نماز جمعه پشتوانه مستحکم برای نظام و انقلاب به شمار می‌رود

فت فتو/کرمان امام جمعه بم ضمن تبریک سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور گفت: نماز جمعه پشتوانه مستحکم برای نظام و انقلاب به شمار می‌رود. حجت‌الاسلام قاسم دانشی در حاشیه غبار روبی از مرقد شهدای بم، در گفت‌وگو با فت فتو، با اشاره به روز پنجم مردادماه، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران، عنوان […]

فت فتو/کرمان امام جمعه بم ضمن تبریک سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور گفت: نماز جمعه پشتوانه مستحکم برای نظام و انقلاب به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام قاسم دانشی در حاشیه غبار روبی از مرقد شهدای بم، در گفت‌وگو با فت فتو، با اشاره به روز پنجم مردادماه، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران، عنوان کرد: از مهم‌ترین اتفاق دینی و مذهبی بعد از شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی، برگزاری اولین نماز جمعه در سال ۵۸ به امامت ابوذر زمان، مفسر قرآن آیت‌الله طالقانی است.

وی ادامه داد: نماز جمعه، به عنوان یک مراسم عبادی ـ سیاسی، در بین امت اسلام از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است و به عنوان مهم‌ترین پایگاه مذهبی و سیاسی، ثمره انقلاب به رهبری امام راحل است که نقش به سزایی در ترویج فرهنگ دینی و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان  داشته است.

امام جمعه بم افزود: نماز جمعه، مظهر وحدت جامعه و تجلی قدرت و صلابت مؤمنان است و مهم‌ترین مصداق همدلی و هم‌زبانی محسوب شده و پشتوانه مستحکم برای نظام و انقلاب به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: نماز جمعه پایگاه و جایگاه ارزشمند فرهنگی، اجتماعی، عبادی و سیاسی برای مردم و جامعه بوده که خطیب های جمعه مسائل سیاسی، فرهنگی و اعتقادی را مطرح و همچنین پیگیر مطالبه به حق مردم نیز هستند.

وی مصلی و نماز جمعه را قطب و قرارگاه فرهنگی دانست و گفت: مصلی نماز جمعه قدمگاه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بود؛ اعزام به جبهه‌ها و تشییع پیکر پاک شهدا از همین مکان انجام می‌شد.

امام جمعه بم، افزود: مصلی نگاه مردمی دارد؛ از ظرفیت مردم برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این مکان مقدس استفاده می‌شود.

وی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدارائمه سراسر کشور افزود: ایشان نماز جمعه را در سلسله قدرت نرم نظام اسلامی، حلقه‌ای بسیار مهم و فریضه‌ای استثنایی خواندند و تأکید کردند که امام‌جمعه سخنگوی انقلاب اسلامی است و یکی از وظایف اساسی او بازتولید مفاهیم معرفتی و مبانی انقلابی و پاسخگویی به شبهات با زبان روز و تبیین مستدل آنها و رفتار پدرانه با همه است.

امام جمعه بم به بیان اهمیت جایگاه نماز جمعه پرداختند و با اشاره به جایگاه استثنایی آن در میان فرائض دینی گفت: «پیوند میان توجه به خدا و حضور و اجتماع مردمی»، «ذکر و یاد خدا به‌صورت دسته‌جمعی و نزول برکات آن بر جمع»، «استمرار بدون توقف نماز جمعه در هر هفته»، «پایگاهی مهم برای طرح مسائل مختلف جامعه اعم از مسائل فکری، خدمات اجتماعی، همکاری‌های عمومی و آمادگی‌ها و بسیج نظامی» و «آمیختن معنویت با سیاست» از مهمترین ویژگی‌های نمازجمعه است که آن را تبدیل به ظرفیت عظیم و فرصت فوق‌العاده کرده است.

به گزارش فت فتو، امام جمعه بم وروسای ادارت بر مزار شهدا گمنام و دیگر شهدا و اولین امام جمعه بم حجت الاسلام علامه  گرد هم آمده وضمن غبارروبی و عطر افشانی صلوات نثار روح پاک این عزیزان فرستادند.

انتهای پیام




نماز جمعه پشتوانه مستحکم برای نظام و انقلاب به شمار می‌رود

منبع: ایـسنا
? نماز جمعه پشتوانه مستحکم برای نظام و انقلاب به شمار می‌رود