نقش دوربین‌های مداربسته در کاهش قاچاق سوخت | اخبار استان کرمان

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه جیرفت گفت: نقش تأثیرگذار دوربین‌های مداربسته در کاهش جرم و شناسایی مجرمان بر کسی پوشیده نیست؛ نبود دوربین‌های مداربسته در جیرفت کار حافظان امنیت را سخت کرده است. رحمان مجاز در گفتگو با خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ در خصوص قاچاق سوخت در شهرستان جیرفت گفت: یکی […]




رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه جیرفت گفت: نقش تأثیرگذار دوربین‌های مداربسته در کاهش جرم و شناسایی مجرمان بر کسی پوشیده نیست؛ نبود دوربین‌های مداربسته در جیرفت کار حافظان امنیت را سخت کرده است.

رحمان مجاز در گفتگو با خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ در خصوص قاچاق سوخت در شهرستان جیرفت گفت: یکی از معضلاتی که الان در جامعه ما وجود دارد به‌خصوص در جنوب استان کرمان و شهرستان جیرفت، بحث قاچاق سوخت است. 

 
رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه جیرفت افزود: قاچاق سوخت در کنار ضرری که برای اقتصاد کشور دارد، سوخت را نیز به هدر می‌دهد و تبدیل به یک معضل بزرگ شده است. 
 
وی بیان کرد: شب‌ها در مسیر جیرفت-کهنوج-بندر‌عباس که حرکت می‌کنید حجم انبوهی از خودرو‌های حمل گازوئیل و سوخت را می‌بینید که در جاده حرکت می‌کنند و هیچ مانعی هم ندارند و کسی از این‌ها حتی سئوال نمی‌کند و در مسیر به راحتی حرکت می‌کنند.
 
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد جیرفت عنوان کرد: این سوخت‌کشی‌ها تاکنون باعث تصادفات خطر‌ناک بسیاری شده‌اند از جمله وقوع آتش‌سوزی و منفجر شدن ماشین‌ها در اثر تصادف و منجر به صدمات جانی و حتی قتل بعضی از انسان‌های بی‌گناهی شده که با ماشین خود در جاده در حال رانندگی بودند و با این خودورهای سوخت‌کش که بسیار بی‌احتیاط و با سرعت بالا رانندگی می‌کردند دچار سانحه شدند. 
 
مجازی مطرح کرد: این موارد در مسیر راین-جیرفت، بم-جیرفت و دهبکری-جیرفت نیز وجود دارد، وقتی که در این مسیر‌ها حرکت می‌کنید این ماشین‌ها را پشت سر هم می‌بینید که در حال تردد هستند، مگر می‌شود کسی متوجه نشود این‌ها ماشین‌های سوخت‌کشی هستند که دارند قاچاق سوخت‌ می‌کنند. 
 
رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه جیرفت تأکید کرد: این موارد حتی روز‌ها نیز در مسیر مشاهده می‌شود و باید مسئولان یک فکر اساسی برای این معضل بزرگ که گریبان‌گیر جنوب کرمان به خصوص شهرستان جیرفت شده است کنند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: نقش تأثیرگذار دوربین‌های مداربسته در کاهش جرم و شناسایی مجرمان بر کسی پوشیده نیست، در شهرستانی که به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگرفتن در ترابری قاچاق سوخت و کالا، شرایط بالقوه افزایش جرم را دارد، نبود سیستم نظارتی هوشمندی مانند دوربین‌های مداربسته کار نیروهای حافظ امنیت را سخت‌تر می‌کند، لذا در این مسیرهایی که گفته شد از آن‌جایی که قاچاق سوخت در آن ها بیش‌تر است نیاز به نصب دوربین‌های امنیتی است تا بتوان این معضل را تا حدی کنترل کرد. 

 
انتهای خبر/فلاح


نقش دوربین‌های مداربسته در کاهش قاچاق سوخت

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? نقش دوربین‌های مداربسته در کاهش قاچاق سوخت