نه باغ گلابی دیدیم نه امضای کری تضمین شد

جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان ضمن دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: ما نافی ارتباطات جهانی نیستیم اما ارتباطی از جنس برجام هم قبول نداریم. ناصر بهروز در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» در خصوص مشارکت در انتخابات و اهمیت آن عنوان کرد: کشور امروز به اقتداری نیاز دارد […]



جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان ضمن دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: ما نافی ارتباطات جهانی نیستیم اما ارتباطی از جنس برجام هم قبول نداریم.

ناصر بهروز در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» در خصوص مشارکت در انتخابات و اهمیت آن عنوان کرد: کشور امروز به اقتداری نیاز دارد که به پشتوانه مردمی شکل می‌گیرد زیرا تمام قدرت خود را از این حمایت مردمی دریافت می‌کنند.

استقلال مبنای اصلی انقلاب اسلامی است

وی ادامه داد: انقلاب بر پایه یک مبانی شکل گرفته است که یکی از این مبناها استقلال و دیگری آزادی است و حوزه استقلال اگر در این انقلاب به خطر بیافتد خیلی از مسائل اساسی دچار چالش می‌شوند.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان افزود: تجربه‌های زیادی را در حوزه خروج افراد سرشناسی از قطار انقلاب داریم، از ابتدای انقلاب تاکنون افراد زیادی در کنار امام و بر روی پلکان هواپیما قرار دارند اما کم‌کم همان‌ها از ریل انقلاب خارج می‌شوند.

بهروز مدعی شد: شخصیت‌های خیلی بزرگی بودند که کنار امام وارد فرودگاه شدند و تا دولت موقت و بعد از آن، دوران جنگ تحملی و تا به امروز خیلی از این افراد از چارچوب و نظامات فکری و آرمان‌های انقلاب خارج می‌شوند.

ماندن بر ارزش‌های انقلاب کار هرکسی نیست

وی علت خروج شخصیت‌های بزرگ را از ریل انقلاب داشتن خواسته‌هایی که مطابق با آرمان انقلاب نبوده‌اند، عنوان کرد و گفت: در حکومت امیرالمؤمنین یک عده وقتی ایشان به حکومت می‌رسند، خدمت ایشان رسیده و خواسته‌هایی را مطرح می‌کنند، امام نمی‌پذیرند بنابرانی این اشخاص از امیر مومنان جدا می‌شوند.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان افزود: امروز هم چیزی شبیه به دوران امام علی(ع) در دوران انقلاب داریم، و عده‌ای از ریل انقلاب خارج شده و دلایل آنها خواسته‌هایی است که با اصول و آرمان‌های انقلاب هم‌خوانی ندارد.

بهروز ادامه داد: یکی از خواسته‌هایی را که برخی مرتب فریاد می‌زنند این است که به هر قیمتی ارزش‌های انقلاب را در چارچوب ارتباط با بیگانه از دست بدهیم، در حالی که آرمان‌های انقلاب عزت هستند، بنابراین ما نباید استقلال این کشور را در روابط بین‌الملل خدشه‌دار کنیم و از موضع ضعف ارتباط برقرار کنیم.

وی ادامه داد: ما از ابتدای انقلاب که امام وارد ایران شد شعارش استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود نه شرق و نه غربی، ما سلطه نمی‌پذیریم اما ممکن است برخی به این بار رسیده باشند که اگر ما امروز با آمریکایی‌ها وارد مذاکره و گفتگو شویم موفق می‌شویم.
 

آمریکا از معدود کشورهایی است که هرگز به قراردادی متعهد نشده

جانشین فرمانده سپاه ثارالله افزود: ما تجربه‌های زیادی را در مذاکره و گفتگو با آمریکا داریم از آزادی اعضای سفارت‌خانه آمریکا در ایران که ما مطمئن بودیم جاسوس هستند، وعده‌هایی داده شد، تا برجام  که هرگز اجرا نشد.

بهروز اذعان کرد: ما مذاکرات خود را در دولت خاتمی ادامه دادیم و حسن روحانی خودش دبیر شورای امنیت ملی بوده است که هرگز به سرانجام نرسید، خوب بعد از یک دوره کوتاه به دولت یازدهم و دوازدهم رسیدیم که حسن روحانی خودش رئیس جمهور بود بازهم هشت سال مذاکره کردند و منجر به نتیجه نشد.

وی افزود: ما بدعهدی که امروز از آمریکایی‌ها و دنیای غرب در حوزه مذاکرات داریم تجربه بسیار تا بسیار گران‌بهایی برای ما بوده است، امروز باید با تکیه بر جوانان متخصص و متعهد خودمان و توانمندی‌های خودمان پیش برویم و مجاهدت کنیم.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تأکید کرد: امروز خیلی از گره‌هایی که در حوزه تحریم‌ها به‌وجود آمده است، با وجود همین ظرفیت‌های داخلی و جوانان متخصص داخلی رفع شده است.
 

پیوستن ایران به شانگ‌های، بریکس از قدرت اقتدار بود

بهروز ادامه داد: در دولت شهید آیت‌الله رئیسی مبنا بر این بود که با اقتدار در حوزه بین‌الملل حضور پیدا کنیم، پیوستن ما به شانگهای، بریکس یک قدرت بود که نشات گرفته از نظام جمهوری اسلامی بود در سه دولت روحانی، احمدی‌نژاد و خاتمی تلاش‌های زیادی شد تا این دو موضوع رقم بخورد اما نتوانستم و آنها هم نپذیرفتند.

وی با بیان اینکه تلاش‌های سه دوره هشت‌ساله دول گذشته ایران نتوانست پیوستن ایران به سازمان‌های اقتصادی شانگهای و بریکس را رقم بزند، گفت: آیت‌الله رئیسی در اولین حضورش در اجلاسیه سران این سازمان ایران به شانگ‌های پیوست و دلیل این اتفاق چیست؟ باید گفت؛ که تفاوت در مدیران و نگرش آنهاست.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان ابراز کرد: اراده‌های مدیران اتفاقاتی را رقم می‌زند که سبب می‌شود ما از روزی ۲۰۰ هزار بشکه نفت به ۲میلون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز را بفروشیم بنابراین اراده‌ها در حوزه بین‌الملل می‌توانند اثرگذار باشند و اتفاقات بزرگ را رقم بزند.

در حوزه برجام هرگز آمریکا متعهدانه عمل نکرد

بهروز ادامه داد: ایران هرگز نافی ارتباط با دولت‌ها نبوده است، اما این ارتباط باید دوطرفه و متعهدانه باشد، نه اینکه ما تمام هستی خودمان را در حوزه هسته‌ای تقدیم کنیم ولی طرف مقابل حتی یک دزه به تعهداتی که خودشان  عمل نکنند.

وی افزود: ما وقتی که به تعهدات برجامی نیم‌نگاهی می‌اندازیم، شاهد اجرای بند به بند تعهدات خودمان هستیم، به‌طور مثال اورانیوم غنی شده را تحویل کشور ثالث بدهیم، راکتور اراک را بتن می‌ریزیم و … که طبق گزارشات آژانس بین‌الملل اتمی ما تمام تعهدات خود را انجام دادیم اما آمریکایی‌ها به هیچکدام از تعهداتشان عمل نکردند.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه طرفه بودن مذاکرات و باج‌خواهی آمریکایی‌ها تا کی باید ادامه داشته باشد، افزود: فقط به این امید که با انجام مفاد قراردادها توسط ایران سبب ارتباط خوب آن‌ها با ما می‌شود؟؟ مطمئنا این اتفاق رخ نخواهد داد، در حوزه پولی و بانکی‌ تعهداتی که دنیای غرب با داشته نتیجه‌اش‌چه شده است و چه گشایش مالی در دولت روحانی با این حجم از مذاکرات رخ داده است.

بهروز ادامه داد: هیچ‌ ملتی زیربار این‌گونه تعهدات یک طرفه و زیان‌بار نمی‌رود، ما در برابر ملت خودمان باید پاسخ‌گو باشیم، و از ما سؤال می‌کنند این همه تعهدات انجام شده اما بی‌نتیجه و یک‌طرفه را چگونه به مردم توضیح دهیم، که ما متعهد بودیم اما طرف مقابل نه، تاریخ در مورد ما قضاوت خواهد کرد همان‌طور ما نسبت به تعهدات گذشتگان منتقد و معترض هستیم و قضاوت خواهیم کرد.

ترکمانچای ناشی از عدم قدرت و مشروعیت مردمی بود

وی ابراز کرد: در گذشته دوره قاجار همین مذاکرات باعث شد  که بخش عظیمی از خاک ایران جدا شود، زیرا نه مقتدرانه و نه عزتمندانه نبودف کسانی که در حوزه مذاکره بودند نتوانستند زیرا قدرت مذاکره نداشتند و عملا توان مقابله هم نداشتند پس دشمن از موضع قدرت وارد شد و آنان را مجاب کرد که تعهدات را بپذیرند و ترکمانچای را رقم بزنند.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: امروز ما در جایگاه قدرت هستیم و باید از آن بهره برد و اگر خوب از این فرصت استفاده نکنیم قائدتا دشمن گستاخ‌تر می‌شود و هر روز مطالبه‌اش بیش‌تر می‌شود اگر امروز هسته‌ای را واگذار کردید فردا بحث موشکی، اختیارات منطقه‌ای، و در نهایت دین ما را مورد هدف قرار می‌دهد و از این‌ها به سادگی نمی‌شود، گذشت.

شعارهای دهان‌پر کن فقط برای جمع کردن رای کاربرد دارند

بهروز با بیان اینکه اگر امروز با مسائلی که دهان پرکن هستند، به دنبال اخذ رای باشیم، در آینده مورد قضاوت قرار خواهیم گرفت، عنوان کرد: کسی نافی ارتباط با جهان نیست و البته ما یک خط قرمز داریم به‌نام رژیم اشغال‌گر قدس که ارتباطی نداریم، امام هم گفتند و ملت ما هم پذیرفته که ما به عنوان یک کشور آن را نمی‌پذیریم، ولی با همه دولت‌ها باید عزتمندانه ارتباط داشته باشیم.

وی افزود: نباید زندگی مردم را با مذاکرات گره زد و نتیجه هم برای مردم مشهود نباشد، در دولت روحانی امضای کری را تضمین دانستند، باغ گلابی را به مردم وعده دادند، آب و برق و اقتصاد را به برجام و مذاکرات گره زدند، اما آخرش مذاکرات فقط تحمیل هزینه به ملت بود.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله گفت: امروز ما با همسایه‌های خود مشکلاتمان را در سایه اقتدار و عزت مردم حل کرده‌ایم و در حوزه خواسته‌های خودمان هم عقب‌نشینی نکردیم و این کار را دنبال هم خواهیم کرد و امیدواریم رئیس جمهوری بعدی هم همچون شهید رئیسی کار را جلو ببرد و اگر مذاکره‌ای هم انجام شد، از آن خروجی حاصل شود و مردم نتیجه را ملموس احساس کنند.

انتهای خبر/ طهماسبی

 

 


نه باغ گلابی دیدیم نه امضای کری تضمین شد

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? نه باغ گلابی دیدیم نه امضای کری تضمین شد