نقش تکرار نشدنی دولت سیزدهم در تامین برق

درحالی‌که سال‌ها کمبود برق و فشار بار سبب خاموشی‌های فراوان می‌شد اما تدابیر دولت سیزدهم و سرمایه‌ای که در این عرصه خرج کرد سبب شد کرمان دیگر دچار قطعی مکرر برق نشود. به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» استان کرمان به‌واسطه معدنی بودن، کارخانجات وابسته زیادی را در دل خود جای […]



درحالی‌که سال‌ها کمبود برق و فشار بار سبب خاموشی‌های فراوان می‌شد اما تدابیر دولت سیزدهم و سرمایه‌ای که در این عرصه خرج کرد سبب شد کرمان دیگر دچار قطعی مکرر برق نشود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» استان کرمان به‌واسطه معدنی بودن، کارخانجات وابسته زیادی را در دل خود جای داده است، ضمن اینکه با قدم در مسیر صنعتی شدن نیز گذاشته است که نیازمند پروژه‌هایی برای دستیابی به برق دارد تا بتواند کارخانجات خود را سرپا نگه دارد و از سوی دیگر برق مشترکین را نیز با مشکل روبه‌رو نکند.

در همین راستا در دولت سیزدهم کارهای تخصصی بزرگی برای صنعت برق رخ داد تا کرمان را از گره برقی خارج کند به جز تصویب و اخذ مجوز ایجاد پنج شهرک تخصصی خورشیدی در شهرستان‌های راین، اسفندقه بافت، رفسنجان، سیرجان و کرمان و شرکت‌های تخصصی که ساخت نیروگاه در بخش صنعت را هم راه‌اندازی کردند در انتهای دولت نیز پروژه‌های به اتمام رسیده نیز افتتاح شد تا مشکلی در تامین برق مصرفی برای تولید و مشترکین خانگی وجود ناشته باشد.

به صورت ویدئوکنفرانس با سرپرست ریاست جمهوری و وزیر نیرو در ابتدای تابستان از  ۶ پروژه فوق توزیع و انتقال برق در استان کرمان هم رونمایی و افتتاح شد.

این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۹۱۵ میلیارد تومان و با هدف تأمین برق پایدار و افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق منطقه به اجرا درآمده‌اند، پست ۱۳۲/۲۰ کیلوولت نودژ که در زمینی به مساحت ۱۰هزار متر مربع احداث شده و شامل یک ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت آمپری و پنج فیدر خروجی ۲۰ کیلوولت است.

 پست ۱۳۲/۲۰ کیلوولت ایرج بسطامی (بم ۳)؛ این پست دارای دو فیدر خط، دو فیدر ترانس با ظرفیت ۸۰ مگاولت آمپر، ۱۶ فیدر خروجی و دو فیدر بانک خازنی است.

خط ۱۳۲ کیلوولت منوجان_نودژ؛ این خط با ۳۹ برج فلزی مشبک و به طول ۲۴ کیلومتر احداث شده است، افزایش ظرفیت پست ۱۳۲/۲۰ کیلوولت عنبرآباد ۱؛ احداث پست ۱۳۲/۲۰ کیلوولت سیار شهربابک و  افزایش ظرفیت پست شهرک مطهری از ۱۵ به ۳۰ مگاولت آمپر از دیگر پروژه‌هایی بودند که افتتاح شده و وارود مدار مصرف شدند.

این پروژه‌ها بخشی از برنامه‌های ۱۸۰ گانه صنعت برق برای عبور از اوج بار سال ۱۴۰۳ هم بودند که نقش مهمی در تأمین برق پایدار و افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق استان کرمان داشته‌اند.

با این اوصاف هنوز هم نیازمند تامین برق با مشارکت مردم هستیم که نیروگاه تخصصی خورشیدی راین در این مسیر گام برداشته و آماده واگذاری به مردم است تا با وجود آنان برق تجدیدپذیر هم به چرخه مصرف وارد شود زیرا بیش از ۶۰ درصد برق مصرفی کشور در مصارف خانگی قرار می‌گیرد.

انتهای خبر/ طهماسبی


نقش تکرار نشدنی دولت سیزدهم در تامین برق

منبع:آرمـان
? نقش تکرار نشدنی دولت سیزدهم در تامین برق