نماز جمعه یکی از کانون‌های رساننده پیام عاشورا به مردم است

نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه نماز جمعه هم عبادی است و هم سیاسی، گفت: جنبه سیاسی نماز جمعه یعنی حرف‌های روز مردم را زدن. تاریخ گذشته را مرور کردن و مردم را برای آینده آماده کردن و نماز جمعه با این ویژگی‌ها می‌تواند یکی از کانون‌هایی باشد که […]

نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه نماز جمعه هم عبادی است و هم سیاسی، گفت: جنبه سیاسی نماز جمعه یعنی حرف‌های روز مردم را زدن. تاریخ گذشته را مرور کردن و مردم را برای آینده آماده کردن و نماز جمعه با این ویژگی‌ها می‌تواند یکی از کانون‌هایی باشد که پیام عاشورای حسینی که احیاکننده دین است را به مردم برساند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در گفت و گو با نذیر کرمان با گرامیداشت پنجم مرداد ماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه اظهار کرد: نماز جمعه در بین عباداتی که خداوند مقرر فرموده، ویژگی‌هایی دارد که در کمتر عبادتی هست؛ نخستین ویژگی نماز جمعه، تجمع مردم است و در واقع انعقاد نماز جمعه با تجمع مردم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه نکته دیگر این است که نماز جمعه یک بار در هفته است و زمان خاصی دارد، افزود: ویژگی دیگر این است که نماز جمعه هم عبادی است و هم سیاسی؛ هم عبادت اسلام را به تصویر می‌کشاند و جلوه‌ای از عبادت را نشان می‌دهد و هم جلوه‌ای از سیاست را.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: جنبه سیاسی نماز جمعه یعنی حرف‌های روز مردم را زدن. تاریخ گذشته را مرور کردن و مردم را برای آینده آماده کردن. آن هم با نگاه الهی و جماعتی، که در متون دینی داریم “یدالله مع الجماعه”

امام جمعه کرمان بیان کرد: نماز جمعه با این ویژگی‌ها می‌تواند یکی از کانون‌هایی باشد که پیام عاشورای حسینی که احیاکننده دین است را به مردم برساند.

وی اظهار کرد: مردم هر سال در محرم و عاشورا با امام حسین علیه السلام، اخلاق، نگاه سیاسی و بصیرت او تجدید پیمان کرده و صحنه حق و باطل را بار دیگر پیش چشمشان مرور می‌کنند و نماز جمعه باید این کار را هر هفته انجام بدهد و یکی از بهترین منابع آن می‌تواند بحث عاشورا و نهضت و قیام امام حسین علیه السلام باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: وقتی نماز جمعه رسالت خود را اینگونه انجام بدهد، نماز جمعه عاشورایی است و همان کاری که دین می‌خواهد انجام می‌دهد و به همین دلیل ائمه جمعه باید در نماز جمعه هم مردم را به تقوا دعوت نموده و در کنارش مسئله روز مردم را بگویند تا مردم با آگاهی کامل تصمیم بگیرند.

وی تصریح کرد: امسال که نماز جمعه با روز عاشورا مصادف شده، ائمه جمعه بایستی به این موضوع بیشتر بپردازند و بحث نماز جمعه عاشورایی را بیشتر برجسته کنند.

انتهای پیام




نماز جمعه یکی از کانون‌های رساننده پیام عاشورا به مردم است

منبع: ایـسنا
? نماز جمعه یکی از کانون‌های رساننده پیام عاشورا به مردم است