نذیر کرمان/کرمان رسانهها با نقش بیبدیل خود میتوانند به معرفی ظرفیتهای گردشگری و صنایعدستی استان کرمان و تبیین مفهوم گردشگری پایدار کمک کرده و با نقدهای سازنده، زمینهساز حفظ و توسعه میراث فرهنگی این استان شوند. سعید شاهرخی، مدیرکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان کرمان، امروز ۲۳ دی در کارگاه آموزشی «رسانه و میراثفرهنگی» در […]
نذیر کرمان/کرمان رسانهها با نقش بیبدیل خود میتوانند به معرفی ظرفیتهای گردشگری و صنایعدستی استان کرمان و تبیین مفهوم گردشگری پایدار کمک کرده و با نقدهای سازنده، زمینهساز حفظ و توسعه میراث فرهنگی این استان شوند.
سعید شاهرخی، مدیرکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان کرمان، امروز ۲۳ دی در کارگاه آموزشی «رسانه و میراثفرهنگی» در کرمان بر اهمیت نقش اصحاب رسانه در حفظ و توسعه میراث فرهنگی پایدار تأکید کرد.
وی اصحاب رسانه را بهعنوان مفیدترین قشر جامعه در این حوزه معرفی کرد و گفت: رسانهها نه تنها ظرفیتهای گردشگری و صنایعدستی استان را به جامعه معرفی میکنند، بلکه بهعنوان پل ارتباطی میان مردم و مدیران فرهنگی، نقش بیبدیلی در تعریف و تبیین گردشگری پایدار ایفا میکنند.
میراث فرهنگی پایدار و جایگاه رسانهها
شاهرخی با اشاره به اهمیت حفظ اصالت و ارزشهای میراثفرهنگی در مسیر توسعه پایدار، گفت: این رسانهها هستند که میتوانند بهطور مؤثر توضیح دهند گردشگری پایدار چیست و چگونه باید به این هدف دست یافت. رسانه با تولید محتوای آگاهیبخش و تحلیلهای عمیق، مسیر درستی را برای حفظ و استفاده از میراث فرهنگی ترسیم میکند.
انتقاد سازنده، ابزاری برای بهبود عملکرد
وی بیان کرد: انتقادات مفید اصحاب رسانه، نگهبان میراثفرهنگی استان است. این انتقادها نهتنها به شناسایی مشکلات کمک میکند، بلکه راهحلهایی برای ارتقاء وضعیت موجود ارائه میدهد.
شاهرخی تأکید کرد که رسانهها با نگاهی واقعبینانه و علمی میتوانند بهعنوان بازوی حمایتی میراث فرهنگی عمل کرده و در معرفی ظرفیتهای این استان غنی تأثیرگذار باشند.
معرفی ظرفیتهای گردشگری و صنایعدستی
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با تأکید بر ظرفیتهای بینظیر این استان، اظهار کرد: کرمان با داشتن آثار تاریخی و فرهنگی منحصربهفرد، پتانسیل عظیمی در حوزه گردشگری دارد. صنایعدستی اصیل و متنوع این استان نیز میتواند نقشی کلیدی در توسعه اقتصادی پایدار ایفا کند. اما تمام این ظرفیتها، زمانی به نتیجه میرسد که رسانهها بتوانند آنها را به درستی معرفی کرده و از فرصتهای موجود بهرهبرداری کنند.
به گزارش نذیر کرمان، همکاری نزدیک میان رسانهها و مدیران فرهنگی میتواند تأثیرات مثبتی بر حفاظت و توسعه پایدار میراث فرهنگی استان کرمان داشته باشد. این تعامل دوسویه، هم به تقویت آگاهی عمومی کمک میکند و هم با بهرهگیری از انتقادهای سازنده، عملکرد مدیران را بهبود میبخشد.
میراث فرهنگی پایدار در گرو مشارکت تمامی ارکان جامعه است و رسانهها، بهعنوان صدای مردم، میتوانند نقشی اساسی در تحقق این هدف ایفا کنند.
به گزارش نذیر کرمان، کارگاه آموزشی «رسانه و میراث فرهنگی» با حضور تعدادی از خبرنگاران کرمان در محل اتاق بازرگانی برگزار شد.
انتهای پیام
منبع: ایـسنا ? نقش کلیدی رسانهها در توسعه گردشگری پایدار کرمان
به گزارش رسانههای روسی، مهدی زارع به عضویت تیم اخمتگروزنی درآمد. به گزارش نذیر کرمان، مهدی زارع گل گهر در آستانه انتقال به تیم اخمتگروزنی قرار دارد و مراحل انتقال او به فوتبال روسیه در آستانه نهایی شدن است. انتظار می رود این بازیکن ۲۱ ساله در اولین اردوی تیم گروزنی بعد از امضای قرارداد […]
نذیر کرمان/کرمان نشست کارگروه توسعه صادرات استان کرمان با موضوع معرفی بازارهای صادراتی پاکستان و جایگاه کرمان در این بازار برگزار شد. امیر حسنزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان امروز ۲۳ دی در این جلسه با اشاره به اهمیت توجه به بازارهای منطقه و کشورهای همسایه، اظهار کرد: کشور پاکستان ۹۰۰ کیلومتر با کشور […]
نذیر کرمان/کرمان دریافت کارت اهدای عضو به افراد این امکان را میدهد که پس از مرگ، اعضای بدنشان به بیماران نیازمند پیوند شود. این کارت از طریق وبسایتها، اپلیکیشنها و مراکز درمانی قابل دریافت است. کارت اهدای عضو به عنوان نمادی از نیت خیر و تصمیم انساندوستانه، نشاندهنده تمایل افراد برای اهدای اعضای بدن خود […]
نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: ۹۰۰ خانوار روستایی مجتمع پاتک شهرستان منوجان از آب آشامیدنی پایدار بهرهمند شدند. علیرضا عبدیان امروز ۲۳ دی در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: با حفر و تجهیز یک حلقه چاه در مجتمع پاتک شهرستان منوجان با اعتبار دو میلیارد تومان و […]
پنج × =