نمایشگاه‌های معرفی محصولات استان کرمان در کشورهای مختلف برگزار شود

گروه استان‌ها – استاندار کرمان گفت: نمایشگاه‌های معرفی محصولات تولید شده در استان کرمان در کشورهای مختلف به صورت هدفمند برگزار شود. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان ، علی زینی‌وند صبح امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان که با حضور پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نوری […]

گروه استان‌ها – استاندار کرمان گفت: نمایشگاه‌های معرفی محصولات تولید شده در استان کرمان در کشورهای مختلف به صورت هدفمند برگزار شود.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان ، علی زینی‌وند صبح امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان که با حضور پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نوری معاون سازمان توسعه و تجارت برگزار شد با بیان اینکه استان کرمان در ابعاد مختلف به‌ویژه حوزه صادرات، ظرفیت‌های بزرگی دارد اظهار داشت: تراز تجاری استان کرمان ۷۰۰ میلیون دلار مثبت است.

وی با اشاره به اینکه بازارهای صادراتی استان باید ارتقا پیدا کند و این مهم دور از دسترس نیست گفت: بازارهایی در نزدیکی کرمان و در چابهار وجود دارد که با حمل و نقل دریایی می‌توان به هند رسید و از این ظرفیت استفاده کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و تمرکز بر صادرات، حداقل ظرفیت صادراتی استان را به پنج میلیون دلار رساند افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها در کشورهای مختلف برای معرفی محصولات تولید شده در استان کرمان بسیار اهمیت دارد و این نمایشگاه‌ها باید هدفمند برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه متخصصین امر را باید از جوانان تحصیلکرده با انگیزه انتخاب کرد و با نوآوری اجازه داد این حوزه ارتقا پیدا کند بیان کرد: از هزینه‌های اولیه نترسید چرا که قطعاً سرمایه گذاری است.

زینی‌وند با بیان اینکه در رقابت شدیدی که در دنیا وجود دارد باید به دنبال پر کردن خلاءهای بازار بود و بازارهای جدید ایجاد کرد ادامه داد: برندسازی در بازاریابی بسیار اهمیت دارد و امروز می‌بینیم که چگونه بعد از گذشت سال‌ها هنوز یک برند لوازم خانگی در کشور میان مردم مطرح است و حتی معلوم نیست که هم الان کیفیت قبل را داشته باشد.

۲٫۲ میلیارد دلار صادرات استان کرمان به دیگر کشورهاست
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: صادرات ایران به ۴۳ میلیارد دلار رسید
معاون سازمان توسعه تجارت: تولید محصولات دانش بنیان از خروج یک هزار میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرد

وی با اشاره به اینکه پذیرفته نیست که رقابت ناسالم خودی‌ها باعث از دست رفتن بازار صادراتی شود گفت: در صادرات باید نیاز مخاطب دنیا را شناخت و بر اساس آن برنامه‌ریزی کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه صادرات محصولات معدنی استان افزایش پیدا کرده ادامه داد: یکی از دلایل آن افزایش قیمت دلار است و نشان می‌دهد با سیاست‌های ارزی تغییر می‌کند و خوب نیست.

انتهای پیام/۵۱۱/س




نمایشگاه‌های معرفی محصولات استان کرمان در کشورهای مختلف برگزار شود

منبع: تسنــیم
? نمایشگاه‌های معرفی محصولات استان کرمان در کشورهای مختلف برگزار شود