نهضت خدمت‌رسانی دولت شهید رئیسی باید ادامه داشته باشد

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز ظهر در بیان خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امام علی (ع) خطاب به فرزند خود امام حسن مجتبی (ع) فرمود «فرزندم تو را به تقوای الهی توصیه می‌کنم […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز ظهر در بیان خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امام علی (ع) خطاب به فرزند خود امام حسن مجتبی (ع) فرمود «فرزندم تو را به تقوای الهی توصیه می‌کنم و اینکه تحت فرمان خدا باشی و امر خدا را بر هر چه که هست ترجیح بدهی و در همه صحنه‌های زندگی به یاد خداوند باشی».

وی با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و صفر قرار داریم، گفت: حوادث در طول تاریخ می‌تواند جنبه مثبت و منفی داشته باشد و باید از آنها درس‌ها و عبرت‌های زیادی بگیریم.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه هر چه حادثه‌ بزرگ‌تر باشد درس‌های آن مهمتر است و یکی از حوادث بزرگ بشریت حادثه عاشورا است، افزود: تاریخ را باید با زمان خودمان مطابقت داده و تحلیل آنگونه باشد که در زندگی امروز ما اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت تاریخ کربلا آنگونه است که تا جامعه انسانی و بشریت در روی کره خاکی زندگی می‌کند، می‌تواند از آن استفاده کرده و درس بگیرد، ادامه داد: مبدأ و منشأ حوادث را باید ریشه‌یابی کرد تا در حوادثی که پیش روی بشریت است، چراغ راهمان باشد.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه عاشورا در تعلیم و تربیت انسان اثرگذار است و انسان را به سوی حقیقت سوق می‌دهد، افزود: در حادثه بزرگ کربلا در کنار درس‌های زیادی که با محوریت امام حسین (ع) دارد، عبرت‌های آن هم مطرح است و باید از آنهایی که در جبهه مقابل امام حسین (ع) قرار گرفتند، عبرت بگیریم.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم وقتی داستان فرعون را که ادعای خدایی کرد، مطرح می‌کند می‌فرماید از این ادعای خسارت بار و عمل زیان آفرین فرعون و اطرافیانش عبرت بگیرید، گفت: عاشورا یک قیام انسان ساز است که با محوریت امام معصوم ایجاد می‌شود و برای همیشه تاریخ ماندگار است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه تهاجم به قداست‌ها و شکستن حرمت‌ها، عبرت است که در طول تاریخ انجام شده و سرانجام خوبی نداشته است، بیان کرد: این موضوع در عاشورا هم بوده است.

وی در بیان خطبه دوم نماز جمعه با بزرگداشت سالگرد قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخانی، اظهار داشت: مردم در مسجد گوهرشاد برای حجاب و عفاف به خون کشیده شدند؛ در تاریخ ایران کشف حجاب یک پدیده خودجوش مردمی نبود و ریشه آن ناشی از فرهنگ غرب بر روی حاکم وقت بود.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه رضاخان هجمه همه جانبه‌ای بر مردم وارد کرد تا نوع پوشش را در کشور تغییر دهد؛ وی در ترکیه مظاهر کشف حجاب را دیده بود و در ذهن منحرفش فکر می‌کرد کشف حجاب تمدن ایجاد می‌کند، گفت: امروز نیز باید مراقب باشیم چرا که حجاب و عفاف صیانت انسان و حافظ حرکت انسان در مسیر انسانیت و الهی خودش است.

وی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف به ما کمک می‌کند تا تربیت دینی داشته باشیم، افزود: افرادی که آگاهانه و ناآگاه حجاب و عفاف را نشانه گرفتند دنبال کشاندن جامعه به سمت هنجارشکنی هستند تا تربیت انسان را از مسیر الهی خود خارج کنند؛ از مسئولان امر می‌خواهیم با عاملان آن برخورد داشته باشند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه آغاز ماه محرم، آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: امام علی (ع) می‌فرماید تلاش کن تا معروف در جامعه پیاده شود و با زبان و عمل جلوی منکر را بگیرید و اجازه ندهید جامعه به منکر آلوده شود و تلاش کن تا از بدکاران فاصله بگیری.

وی با اشاره به اینکه یکی از معروف‌ها حضور در پای صندوق‌های رأی و شرکت در انتخابات است، افزود: امروز حضور در پای صندوق‌های رأی تکمیل کننده کار است و مردم با رای خود سکان مدیریت کشور را به دست یک فرد می‌دهند.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه اولین وظیفه همه ما مشارکت حداکثری در انتخابات و وظیفه دوم انتخاب فرد اصلح است، ادامه داد: با کمال تأسف در مناظره‌ها حرف‌هایی گفته شد که در شأن رئیس جمهور آینده نیست و امروز باید فردی را انتخاب کنیم که نهضت خدمت‌رسانی دولت شهید رئیسی با آن ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: انتخابات امروز به پایان می‌رسد و هر که بیشترین رای را داشته باشد رئیس جمهور کشور است و باید از فردا با همدلی و همراهی حافظ خون شهدا بوده و با استکبارستیزی از حق مردم در صحنه‌های بین‌المللی دفاع کند.

انتهای پیام/۵۱۱/




نهضت خدمت‌رسانی دولت شهید رئیسی باید ادامه داشته باشد

منبع: تسنــیم
? نهضت خدمت‌رسانی دولت شهید رئیسی باید ادامه داشته باشد