نماینده مجلس: واردات خودرو باید انجام شود تا بازار را از التهاب خارج کند | اخبار اصلاحات

فتح‌الله توسلی در خصوص واردات خودرو، اظهار داشت: در این خصوص، یک بحث، ضرورت واردات خودرو است یعنی اینکه واردات خودرو باید انجام شود یا نه؟! عده ای معتقدند با توجه به اینکه ما دو کارخانه بزرگ تولیدکننده خودرو در کشور داریم و ده ها هزار نفر هم در آنجا مشغول به کار هستند، پس […]


فتح‌الله توسلی در خصوص واردات خودرو، اظهار داشت: در این خصوص، یک بحث، ضرورت واردات خودرو است یعنی اینکه واردات خودرو باید انجام شود یا نه؟! عده ای معتقدند با توجه به اینکه ما دو کارخانه بزرگ تولیدکننده خودرو در کشور داریم و ده ها هزار نفر هم در آنجا مشغول به کار هستند، پس نباید با واردات خودرو، آنها را تضعیف کنیم.

وی ادامه داد: اما دیدگاه دوم معتقد است کارخانه ها کار خودشان را انجام دهند اما بازار باید رقابتی باشد چراکه اگر رقابتی وجود نداشته باشد، این دو خودروساز ایرانی هر طور که می خواهند با مصرف کننده رفتار خواهند کرد و مصرف کننده چاره ای ندارد جز اینکه از آنها خرید کند.

آقای توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کیفیت خودروهای ساخت داخل، اظهار داشت: کیفیت خودروهای داخلی پایین بوده و بهترین خودرو هم بعد از مدت کوتاهی دچار مشکل می شود و بحث ایمنی، مصرف سوخت و راحتی مسافر و راننده در برخی از خودروهای ایرانی دیده نمی شود؛ اما در دنیا، خودروسازهای بزرگی که وجود دارند به دلیل اینکه به مصرف کننده اهمیت می‌دهند و استانداردهای بین المللی را رعایت می کنند، موظف هستند کیفیت خودرو را ارتقاء دهند. به عنوان نمونه خودروسازی «تویوتا» چند سال پیش چند هزار خودرو را به دلیل مشکل فنی کوچکی که داشت، از سراسر دنیا جمع آوری کرد.

وی با تاکید بر اینکه بحث واردات خودرو ضرورت است، گفت: واردات خودرو باید انجام شود تا بازار را از التهاب خارج کند من بارها تاکید کردم که خلاف عزت مردم است که برای خرید خودرو صف بکشند و منتظر بمانند که آیا سامانه خرید خودرو باز می شود یا نه. مجلس، قانون واردات خودرو را تصویب کرد و دولت سیزدهم هم اجازه داد، اما نمی دانیم چرا موانعی در برابر این قانون گذاشته شده که عملا بحث واردات خودرو را قفل کرده است!

آقای توسلی در پایان خاطرنشان کرد: عوارض گمرکی واردات خودرو بسیار بالا است زیرا همانطور که گفتم، دیدگاه اول معتقد است اگر واردات خودرو به راحتی انجام شود، صنایع داخلی دچار مشکل می شوند بنابراین دولت می خواهد هم خودش سودی از گمرک ببرد و هم خودروسازان را به سود برساند.

/شفقنا


نماینده مجلس: واردات خودرو باید انجام شود تا بازار را از التهاب خارج کند

منبع: اصلاحات نیوز
? نماینده مجلس: واردات خودرو باید انجام شود تا بازار را از التهاب خارج کند