نظام امپریالیسم به‌جای تصاحب زمین، اذهان را تسخیر می‌کند

رئیس باشگاه نخبگان جوان شهرستان رفسنجان گفت: زیاده‌خواهی قدرت صحنه جدید نبرد را «اذهان» شکل می‌دهد، نظامات امپریالیستی این بار به‌جای تصاحب زمین و منابع، به دنبال تسخیر ذهن می‌روند و استعمار نو شکل می­‌گیرد. حسام رهبری مقام در گفتگو با سرویس سیاسی نذیر کرمان در خصوص بازخوانی حوادث سال گذشته و جریان رسانه‌ای غرب […]

رئیس باشگاه نخبگان جوان شهرستان رفسنجان گفت: زیاده‌خواهی قدرت صحنه جدید نبرد را «اذهان» شکل می‌دهد، نظامات امپریالیستی این بار به‌جای تصاحب زمین و منابع، به دنبال تسخیر ذهن می‌روند و استعمار نو شکل می­‌گیرد.

حسام رهبری مقام در گفتگو با سرویس سیاسی نذیر کرمان در خصوص بازخوانی حوادث سال گذشته و جریان رسانه‌ای غرب که به امپراتوری دروغ معروف شد، عنوان کرد: باید پذیرفت که امروز رسانه دیگر اخبار را پوشش نمی‌­دهد، بلکه خبر را به سلیقه خودش تولید می‌­کند و به عنوان نمونه در ماجرای مرحوم امینی در سال گذشته آن قدر روایت­‌های دروغ ایجاد شد تا توانست گروهی از مردم را به صحنه بیاورد.

وی که از معاونین فناوری و نوآوری بسیج اساتید استان کرمان  محسوب می‌شود، ادامه داد: این تحلیلی که ارائه می‌شود، پس از یک نشست صمیمی با  محمدحسین محمدی‌زاده از بسیجیان خوش‌فکر کشور، که درباره امپراتوری دروغ تحلیل جالبی داشتند، بیان می‌شود و عملاٌ ما حصل دو اندیشه است.

رئیس باشگاه نخبگان جوان افزود: از زمان انقلاب اول که بشر شکارچی تبدیل به آدم کشاورز شد و توانست جهان پیرامونش را به زیر کشانده و رام کند، دشمن اصلیِ انسان خود او محسوب می‌شود.

نخبه کرمانی افزود: انسان جدید که به تازگی ذات بی‌­نهایت طلب خود را کشف کرده بود، به غلط می­‌خواست آن را بر روی زمین دنبال کند و ماحصل این زیاده‌خواهی­‌ها چیزی جز هزاران سال جنگ­‌های سرزمینی برای تصرف زمین بیشترنبود.

عضو هیئت علمی گروه صنعتی برق و قدرت دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان رفسنجان اذعان کرد: این فزون‌طلبی ادامه یافت و در دوران پس از قرون وسطی و انقلاب صنعتی به پدیده‌­ای بنام استعمار تبدیل شد.

رهبری‌مقام ابراز کرد: نیاز حاکمانِ زیاده‌خواه از تصاحب زمین به سمت تصاحب منابع اولیه و نیروی کار رفت و این بار ملت­‌ها از ترس جنگ‌­های جدید که بر بستر تکنولوژی و علم شکل گرفته بودند، به کارگران و بردگانِ جهان مدرن تبدیل شدند.

وی افزود: عبور از جنگ­‌های به اصطلاح جهانی و ساخت کشورها بجای ملت­‌ها و همچنین انقلاب ارتباطات بر بستر مخابرات و فناوری اطلاعات، فرآیند تسخیر کشورها را متفاوت ساخت.

نخبه جوان کرمانی تأکید کرد: انقلاب­‌های توده‌­ای که در قرن بیستم با محوریت قدرت جدیدی به نام «مردم»، «خلق» و «امت» شکل گرفت، جهان را متقاعد نمود که دوران جدیدی در حال شکل‌گیری است، دورانی که در آن «اجتماع بشر» تبدیل به رکن دیگری از قدرت می­‌شود و در محاسبات جدید باید آن را لحاظ نمود. 

نظام امپریالیسم به‌جای تصاحب زمین اذهان را تسخیر می‌کند

پژوهشگر و محقق صنعت برق با بیان اینکه اما مگر زیاده‌خواهی بشر تمامی دارد؟ گفت: این بار صحنه جدید نبرد در «اذهان» شکل می­‌گیرد، در تسخیر درونی‌ترین لایه‌ا­ی انسان، نظامات امپریالیستی این بار به‌جای تصاحب زمین و منابع، به دنبال تسخیر ذهن می‌روند و استعمار نو شکل می­‌گیرد.

رهبری‌مقام ابراز کرد: جنس انسان، خسته از هزاران سال جنگ بی‌پایان، با وجود این همه رشد علمی و فناوری و با توسعه فراتر از انتظار ارتباطات و اطلاعات، دوباره باید اسیر جنگ­‌ها و ظلم­‌ها شود.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان رفسنجان به مفهوم  واژه «پروپاگاندا»  اشاره کرد و گفت: در جهان امروز دقیقا همان امپراطوری­‌های زیاده‌خواه در دوران جاهلیت بشر را باز تعریف می­‌کند، به گونه‌­ای که امروز همان کشوری که از بمب اتم بر علیه مردم بی‌دفاع استفاده کرده است، در مورد صلح‌آمیز بودن فناوری هسته‌­ای سایر کشورها تصمیم‌گیری می­‌کند.

وی اذعان کرد: هیچ‌گونه خطری از کشورهایی که تسلیحات هسته­‌ای دارند و بارها آن را آزمایش کرده‌اند احساس نمی­‌شود، اما در مقابل جامعه‌جهانی باید از تلاش­‌های یک کشور برای دستیابی به انرژی صلح آمیز بترسند.

رهبری‌مقام ابراز کرد: کشوری که امروز در اکثر نقاط جهان ناوهای جنگی دارد و در حال حاضر در بسیاری کشورها پایگاه نظامی ایجاد کرده است، کشور دیگری را متهم به ماجراجویی می­‌کند، و این روایت در میان اذهان عمومی پذیرفته می­‌شود.

رسانه‌های غربی لیدر تولیدات خبری براساس پروژه‌های براندازانه

رئیس باشگاه پژوهش‌گران جوان ادامه داد: باید پذیرفت که امروز رسانه دیگر اخبار را پوشش نمی‌­دهد، بلکه خبر را تولید می­‌کند تا کشوری را تسخیر و نظامی را تغییر دهد به عنوان نمونه در ماجرای «مرحوم امینی» در سال گذشته آن قدر روایت­‌های دروغ ایجاد شد تا توانست گروهی از مردم را به صحنه بیاورد و در لوای ناآرامی­‌ها پروژه­‌ای همچون کشته‌سازی را دنبال کند و این دومینو را آنقدر دنبال کرد که تشخیص درست از نادرست دشوار شود.

وی ادامه داد: در واقع اگرچه قضاوت­‌ها و اراده­‌ها در درون آدمی شکل می‌­گیرد، اما این محرک­‌های بیرونی هستند که قضاوت­‌ها را می­‌سازند و اراده­‌ها را سست کرده و یا تغییر می­‌دهند، بسیاری از مردم دلیل اصلی پیشرفت کشورهایی مثل ژاپن و کره را ارتباط با تمدن شکل گرفته در غرب می­‌دانند و معتقدند عدم رابطه با این تمدن باعث ایجاد مشکلات درون کشور است.

رهبری مقام اذعان کرد: حال اینکه انبوه کشورهای آفریقایی و آمریکایی در بالاترین سطح ارتباط با تمدن غرب هستند، در حالی که اثری از توسعه یافتگی در آنها دیده نمی­‌شود، کمتر کسی حاضر است بپذیرد که پیشرفت ملت­‌ها و کشورها رابطه مستقیم با تلاش و پشتکار آنها دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان با طرح این سؤال که این روایت­‌های غلط از کجا آمده است؟ گفت: پاسخ روشن است از امپراطوری دروغ. حقیقت این است که نظام سرمایه­‌داری با هزینه‌­های عجیب و غریب خود در حوزه رسانه و ایجاد شبکه‌­های اجتماعی نوین کماکان در حال تسخیر کشورها و ملت‌هاست و هر اندیشه‌­ای که بخواهد جز آنچه مقبول آن تمدن است را عنوان کند، آماج شدیدترین حملات قرار می‌گیرد.

حفظ استقلال  و آزادی انسان یکی از غیر ممکن­‌ترین دستاوردهای ملت‌های دگراندیش است

نخبه جوان کرمانی تأکید کرد: امروز حفظ استقلال و آزادی انسان یکی از غیر ممکن­‌ترین دستاوردهای ملت‌های دگراندیش و جنگ­‌های شناختی و ترکیبی به روزترین ارمغانِ نظام سلطه­ برای آزادی‌خواهان این کره خاکی است، در جهان پیش رو تانک­‌های آمریکائی در شرایطی وارد شهرها می‌­شوند که خبرنگاران سی ان ان و فاکس  نیوز روی آنها گزارش زنده ارسال می­‌کنند و بسیاری از سرزمین­‌ها قبل از اشغال، بارها و بارها در رسانه­‌ها تسخیر می‌­شوند.

رهبری‌مقام ادامه داد: امروز شهرها و کشورها به دروغ تسخیر می­‌شوند تا اراده­‌ها را سست کنند و در نهایت پس از انبوهی از روایت­‌های دروغین، آنچه در ذهن مردمانش بارها و بارها شکل گرفته، به وقوع بپیوندد و اتفاقی مشابه آن در میان روایت‌گری استکبار در سال گذشته بارها و بارها برای ایران درایام اغتشاشات تکرار شد.

وی ادامه داد: شهرهای بسیاری تسخیر شد و حتی ماجرا تا آنجا پیش رفت که عده­‌ای متصور بودند بسیاری از مسئولین کشور در حال رفتن به ونزوئلا هستند، اگر این روایت امروز برای شما غیرقابل باور و تا حدودی مضحک بنظر می­‌آید، باید بدانید که در سال گذشته برای گروهی از جامعه کاملاٌ باورپذیر و محتمل بود و چه بسیار کشورهایی که در مقابل انبوهی از این روایت­‌ها شکست خوردند و سر خم کردند و تا سال­‌های سال رنگ امنیت و رفاه را به چشم ندیدند.

انتهای خبر/ طهماسبی

 




نظام امپریالیسم به‌جای تصاحب زمین، اذهان را تسخیر می‌کند

منبع:آرمـان
? نظام امپریالیسم به‌جای تصاحب زمین، اذهان را تسخیر می‌کند