نوای درس آزادگی امام خمینی(ره) از شرق تا غرب عالم پیچید

امام جمعه جازموریان گفت: امروز مکتب امام راحل و ايران اسلامی منشأ تأثيرگذاری در انقلاب‌ها و بيداری اسلامی شده است. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری تحلیلی «نذیر کرمان»  حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صادقی در خصوص فرا رسیدن ۱۴ خرداد سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) را گرامی داشت و اظهار کرد: […]



امام جمعه جازموریان گفت: امروز مکتب امام راحل و ايران اسلامی منشأ تأثيرگذاری در انقلاب‌ها و بيداری اسلامی شده است.

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری تحلیلی «نذیر کرمان»  حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صادقی در خصوص فرا رسیدن ۱۴ خرداد سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) را گرامی داشت و اظهار کرد: از دغدغه‌ها و مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب، آگاهی همگانی به‌خصوص جوانان از بینش، نگرش، روش و منش حضرت امام خمینی (ره) و شناخت شاخص‌های راه انقلاب از طریق مطالعه وصیت‌نامه سیاسی الهی ایشان است.

 
وی ادامه داد: قیام الهی برای زدودن استبداد و استعمار، امید نبستن به حاکمان مستبد و قدرت‌های خارجی برای رهایی، عبرت از وضعیت اسفبار جهان اسلام و مستضعفین در سده اخیر، سرمشق گرفتن از انقلاب اسلامی ایران در برابر استبداد، وحدت کلمه و برادری، ایجاد دولت بزرگ اسلامی با جمهوری‌های آزاد و مستقل، نشان دادن حقیقت اسلام به جهانیان، توجه به جنبه‌های سیاسی مکتب اسلام، پیروی از رهیافت اهل بیت(ع) برای رهایی و بهره‌گیری از فقه اسلام ناب برای سامان جهان اسلام راهبردهای امام خمینی(ره) برای شُکوه، عظمت و اقتدار مستضعفین است.
 
امام جمعه جازموریان خاطر نشان کرد: امام(ره) تربیت و تزکیه را مقدم بر تعلیم و آموزش می‌دید ومعتقد بود که دانش با همه شرافتش آنگاه که توأم با تزکیه نفس نباشد همچون ابزاری در خدمت هدف‌های شیطانی به کار گرفته خواهد شد.
 
صادقی با بیان اینکه اكنون راه و هدف امام (ره)، رهبر معظم انقلاب و ايران اسلامي به الگويی برای مردم جوامع مسلمان و حتی خارج از آن بدل شده است، گفت: به يقين، افكار والای امام خمينی (ره) تاثير بسزایی در بيداری اسلامی داشته است، جوهره و اصل تمام حركت‌ها و جنبش‌های اسلام خواهانه نشأت گرفته از تفكرات بلند امام راحل بوده است.
 
صادقی با بيان اينكه مفهوم انقلاب را در جهان با نام امام خمينی(ره) می‌شناسند، گفت: امروز امام راحل و ايران اسلامی منشأ تاثيرگذاری در انقلاب‌ها و بيداری اسلامی شده است.
 
وی افزود: تفكرات اسلامی امام خمينی.(ره) احياگر اسلام و توده‌های تمام مردم به شمار می‌رود.
 
صادقی تصريح كرد: اكنون راه و هدف امام (ره)، رهبر معظم انقلاب و ايران اسلامی به الگويی برای مردم جوامع مسلمان و حتی خارج از آن بدل شده است. «اینکه ما امروز در عرصه نظامی دارای اقتدار و خودباوری هستیم، مرهون آموزه‌های امام خمینی(ره) است که روح خودباوری را در مردم ما دمید، امروز اگر استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا جرأت تعرض به کشورمان را در ابعاد نظامی ندارد، به همین دلیل است که به خودباوری رسیده‌ایم و دشمن در برابر این خودباوری نمی‌تواند کاری انجام دهد.»
 
قیام ۱۵ خرداد برگرفته از عاشورا است
 
وی خاطر نشان کرد: قیام ۱۵ خرداد، چون از نظر معرفتی و تاریخی متصل به قیام عاشورا بود، قیامی نامیرا است؛ و دائما به برکت روحیه عاشورایی ملت ایران و عشق ملت بزرگوار ایران به حماسه کربلا و وجود نازنین حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام، قابل تجدید و بازآفرینی است.
 
خطیب جمعه جازموریان بیان کرد: ریشه انقلاب اسلامی ایران نه تنها حماسه قیام ۱۵ خرداد بلکه برگرفته از سه واقعه بزرگ تاریخی همچون حادثه بزرگ کربلا حسینی، حماسه غدیر خم و از همه بالاتر بعثت پیامبر اکرم(ص) است.
 
صادقی با بیان اینکه شخص امام راحل(ره) بارها در بیانات خود این مبدأ را نام برده به منویات ایشان اشاره کرد و گفت: پانزده خرداد یک نقطه عطفی است در تاریخ کشور ما پانزده خرداد یک مصیبتی بود برای ملت ما، لکن مبدأ جنبش بود. پانزده خرداد در عین حالی که مصیبت بود لکن مبارک بود برای ملت که منتهی شد به یک امر بزرگی و آن استقلال کشور و آزادی برای همه مملکت.
 
وی افزود: حضور در انتخابات، حضور در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن‌ها و روز قدس‌ها، تشییع پیکر سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، و حالا قیام مردم ایران در تشییع شهید جمهور و شهدای خدمت قدرشناسانه مردم ایران در تشییع پیکر شهید رئیسی عزیز و سایر شهدای خدمت که به نمایندگی همه ملت ایران در تبریز، قم، تهران، شهرری، بیرجند، مشهد، مراغه، زنجان و نجف‌آباد شکل گرفت، نشان داد که ملت ایران، انقلاب ملت ایران، نظام جمهوری اسلامی ملت ایران زنده است.
 
انتهای خبر/پورحیدر


نوای درس آزادگی امام خمینی(ره) از شرق تا غرب عالم پیچید

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? نوای درس آزادگی امام خمینی(ره) از شرق تا غرب عالم پیچید