نهضت فکری شیعه با امام باقر(ع) شکل گرفت

خطیب جمعه کرمان گفت: یکی از بزرگ‌ترین کارهای امام پنجم شیعیان شکل‌دهی به نظام فکر تشیع بود. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» حجت‌الاسلام محمد صباحی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمان ضمن دعوت خود و دیگران به تقوای الهی،  شهادت امام پنجم شیعیان را تسلیت گفت و عنوان کرد: امام محمدباقر(ع) […]



خطیب جمعه کرمان گفت: یکی از بزرگ‌ترین کارهای امام پنجم شیعیان شکل‌دهی به نظام فکر تشیع بود.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» حجت‌الاسلام محمد صباحی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمان ضمن دعوت خود و دیگران به تقوای الهی،  شهادت امام پنجم شیعیان را تسلیت گفت و عنوان کرد: امام محمدباقر(ع) بنیان‌گذار نهضت فکری شیعه است. 

وی افزود: نهضت فکری شیعه از زمان  امام محمد باقر علیه‌السلام شکل‌گرفت و ادامه پیدا کرد و امرور زیربنای همه نهضت‌هایی همچون نهضت‌های سیاسی اجتماعی اقتصادی و… است. 

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: از کارهای دیگر امام باقر(ع)، تربیت شاگردان برجسته و ممتازی بود که تحویل جامعه دادند، افرادی مثل زراره ابوبصیر، محمدبن‌مسلم و غیره که برای احیای نهضت فکری شیعه تربیت شدند. 

حجت‌الاسلام صباحی دیگر خدمت شاخص امام باقر را برگزاری مناظرات اعتقادی و دینی عنوان کرد و گفت: گفتگوهایی بین شاگردان و مخالفان امام برگزار می‌شد که این گفتگوها باعث شد راه انحراف شیعه بسته شود. 

وی در خطبه‌های دوم خود اذعان کرد: در هفته پبش رو شهادت مسلم‌بن‌عقیل را داریم و ایشان از پیشگامان شهدای کربلاست. 

خطیب جمعه کرمان افزود: شهادت مسلم سه مسئله اساسی را روشن کرد، اولا ثابت کرد امیدی به پیروزی نیست، ثانیا اگر کسی دنبال این بود که انتقام خون مسلم را بگیرد امکان نداشت و ثالثا
اگر امام حسین(ع) برای تشکیل حکومت حرکت کرده بود از همینجا می‌بایست برمی‌گشت که این هم شدنی نبود. 

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) خودشان به مسلم گفته بودند این راه، راه شهادت است، افزود:مسلم آگاهانه انتخاب کرد و گفت؛ که ما هم برای شهادت می‌رویم. 

حجت الاسلام صباحی به  انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: به دنبال شهادت رئیس‌جمهور مردمی مخلص و پر تلاش انتخابات زودهنگامی پیش آمد و رهبری هم دستور دادند سر موعد باید انتخابات برگزار شود. 

وی با بیان اینکه دستاورد مهم انقلاب انتخابات بوده است،  افزود: این انقلاب حاکمیت مردم را در همه سطوح به رسمیت شناخته است، از نظر نظام ما جمهوری اسلامی در همه جوانب از انتخاب رهبر گرفته تا رئیس‌جمهور و .. مردم را ملاک می‌داند.

خطیب جمعه کرمان اذعان کرد: در همه ابعاد اداره کشور باید این‌مسئله  کهمردم ولی نعمتند، باشد،  نظام‌سازی دشوارترین کاری بود که در زمان رهبری انجام شد و انتخابات مهمترین رکن این نظام قرار گرفت. 

حجت‌الاسلام صباحی گفت: رهبری گفتند؛ به مردم، انتخاب مردم و منتخب مردم باید احترام گذاشته شود و از ایشان دفاع کردند، در انتخابات هر چه مشارکت و حضور مردم بیشتر باشد بهتر است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: با انتخابات پایداری نظام را مستحکم می‌کنیم و عزت کشود را به دشمنان تفهیم می‌کنیم. 

انتهای خبر/طهماسبی


نهضت فکری شیعه با امام باقر(ع) شکل گرفت

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? نهضت فکری شیعه با امام باقر(ع) شکل گرفت