نماز نماد بندگی انسان و آسان‌کننده زندگی است

به گزارش نذیر کرمان از کرمان و به نقل از روابط عمومی عقیدتی سیاسی پلیس، جلسه ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی صبح امروز، ۱۳ شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری و جمعی از کارکنان فراجا در مسجدالزهرا (س) ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمان برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه در این جلسه […]


به گزارش نذیر کرمان از کرمان و به نقل از روابط عمومی عقیدتی سیاسی پلیس، جلسه ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی صبح امروز، ۱۳ شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری و جمعی از کارکنان فراجا در مسجدالزهرا (س) ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه در این جلسه با اشاره به اهمیت نماز، گفت: نماز نماد بندگی است و براساس آیات و روایات در نماز پنج نکته وجود دارد که اگر در زندگی هم آنها را رعایت کنیم، زندگی آسان می‌شود.

وی نخستین نکته را اصل طهارت دانست و افزود: نخستین نکته‌ای که باید در نماز رعایت کنیم طهارت است. در زندگی، همه چیز از دیدنی و شنیدنی، خوردنی، پوشیدنی و… پاک و ناپاک دارد و اگر اصل طهارت را رعایت کنیم بالا می‌رویم.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه دومین اصل نماز نیت «قربة‌الی‌الله» است و اگر کارهای ما هم با این نیت باشد خدا به زندگی ما برکت می‌دهد، تصریح کرد: نماز قبله لازم دارد، در زندگی نیز باید قبله داشته باشیم یعنی جهت و همه کارهایمان به سمت خدا باشد. نماز آداب دارد و در تمام امور زندگی نیز باید آداب را رعایت کنیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نماز برای بالا رفتن به امام نیاز دارد. انسان نیز در زندگی به امام و راهنما نیاز دارد، حال امام کیست؟ امام همان است که خداوند فرمود «إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ».

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان با طرح این سؤال که عقلانیت به چه معناست؟ و عاقل کیست؟ اظهار کرد: عاقل عاقبت اندیش است. کسی عاقل است که آخر را اول ببیند و هرگز به جمله «چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی» نرسد.

انتهای پیام


نماز نماد بندگی انسان و آسان‌کننده زندگی است

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? نماز نماد بندگی انسان و آسان‌کننده زندگی است