بانان از ما مطالبه خودرو دارند.

وی ادامه داد: مساله بعدی کمبود نیروی انسانی است. اگر به جای دو نفر، سه محیط‌بان داشته باشیم باعث پیشگیری بیش‌تر از وقوع تخلفات می‌شود. در شیفت خدمتی می‌توانیم اتفاقات مثبتی را رقم بزنیم. ما ۴ هزار محیط‌بان داریم و ۵۰ درصد از چارت‌مان خالی است. اگر مثل قبل سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ محیط‌بان به این مجموعه اضافه شود، به‌دلیل تعداد مصدومان، فوتی‌ها، بازنشسته‌ها و خروجی‌های سالانه و روند جذب یکسان، تعداد محیط‌بانان افزایش نمی‌یابد. در این شرایط می‌توان طی دو سال، سالانه اجازه جذب هزار تا  هزار و ۵۰۰ محیط‌بان را دریافت کرد تا کمبود نیروی محیط‌بان جبران شود.

محبت‌خانی تاکید کرد: لازم است تعداد محیط‌بانان را به‌ میزانی افزایش داد که به چارت سازمانی نزدیک شود. این موضوع یک نیاز اساسی است و نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. امیدوارم بتوانیم این هدف را محقق کنیم علاوه بر آن پس از جذب، محیط‌بانان با آموزش تخصصی وارد منطقه شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در پایان اظهار کرد: من در هفت سالی که سرباز محیط‌بانان بودم اتفاقات خیلی خوب در این حوزه دیدم اما به نقطه‌ای که مدنظرم است نرسیدیم. این دو مطالبه جدی را در حال حاضر دارم و خوش‌بین هستم که در دوره انصاری اتفاق بیفتد.

منبع: ایسنا
انتهای خبر/م
 


نیاز فوری محیط‌بانی کشور به ۱۰۰۰ خودرو

منبع:آرمـان
? نیاز فوری محیط‌بانی کشور به ۱۰۰۰ خودرو