نگاه دولت سیزدهم در سیاست خارجی، نگاه متوازن در تمام نقاط جهان است

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: نگاه دولت آیت‌الله رئیسی از ابتدا پیگیری متوازن سیاست خارجی با نگاه به همه ظرفیت‌های جهانی در همه نقاط جهان است. به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ علی بهادری جهرمی ظهر امروز در حاشیه برگزاری اولین همایش روایتگران پیشرفت و نخستین جشنواره تولیدات روابط عمومی‌ها و […]

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: نگاه دولت آیت‌الله رئیسی از ابتدا پیگیری متوازن سیاست خارجی با نگاه به همه ظرفیت‌های جهانی در همه نقاط جهان است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ علی بهادری جهرمی ظهر امروز در حاشیه برگزاری اولین همایش روایتگران پیشرفت و نخستین جشنواره تولیدات روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها در جمع رسانه‌های داخلی و خارجی گفت: نگاه دولت آیت‌الله رئیسی از ابتدا پیگیری متوازن سیاست خارجی با نگاه به همه ظرفیت‌های جهانی در همه نقاط جهان است؛ بعضا نگاه‌هایی در برخی از کشورها و ادوار بوده که حوزه سیاست خارجی‌شان را محدود می‌کنند و هرگز نگاه دولت این نبوده است.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ادامه داد: طبیعتا کشورهایی که می‌توانند شرکای مطمئن، پایدار و دیرینه‌ای برای کشور و ملت ایران بوده‌اند، شرکای قابل اعتمادتری به ویژه در حوزه همکاری‌ها و همراهی‌های اقتصادی هستند.

وی افزود: نگاه دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی و دیپلماسی همسایگی در این است که دیرینه بسیار بلند مدتی از همکاری‌ها و روابط دیپلماتیک چه در حوزه‌های اقتصادی و چه در حوزه‌های غیر اقتصادی با مسیر همسایگان خود در نقاط مختلف مرزی به ویژه با پانزده همسایه خود داشته است یا در دیرینه اقتصادی و تجاری‌، یادآور همکاری‌های اقتصادی و تجاری پایدار و بلند مدتی مانند مسیرهای جاده ابریشم است که مسیر شرق و غرب عالم را به هم وصل می‌کرده است و نوعی تعامل اقتصادی و تجاری برای همگان سودآور بوده است، داشته است.

وی افزود: نگاه این دولت زنده کردن و فعال کردن مسیرهای همکاری سیاسی و تجاری و سایر مسیرهای دیپلماتیک با نگاه و سنت‌های ایران اسلامی است.

بهادری جهرمی در خصوص آینده ایران با کشورهای منطقه ابراز کرد: یکی از نکات و نتایج سیاست و نگاه دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم، توجه ویژه به ظرفیت‌های منطقه و در تعامل‌های همسایگی این است که به واسطه فعال شدن ظرفیت‌های روابط دو و چند جانبه کشورهای همسایه می‌توان تعاملات گسترده‌ای را برای حفظ، توسعه، تقویت و ثبات منطقه، پایداری تعاملات بین‌المللی، اثرگذاری مشترک کشورهای منطقه در حوزه‌های جهانی و روابط مختلف در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی توسعه پیدا کند.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اظهار کرد: هم اکنون شاهد برگزاری یکی از کنگره‌های عظیم مسلمانان در کشور عربستان، کنگره جهانی حج هستیم که قوت‌بخشی و انسجام‌بخشی بین کشورهای مسلمان و کشورهای منطقه در امثال چنین اقدامات و رویه‌هایی حتما نتیجه روش‌ها و حرکت‌های دولت سیزدهم در تعامل با سایر دولت‌ها خواهد بود.

وی در پایخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص بازگشایی سفارت عربستان در ایران تصریح کرد: وزیر امور خارجه عربستان به ایران سفر خواهند کرد و اقداماتی را در راستای سفارت عربستان در ایران شکل می‌گیرد.

بهادری جهرمی با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به آمریکا لاتین عنوان کرد: نگاه این دولت، نگاه متوازن در سیاست خارجی و همه ظرفیت‌های جهانی است و محدود به یک حوزه و چند حوزه خاص باشیم، نیست و به ویژه در حوزه آمریکا لاتین هم سوابق همکاری نزدیک بین دو کشور داشته‌اند و هم نگاه‌های مقاومت‌محور بین دو کشور وجود دارد.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت خاطرنشان کرد: به چند کشوری که آیت‌الله رئیسی در روزهای اخیر سفر کرده‌اند، همچون ما از تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه مشترکی رنج می‌برند و شرایط مشابه و مکملی را در حوزه‌های مختلف دارند که همکاری‌های بسیار نزدیکی را در حوزه‌های گوناگون تعریف شده که هم پیش از این تعریف شده است که کم‌کم به مرحله بهره‌برداری می‌رسد و یا در حال بهره‌برداری بوده که در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است؛ جمهوری اسلامی ایران تعاملات تجاری با برخی از کشورهای آمریکای لاتین را تا چهار برابر افزایش داشته و با این سفرها این عدد افزایش خواهند یافت.

انتهای خبر/م




نگاه دولت سیزدهم در سیاست خارجی، نگاه متوازن در تمام نقاط جهان است

منبع:آرمـان
? نگاه دولت سیزدهم در سیاست خارجی، نگاه متوازن در تمام نقاط جهان است