نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد: ما از ترور اسماعیل هنیه آگاه نبودیم و در آن عملیات هم هیچ نقشی نداشتیم | اخبار کرمان

اصلاحات نیوز | سفیر و نماینده چین در سازمان ملل در نشست اضطراری عصر چهارشنبه به وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل و یکی از اعضای دائم این شورا، با محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه، پس از معاون دبیرکل سازمان ملل،سخنان خود را آغاز کرد. چین: ترور هنیه تلاش آشکار برای تخریب تلاش های صلح […]


اصلاحات نیوز | سفیر و نماینده چین در سازمان ملل در نشست اضطراری عصر چهارشنبه به وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل و یکی از اعضای دائم این شورا، با محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه، پس از معاون دبیرکل سازمان ملل،سخنان خود را آغاز کرد.

چین: ترور هنیه تلاش آشکار برای تخریب تلاش های صلح بود

سفیر و نماینده دائم چین در سازمان ملل با محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران از سوی اسرائیل گفت: ترور اسماعیل هنیه تلاش آشکار برای تخریب تلاش‌های صلح بود.

سفیر چین در سازمان ملل گفت: به دلیل شرایط جدی کنونی، طرف‌های درگیر باید یه صداهایی که خواستار کاهش تنش هستند، گوش فرا دهند. دلیلی که ما در شرایط کنونی هستیم، عدم توانایی برای رسیدن به آتش‌بس در غزه است.

این عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل گفت: به صراحت مخالف حملات اسرائیل به بیروت هستیم و از اسرائیل می‌خواهیم به قطعنامه‌های شورای امنیت پایبند باشد.

روسیه: ترور اسماعیل هنیه در تهران را محکوم می‌کنیم

دیمیتری پولیانسکی سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، در سخنانی گفت: هر کسی که پشت این ترور است و کسانی است که این ترور را انجام دادند باید آگاه باشند چنین اقداماتی چقدر می‌تواند برای صلح بین‌المللی خطرناک باشد.

پولیانسکی گفت: ترور اسماعیل هنیه را محکوم می‌کنیم که ضربه محکمی به میانجیگری و مذاکرات است. او گفت: این اقدام وحشیانه واقعا خاورمیانه را در آستانه جنگ قرار داده است. در این شرایط تلاش برای به‌ خطر انداختن منطقه توسط آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها انجام می‌شود.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل افزود که ترور رئیس دفتر سیاسی حماس ضربه‌ای مخرب به مذاکرات آتش‌بس در غزه و تلاش اسرائیل برای کشاندن ایران به جنگ است.

این عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل همچنین گفت: تلاش‌هایی برای کشاندن ایران به رویارویی منطقه‌ای در پرتو شرایط در حال تشدید وجود دارد.

الجزایر: اسرائیل مرتکب اقدام تروریستی شد

عمار بن جامع سفیر و نماینده الجزایر در سازمان ملل در این نشست شورای امنیت گفت: الجزایر تسلیت خود را به برادران فلسطینی اعلام می‌کند. این یک حمله ساده نبود بلکه اقدامی بی‌رحمانه و زیرپا گذاشتن حاکمیت یک کشور است.

او گفت: این تنها حمله به انسان نبود بلکه حمله شرورانه به روابط دیپلماتیک و اصول شالوده نظم جهانی بود. اسرائیل اقدامی انجام داد که حاکمیت ایران را نقض کرد.

سفیر الجزایر در سازمان ملل همچنین گفت: این اقدام برای دفاع از خود نیست، اقدام خرابکارانه و تجاوزگرایانه است. ما به‌صورت قاطع و شدیدترین وجه ممکن، این اقدام تروریستی بی‌رحمانه و وحشیانه را که اسرائیلی‌ها انجام دادند، محکوم می‌کنیم.

سفیر الجزایر در سازمان ملل ادامه داد: این دیوانگی‌ کجا و چه زمانی به پایان می‌رسد؟ حمله به غزه و هدف گرفتن غیرنظامیان در بیروت و اشغال اراضی سوری‌ و لبنان لکه های ننگی هستند که گریبان بشریت را گرفته است.

دفاع آمریکا از اسرائیل: از ترور هنیه آگاه نبودیم و نقشی نداشتیم

اما رابرت وود سفیر و معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در راستای سیاست های واشنگتن از اسرائیل حمایت کرد و گفت: اسرائیل حق دارد از خود در برابر حملات حزب الله و دیگران دفاع کند. ما از ترور اسماعیل هنیه آگاه نبودیم و در آن عملیات هم هیچ نقشی نداشتیم.

این دیپلمات آمریکایی مدعی شد: ایران گروههایی در سوریه، لبنان و عراق و یمن را تجهیز و منطقه را بی ثبات می‌کند و باید در برابر این اقدامات ایستادگی کنیم.

این مقام آمریکایی همچنین ادعا کرد : حزب‌الله بارها با حمایت ایران به اسرائیل حمله کرد. حزب الله طرف مسئول حمله ای بود که در مجدل شمس در جولان رخ داد. حملات حزب الله منجر به آواره شدن ۱۰۰هزار غیرنظامی از شمال اسرائیل شده است.

رابرت وود درباره حملات انصارالله یمن نیز ادعا کرد: یمنی‌ها با حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند.

او گفت: پشتیبانی ایران از حوثی‌ها (انصارالله یمن) نقض قطعنامه‌ تحریم‌ بین‌المللی است. مسلح‌سازی شبه‌نظامیان توسط ایران در لبنان، یمن و عراق منطقه را بی‌ثبات می‌کند.

انگلیس همصدا با آمریکا در دفاع از اسرائیل: بارها از ایران خواستیم به نقش خود در تنش های منطقه آگاه باشد

باربارا وود وارد سفیر و نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل نیز با حمایت از اسرائیل گفت: بارها از ایران خواستیم به نقش خود در تنش‌های منطقه آگاه باشد.

سفیر انگلیس در سازمان ملل تصریح کرد: ما از حق اسرائیل برای دفاع از خودش حمایت می‌کنیم. ما خواهان بازگشت ثبات به منطقه و پایان خشونت‌ها هستیم.

فرانسه: آتش‌بس فوری باید در غزه برقرار شود

نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز در این نشست شورای امنیت گفت: ما خواستار خویشتنداری در سراسر خاورمیانه و دور شدن از هرگونه تشدید تنش نظامی هستیم.

این دیپلمات فرانسوی و عضو دائم شورای امنیت تاکید کرد: ما خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه و آزادی گروگان‌ها هستیم.

سوئیس تمام طرفها را به گفتگو و خویشتنداری فراخواند

نماینده سوئیس در سازمان ملل نیز در این نشست شورای امنیت گفت: سوئیس تمام طرف‌ها را به خویشتنداری و گفتگو دعوت می‌کند. از همه طرف‌ها درخواست می کنیم قطعنامه‌های شورای امنیت را اجرا کنند و به قوانین انسان‌دوستانه احترام بگذارند.

این دیپلمات کشور سوئیس و حافظ منافع آمریکا در ایران گفت: حملات در جولان، لبنان و تهران نشان می‌دهد باید تمام تلاش خود را برای پایان‌ دادن به خشونت‌ها انجام دهیم.

اسلوونی خواستار خویشتنداری همه طرفها شد

سفیر و نماینده اسوونی در سازمان ملل نیز در این نشست شورای امنیت با ابراز نگرانی از حمله تروریستی در تهران و بالا گرفتن تنش ها، از همه طرف های درگیری در خاورمیانه خواست خویشتنداری کنند.

نماینده اسلوونی در سازمان ملل گفت: اتفاقی که در تهران رخ‌ داد بسیار نگران‌کننده و نشان‌دهنده بالاگرفتن تنش‌ها است. بعد از جنگ جهانی دوم، نظم جهانی براساس احترام به منشور سازمان ملل بود. از همه طرف‌ها می‌خواهیم خویشتنداری کنند.

سیرالئون خواستار تحقیقات جامعه درباره حمله اسرائیل به هنیه در تهران شد

نماینده سیرالئون در سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت گفت: حمله روز چهارشنبه تمامیت ارضی ایران را نقض کرد و ما آن را محکوم می‌کنیم.

نماینده سیرالئون در سازمان ملل گفت: درخواست داریم درمورد حمله امروز در ایران تحقیقات جامعی انجام شود.

فلسطین: اسرائیل باید متوقف شود/ ترور هنیه و نقض تمامیت ارضی ایران را محکوم می کنیم

فدا عبدالهادی ناصر، معاون ناظر دائمی دولت فلسطین در سازمان ملل به شورای امنیت گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین ترور هنیه در تهران و نقض تمامیت ارضی ایران را با شدیدترین لحن ممکن محکوم می کند. ناتوانی جامعه جهانی در پاسخگو کردن اسرائیل، باعث شده است، به این باور برسد که می تواند اقدامات تروریستی علیه مردم فلسطین را تشدید کند .

او تصریح کرد: «اسرائیل دهه‌هاست که ظالم، شکنجه‌گر و قاتل فلسطینی‌ها بوده و بی‌ثبات‌کننده دیرینه منطقه ماست.» برای اسرائیل، خشونت و ترور سرمایه اصلی هستند نه قوانین بین المللی ، حقوق بشری و میانجیگری سایر کشورها. اسرائیل هیچ خط قرمزی نمی شناسد.

او گفت: «اسرائیل باید متوقف شود. ما بار دیگر با نهایت فوریت از شورای امنیت، مجمع عمومی و همه کشورهای قانونمند و دوستدار صلح می خواهیم که برای توقف تجاوزات وحشتناک و جنایتکارانه اسرائیل علیه مردم فلسطین و منطقه ما، فورا اقدام کنند.

ناصر خواستار پاسخگویی به ترور هنیه و « کشته و مجروح کردن بیش از ۱۳۰ هزار کودک، زن و مرد فلسطینی در این ۳۰۰ روز وحشت و جهنم در غزه شد.»

او تصریح کرد: ترور هنیه و سایر جنایت های اسرائیل قبل و بعد از این حمله، نشان می دهد که اسرائیل مصمم است، خواست شورای امنیت و جامعه بین المللی را نادیده بگیرد و به ویران کردن غزه، اشغالگری و سایر سیاست های نژاد پرستانه ، تبعیض آمیز و نفرت انگیز خود ادامه دهد.

وی افزود: «جامعه بین‌المللی باید انتخاب کند. بگذارید این انتخاب برای صلح و امنیت باشد، اجازه ندهید اسرائیل همه ما را به نابودی بکشاند.»

هشدار عراق: اسرائیل حقوق بین الملل را نقص کرده است/ تل آویو در تلاش برای گسترش جنگ در منطقه است

«کاظم الفتلاوی» نماینده دائم عراق در سازمان ملل متحد و شورای امنیت در واکنش به تجاوز اسرائیل و شهادت اسماعیل هنیه گفت: جامعه بین‌المللی نتوانسته است جنایت‌های اسرائیل را متوقف کند.

وی تاکید کرد: اسرائیل سعی می‌کند دایره جنگ را در منطقه گسترش دهد که تبعات بسیار خطرناکی دارد که کنترل آن دشوار خواهد بود.

الفتلاوی تصریح کرد: از شورای امنیت می‌خواهیم با توقف جنگ غزه صلح و امنیت جهانی را حفظ کند، بر حمایت خود از مردم فلسطین تأکید می‌کنیم. او همچنین نسبت به نیات شوم اسرائیل هشدار داد و گفت: تل آویو تلاش دارد دایره جنگ را در منطقه گسترش دهد.

لبنان: حملات اسرائیل به بیروت و تهران را محکوم می کنیم/ تمایلی به جنگ نداریم

«هادی هاشم» نماینده و سرپرست نمایندگی لبنان در سازمان ملل نیز در شورای امنیت گفت: «ما حملات اسرائیل به کشورهای منطقه و ترور اسماعیل هنیه را ساعاتی پس از حمله به حومه بیروت محکوم می‌کنیم. ما بر عدم تمایل لبنان، دولت و مردم آن به جنگ و پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ تاکید می‌کنیم. ما نقشه‌راه و چشم‌اندازی برای رسیدن به راهکاری ارائه کردیم که حقوق لبنان و همچنین ثبات را حفظ کند».

این مقام دولت لبنان افزود: «تجاوز به ضاحیه جنوبی بیروت خطرناک‌ترین فصل درگیری است و تنش‌زایی خطرناکی را در پی دارد زیرا یک منطقه مسکونی هدف حمله قرار گرفت. ما بارها در مورد نیات اسرائیل برای تنش‌زایی و حملات به لبنان هشدار داده‌ایم که منطقه را وارد یک جنگ تمام‌عیار با عواقب وخیم می‌کند».

او تصریح کرد: «ما می‌بینیم که تجاوزات اسرائیل به پایتخت ما، بیروت می‌رسد و این پیامی خونین، روشن و صریح است. »

این مقام لبنانی همچنین گفت: «جنایت اسرائیل در قتل اسماعیل الغول خبرنگار الجزیره و رامی الریفی عکاس خبری در غزه را محکوم می‌کنیم».

هشدار سوریه: آمریکا از سیاست های مخرب خود دست بردارد

قصی الضحاک سفیر و نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد نیز در جلسه نشست شورای امنیت با محکوم کردن حملات اسرائیل گفت: جنایتکاران جنگی رژیم اسرائیل تصمیم گرفته اند که به تجاوزات خونین خود و شعله ورکردن جنگ در منطقه ادامه دهند.

او اسرائیل را مسؤول عملیات چند روز پیش در شهرک مجدل شمس در جولان دانست که در جریان آن ۱۲ تن کشته و بیش از ۴۰ تن دیگر زخمی شدند، عملیاتی که تل آویو از آن به عنوان بهانه برای حمله به بیروت و ترور هنیه در تهران استفاده کرد.

الضحاک ادامه داد: حفظ صلح و ثبات جهان مسلتزم آن است که دولت‌های مستقر در آمریکا از سیاست مخرب خود دست بردارند و اجازه دهند که شورای امنیت براساس منشور این سازمان به اختیارات قانونی‌اش عمل کند.

ادعای اسرائیل: حزب‌الله، حماس و حوثی‌ها (انصارالله یمن) تنها با کمک سر مار می‌توانند زهر بریزند

معاون نمایندگی اسرائیل در سازمان ملل نیز در این نشست شورای امنیت مدعی شد: «نشست امروز شورای امنیت به تقاضای حامی شماره یک تروریسم دولتی در جهان تشکیل شده است و این نشان می‌دهد که چه سطحی از ریاکاری دارد رخ می‌دهد. جمهوری اسلامی مسئول ترسناک‌ترین وحشی‌گری‌ها در منطقه و جهان است.»

او ادعا کرد: « کسانی که واقعا خواستار ثبات در خاورمیانه هستند، باید از حذف تروریست‌های بزرگ استقبال کنند، نه اینکه به طرف‌های درگیر خویشتن‌داری را توصیه کنند.»

معاون سفیر اسرائیل در سازمان ملل مدعی شد: جمهوری اسلامی ایران سالانه ۲۶۰ میلیون دلار به حماس و جهاد اسلامی کمک می‌کند و این کمک در ۹ ماه اخیر افزایش یافته است و بیش از ۳۰ درصد سلاح‌هایی که اسرائیل در غزه توقیف کرده است، تولید ایران بوده‌اند.

این مقام اسرائیلی در ادامه ادعاهای خود افزود: حزب‌الله، حماس و حوثی‌ها (انصارالله یمن) تنها با کمک سر مار می‌توانند زهر بریزند. از زمان حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل، ایران علاوه بر ارائه فن‌آوری موشک‌های نقطه‌زن، مهمات ضدتانک و پهپاد به حزب‌الله، بیش از ۸۰۰ میلیون دلار به این گروه کمک کرده است.

ایران: آمریکا درباره ترور اسماعیل هنیه مقصر است

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع «وضعیت خاورمیانه» گفت که ایران حق ذاتی خود را برای دفاع ازخود، مطابق با حقوق بین‌الملل، برای پاسخ قاطع به این اقدام تروریستی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه اسماعیل هنیه در خاک خود در زمان لازم و مناسب، محفوظ می‌دارد.

متن سخنرانی امیرسعید ایروانی در شورای امنیت به شرح زیر است:

آقای رئیس،

ابتدا مایلم مراتب قدردانی صمیمانه خود را از فدراسیون روسیه بابت تشکیل این نشست اضطراری ابراز نمایم. همچنین از چین والجزایر که درخواست برگزاری این نشست را کردند و از سایراعضایی که حمایت کردند، قدردانی می‌نمایم.

درخواست این نشست فوری را دادیم تا امروز در شورای امنیت حاضر شویم و به موضوعی پر اهمیت و بسیار فوری بپردازیم؛ موضوعی که صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند و اصولی راکه این سازمان ملل متحد بر اساس آن تأسیس شده، به چالش می‌کشد. همانطور که در مکاتبه امروز به شما اشاره شده، درنتیجه اقدام تروریستی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل، آقای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رهبر بزرگ مبارزه مشروع مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت، به‌صورت بزدلانه‌ای ترور شد.

آقای هنیه که به دعوت رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران با حضور رهبران بسیاری از کشورهای خارجی در تهران حضور داشت، به همراه همراهش در محل اقامت خود در تهران درحدود ساعت ۲ بامداد چهارشنبه هدف این اقدام تروریستی قرارگرفت. این اقدام تروریستی تنها یک نمونه دیگر از الگوی دهه‌ها تروریسم رژیم اسرائیل است که فلسطینی‌ها و دیگر حامیان و همدلان قضیه فلسطین در سراسر منطقه و فراتر از آن را مورد هدف قرارداده است.

علاوه بر اهداف تروریستی، رژیم اسرائیل نیز هدف سیاسی ازاین اقدام داشت که برهم زدن روز اول دولت جدید جمهوری اسلامی ایران بود که اولویت آن تقویت صلح و ثبات در منطقه وارتقاء همکاری‌ها و تعاملات سازنده با جامعه بین‌المللی است.

جمهوری اسلامی ایران این اقدام تروریستی شنیع را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند و آن را به‌عنوان نقض جدی حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد و همچنین تجاوز به حاکمیت و امنیت ملی ایران می‌داند. این اقدام تجاوزکارانه تروریستی، که به اندازه کافی تحریک‌آمیزاست، نقض جدی صلح و امنیت است و نیازمند اقدام فوری ومؤثر شورای امنیت سازمان ملل در اجرای وظایفش بر اساس منشور است.

این جنایت جدا از سایر تجاوزات نیست، بلکه بخشی از یک الگوی گسترده‌تر از اقدامات و سیاست‌های تجاوزکارانه رژیم اسرائیل علیه سایر کشورها در منطقه است. تنها چند ساعت پیش از این جنایت فجیع، این رژیم حملات تروریستی بزدلانه‌ای را در حومه جنوبی بیروت، لبنان، انجام داد که غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار داد.

رهبران جنگ‌طلب این رژیم یاغی بی‌اعتنایی کامل به اصول وهنجارهای اساسی حقوق بین‌الملل را نشان داده‌اند.

جنایات آن‌ها فقدان تعهد به صلح و ثبات در منطقه را آشکارمی‌کند و نشان می‌دهد که قصد دارند جنگ را در سراسر منطقه تشدید و گسترش دهند.

مسئولیت ایالات متحده آمریکا به عنوان متحد استراتژیک واصلی‌ترین حامی رژیم اسرائیل در منطقه در این جنایت هولناک نباید نادیده گرفته شود. این اقدام بدون مجوز و حمایت اطلاعاتی آمریکا نمی‌توانست اتفاق بیفتد.

ادامه تجاوزات اسرائیل صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند. جامعه بین‌المللی، به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل، نمی‌توانندنسبت به این جنایات هولناک بی‌تفاوت بمانند و باید اقدامات قاطعانه‌ای برای رسیدگی به این نقض‌ها و مسئول دانستن عاملان آن انجام دهند.

آقای رئیس،

حملات مداوم و سیستماتیک علیه غیرنظامیان فلسطینی در غزه، که با استفاده نامتناسب از زور و حملات کورکورانه همراه است، منجر به گرفتن غم‌انگیز جان‌های بسیاری، تخریب گسترده و تعمیقبحران‌های انسانی شده است. این اقدامات که زیرساخت‌های غیرنظامی، مناطق مسکونی وتأسیسات پزشکی را هدف قرار می‌دهد، نه‌تنها نقض حقوق بین‌المللی بشردوستانه است، بلکه بر اساس کنوانسیون‌های ژنوجنایات جنگی محسوب می‌شود. متأسفانه، بی‌عملی و ناتوانی شورای امنیت باعث شده است که این رژیم جسارت بیشتری پیدا کند و به ارتکاب جنایات جنگی علیهمردم مظلوم فلسطین و اقدامات تجاوزکارانه علیه سایر کشورهایمنطقه ادامه دهد.

جمهوری اسلامی ایران بارها از پیامدهای جدی فعالیت‌هایشریرانه رژیم اشغالگر اسرائیل برای صلح و امنیت منطقه‌ای وبین‌المللی هشدار داده است. با وجود این تحریکات، جمهوری اسلامی ایران همواره حداکثرخویشتنداری را اعمال کرده است.

پس از حمله تروریستی بزدلانه رژیم اسرائیل به اماکن دیپلماتیک ما در پایتخت سوریه، دمشق، به سرعت شورای امنیت سازمان ملل و دبیرکل را از اقدام خلاف بین‌المللی رژیم اسرائیل مطلع کردیم واز شورای امنیت خواستیم که این اقدام جنایتکارانه و تروریستی را قاطعانه محکوم کرده و اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرارچنین جنایات و تجاوزاتی را انجام دهد.

متأسفانه، شورای امنیت در انجام وظیفه خود برای حفظ صلح وامنیت بین‌المللی ناکام مانده و ایالات متحده آمریکا مانع از صدورنهایی پیش‌نویس بیانیه مطبوعاتی پیشنهادی روسیه در محکومیت اقدام وحشیانه رژیم اسرائیل شد.

اکنون ضروری است که رژیم اشغالگر به طور کامل در قبالجنایات خود پاسخگو باشد. این رژیم نباید مجاز به فرار از مسئولیت در قبال نقض‌ها وپیامدهای آن باشد.

آقای رئیس،

اعضای محترم شورا،

طی ده ماه گذشته، برخی کشورها، به ویژه ایالات متحده آمریکا، رژیم اسرائیل را از هر گونه مسئولیت در قبال کشتار در غزه وفعالیت‌های شریرانه در منطقه محافظت کرده‌اند.

این کشورها نه‌تنها حق ذاتی گروه‌های مقاومت فلسطینی را برای دفاع از خود در برابر جنایات رژیم اسرائیل انکار کرده‌اند، بلکه بهشکل شرم‌آوری کشتار و نسل‌کشی این رژیم علیه مردم بی‌دفاع توسط رژیم صهیونیستی فلسطین را به بهانه دفاع از خود توجیه کرده‌اند.

آن‌ها تلاش‌های بی‌رحمانه‌ای برای توجیه و پوشاندن جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین از طریق تفسیرهای دلخواه وگمراه‌کننده از مفهوم دفاع از خود انجام داده‌اند.

متأسفانه، ایالات متحده آمریکا بار دیگر تصمیم گرفته‌ چشم خودرا بر روی واقعیت ببندد و از ریشه‌های وضعیت کنونی غافل شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین مانند حماس و دیگر گروه‌های مقاومتدر منطقه تروریست نیستند. آن‌ها طبق قوانین بین‌المللی، گروه‌های مشروع و قانونی هستند و برای مبارزه با اشغالگری‌ها و تجاوز ات ایجاد شده‌اند.

امروز در این نشست و در یک نمایش مزورانه، این سه کشور به دروغ جمهوری اسلامی ایران را مقصر دانسته و متهم کرده‌اند؛ بی‌آن‌که به ناکامی‌ها و شکست‌های خود به‌عنوان اعضای دائمی شورای امنیت در پایبندی به تعهدات بین‌المللی خود برای حفظ صلح و امنیت در منطقه اذعان نمایند.

آقای رئیس،

شورای امنیت باید بدون تردید رژیم اسرائیل را برای این اقدام تروریستی وحشتناک به‌عنوان نقض جدی حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد و همچنین تجاوز به حاکمیت و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران محکوم کند.

این محکومیت باید قوی، واضح و منعکس‌کننده مخالفت جامعه بین‌المللی در برابر چنین نقض‌هایی باشد.

علاوه بر این، شورای امنیت باید اقدامات فوری برای پاسخگوکردن رژیم اسرائیل در قبال این اقدامات تجاوزکارانه انجام دهد. این شامل در نظر گرفتن تحریم‌ها و سایر اقداماتی است که برای جلوگیری از نقض‌های بیشتر و نشان دادن اینکه فعالیت‌های شریرانه این رژیم توسط جامعه بین‌المللی تحمل نخواهد شد، ضروری است.

شورا باید از رژیم اسرائیل بخواهد که فوراً تمامی اقدامات تجاوزکارانه علیه سرزمین‌های فلسطینی و سایر کشورهای منطقه را متوقف کند.

این درخواست باید با فراخوانی برای پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی، سرزمین لبنان و بلندی‌های جولان اشغالی سوریه مطابق با حقوق بین‌الملل و اصول سازمان ملل متحد همراه باشد.

در نهایت، جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود را برای دفاع ازخود، مطابق با حقوق بین‌الملل، برای پاسخ قاطع به این اقدام تروریستی و جنایتکارانه در زمان لازم و مناسب، محفوظ می‌دارد. جمهوری اسلامی ایران تعهد خود نسبت به حقوق بین‌الملل واهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد را اعلام می‌دارد. معتقدیم که صلح و ثبات در منطقه تنها از طریق احترام به این اصول قابل دستیابی است.


نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد: ما از ترور اسماعیل هنیه آگاه نبودیم و در آن عملیات هم هیچ نقشی نداشتیم

منبع: اصلاحات نیوز
? نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد: ما از ترور اسماعیل هنیه آگاه نبودیم و در آن عملیات هم هیچ نقشی نداشتیم